Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:47:58 GMT

احتمال سیلابی شدن نواحی جنوبی فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۵۳۳

احتمال سیلابی شدن نواحی جنوبی فارس

ایسنا/فارس مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که احتمال سیلابی شدن نواحی جنوب استان در سامانه فعلی بارشی طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان پیش‎بینی شده است.

رحیم آزدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به استقرار سامانه بارشی که از بعدازظهر روز جمعه ۱۷ آبان وارد نواحی جنوبی و مرکزی فارس شده است، گفت: این سامانه تا پایان روز یکشنبه ۱۹ آبان فعال خواهد بود و علاوه بر نواحی جنوبی، بخشهایی از مرکز را نیز تحت پوشش بارشهای رگباری و پراکنده قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در مواجه احتمالی با خسارت ناشی از بارش‌های حاصل از این سامانه فعال خبر داد و افزود: توصیههای لازم به بخشداری و فرمانداریها از طریق اخطاریه داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ و همچنین عشایر از چرای دام در مناطق مرتفع و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بخشداري سامانه بارشی سیلاب جنوبی مدیریت بحران استانداری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت بارش‌های اخیر را در سطح استان نداشته‌ایم، از تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب خبر داد.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه بارشی که خصوصا از روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) شاهد فعالیت آن در کرمانشاه هستیم، گفت: اگرچه این سامانه بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشته، اما تا این لحظه هیچ گزارشی از خسارت، آسیب به منازل و راه‌ها، برخورد صاعقه به افراد و اختلال در خدمات زیرساختی به دست ما نرسیده است.

وی از ارتباط مستمر با همه فرمانداران شهرستان‌ها به منظور رصد شرایط خبر داد تا در صورت بروز حادثه و مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نکته مهمی که درباره این سامانه بارشی وجود دارد را تشدید فعالیت آن از امشب تا صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) عنوان کرد و افزود: لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های محلی، لازم است شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و … پای کار باشند.

یگانه از مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و از نزدیک شدن به مسیل‌ها و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، هواشناسی استان کرمانشاه نیز برای فعالیت این سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • ورود سامانه بارشی به استان سمنان