Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:04:41 GMT

دستاوردهای ایرانی در نمایشگاه چین عرضه شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۲۹۳

دستاوردهای ایرانی در نمایشگاه چین عرضه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دومین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از روز سه‌شنبه ۱۴ آبان فعالیت خود را در شهر شانگهای چین آغاز کرد. هدف دولت چین از برگزاری این رویداد، کمک به حضور شرکت‌های بزرگ در بازار چین و تامین نیاز صنایع کشور از ابعاد مختلف از جمله فناوری و انرژی است.

در این رویداد بزرگ، بیش از ۳۵۰۰ شرکت از سراسر دنیا به عرضه آخرین دستاوردهای خود می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشورها، به ارائه دستاوردهای ایران در حوزه‌های فناورانه از جمله نانو، بایو و تجهیزات صنعتی پرداخت و با معرفی محصولات فناورانه، ظرفیت‌های همکاری با ایران را به نمایش گذاشت.

پاویون هایتک ایران در روز ۱۵ آبان با حضور وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، مهندس زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، معاون ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و سرکنسول شانگهای آغاز به کار کرد.

 قربانعلی، مدیر مرکز نانو ایران در چین، از تعامل بسیار خوب بین خصوصی و دولتی برای حضور پررنگ ایران در این رویداد خبر داد.

وی همچنین از همکاری با چین به عنوان یکی از اولویت‌های دانش‌بنیان کشور یاد کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌های گسترده فناورانه و اقتصادی استفاده کرد. این نمایشگاه ۲۰ آبان به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 4766707 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: چین فناوری نانو زیست فناوری شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی امنیت اطلاعات تولید موبایل امنیت سایبری ربات گوگل فیس بوک فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی، مسئولان استانی، شهری و صنعتگران و کارآفرینان شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

سید محمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این مراسم با بیان اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت اظهار کرد این واحد دانشگاهی با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش است.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی در شهرستان دزفول با ابراز نگرانی خود از فاصله گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سال‌های اخیر افزود: اشتغال دغدغه اصلی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی بوده؛‌ رسالت اصلی دولت و مسئولان جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بین کرد: پیشرفت مهارتی دانشجویان در همه رشته‌ها در این واحد دانشگاهی در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل با توجه به شعار «هر دانشجو در هر ترم یک مهارت» در حال مهارت‌آموزی هستند.

 پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان با برگزاری رویداد صدرا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی، حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک کش اسرائیل را مرهون پیشرفت صنعتی ایران دانست و گفت:‌ برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان این شهر باید به فال نیک گرفت.

علیرضا خردمند اضافه کرد: هم سو بودن رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی لازم و ملزوم هم بوده و وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی و مهندسی و مهارتی بود تا چرخهٔ صنعت و اقتصاد به درستی بچرخد.

همکاری و تعامل مسئولان شهری دزفول برای ساخت مسکن دانشگاهیان

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با اشاره به علوم فناوری و آمایش‌های پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیاز‌های فردای ایران و استان خوزستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون نه تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته؛ بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

محسن چگینی ادامه داد:‌ با همه این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوادث و بحران‌ها در کنار مردم و دولت بوده، ازجمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار دولت بوده و خواهد بود.

وی از فرماندار دزفول و مسئولان شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه درباره ساخت مسکن استادان و کارمندان شد و مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گزارشی از روند این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کارآفرینی ارائه کرد و استقبال صاحبان صنایع از این رویداد را بی‌نظیر دانست.

 نادر رستمی‌زاده اضافه کرد: بیش از ۵۰ شرکت صنعتی اعلام آمادگی داشتند که در این رویداد شرکت کنند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاورد‌ها و خدمات خود را برای عموم مردم به‌ویژه صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

به گزارش آنا،  در پایان مسئولان و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاورد‌های آنها آشنا شدند. بازارچه صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رواید صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند واحد بازدید کردند. نمایشگاه رویداد صدرا به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعال بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه