Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی در سطح 200 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری آریا از سمنان ،علی اکبر عباسی راد گفت: این مراتع شامل مراتع منگاس و چیرو از مراتع شهر کلاته رودبار می باشد

وی اعتبار لازم برای انجام این عملیات را 600 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی سال 98 اعلام و افزود: این عملیات بیولوزیک از طریق انجام مناقصه و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، با بکار گیری افراد محلی و بومی به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بذرپاشی یکی از روش های اصلاحی در مراتع می باشدکه در این روش بذور گیاهان مرتعی در قبل از بارندگی در سطح خاک قرار می گیرد  تا بتوانند از  نزولات آسمانی جهت جوانه زدن و نیز ادامه رشد، حداکثر استفاده را نماید.

عباسی ضمن اشاره به لزوم انتخاب بذور مرتعی مناسب برای اجرای این طرح خاطر نشان ساخت: انتخاب گونه های سازگار با شرایط منطقه یكی از عوامل مهم موفقیت در این روش است

وی گونه های مورد استفاده برای انجام بذرپاشی را گونه های ماشک، فستوکا و  اسپرس برشمرد و یادآور شد: استفاده از گونه های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه های محلی، ضمن كاهش هزینه های اجرا و وابستگی به بذور خارجی، در صد موفقیت را نیز افزایش دهد.

عباسی اضافه کرد: گونه های موردكشت می بایست خوش خوراك، پر تولید، قادر به رقابت با گیاهان دیگر، قادر به ترمیم خود ، حفظ  خاك در مقابل فرسایش به خصوص در اراضی شیبدار و سازگار با محیط بوده  و به سهولت مستقر شوند.

علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان در پایان به لزوم قرق نمودن عرصه های کشت شده پرداخت و گفت: عرصه های بذرپاشی شده تا زمانی كه گیاهان جدید به بذر نرفته اند  باید از چرای دام مصون بمانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان