Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@12:49:49 GMT

توضیحات فرمانده آجا درباره پهپاد سرنگون شده

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۲۱۶

سرلشکر موسوی در باره انهدام پهپاد متجاوز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیروهای مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر اظهار داشت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پدافند هوایی وظیفه حفاظت از آسمان جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر پرنده‌ای که احتمال تهدید در آن وجود داشته باشد دارد، گفت: بامداد روز جمعه پهپادی که سعی می‌کرد با پرواز در ارتفاع کم، خود را از دید سامانه‌های کشف مخفی کند، کشف شد و مورد هدف قرار گرفت و طبیعی است هر متجاوز دیگری در هر ابعادی که باشد مورد اصابت قرار گرفت.   سرلشکر موسوی گفت: آنچه مهم است این است که این پرنده با سطح مقطع راداری بسیار کم مورد رصد و انهدام قرار گرفت که این از جمله ویژگی‌های سامانه تمام بومی مرصاد است.   فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییر ماهیت یگان‌های نیروی زمینی ارتش، گفت: تحرک و قابلیت انعطاف برای ورود به هر صحنه مقابله‌ای و هر نوع تهدیدی باید در نیروهای چهارگانه ارتش باید افزایش پیدا کند.   وی ادامه داد: نیروی زمینی چون متکی به نیروی انسانی است باید مهارت‌های آحاد رزمندگان نزاجا تقویت شود؛ آنچه هفته گذشته شاهد آن بودیم، اقداماتی بود که در راستای افزایش مهارت بود و آنچه امروز دیدیم، اقداماتی در راستای افزایش تحرک بود.   سرلشکر موسوی با اشاره به رونمایی از تانکبر کیان ۷۰۰ تاکید کرد: یگان‌های زرهی باید بتوانند به سرعت خود را جابجا کنند و این تانکبرهای کیان می‌توانند با سرعت و قدرت خوبی که دارند، تعداد بیشتری تانک و ادوات زرهی را نسبت به تانک‌برهای قبلی جابجا کنند.   وی در پایان گفت: این دستاوردها همگی بومی و کار نیروهای دانشمند داخل کشور اعم از ارتش، صنایع دفاع و شرکت‌های دانش بنیان است.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار دوم حسین حسنی فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور به دلیل سیلاب‌هاب رخ داده، متاسفانه خسارت‌هایی در کنارک ایجاد شد. لذا؛ نیروی دریایی ارتش بنابر دستورات فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش وارد عرصه کمک به مردم سیل زده در سیستان و بلوچستان شد.

وی ادامه داد: در این راستا، ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگردها و خودروهای تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت رفع نیازهای اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودروها به صعب العبورترین روستاها که امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت، منتقل کردیم.

فرمانده منطقه سوم دریایی ارتش در ادامه با بیان اینکه تا ۵ اردیبهشت، ۱۶ نوبت پرواز بالگرد را به روستاهای صعب‌العبور داشته‌ایم، تصریح کرد: این پروازها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش انجام می‌گیرد که در همکاری با خودروهای تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع)‌ جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور استفاده شد.

دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مادامی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگردهای ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: بالگردهای هوا دریای ارتش در منطقه سوم نبوت در اسفندماه سال گذشته نیز، چندین نوبت پرواز در شهرستان‌های دشتیاری و قصر قند داشتند که خدمات مهمی همچون انتقال مواد غذایی و نیازهای ضروری را انجام دادند که همه توسط نیروی دریایی ارتش آماده و به سیل زدگان اهدا شده بودند.

کد خبر 847130 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق