Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: توانمندسازی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد و در جهت آموزش و تخصیص منابع برای توانمندسازی افراد اقدام شود که آن‌ها با اعتماد به نفس بتوانند شغلی را انتخاب کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در آئین افتتاح سومین دوره تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت:توانمندسازی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد و در جهت آموزش و تخصیص منابع برای توانمندسازی افراد اقدام شود که آن‌ها با اعتماد به نفس بتوانند شغلی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این مراسم با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، شرایط اقتصادی ایران است، اظهار کرد:بیکاری و تورم از جمله متغیر‌هایی هستند که موجب شده گروه‌های رقیب به آن‌ها توجه کنند و  مهم‌ترین اتفاقی که در سال گذشته رخ داد، آغاز تحریم‌ها بود؛ البته تحریم سال‌هاست که اجرا می‌شود، اما این تحریم یک جانبه بود و آمریکا سعی کرد این تحریم یک جانبه را به تحریمی گسترده تبدیل کند و به سران کشور‌ها گفته بود که سه ماه با ما همکاری کنید تا رژیم ایران عوض شود.جای سؤال است که با چه اعتمادی این موضوع را مطرح کرده بود، چرا که ایران کشوری نیست که با این باد‌ها بلرزد. آمریکا احساس می‌کرد مردم از نظر معیشت در فشار هستند و اگر مشکلاتشان بیشتر شود، شکاف میان دولت و مردم بیشتر خواهد شد؛ در حالی‌ که این‌گونه نشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: توانمندسازی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد و در جهت آموزش و تخصیص منابع برای توانمندسازی افراد اقدام شود که آن‌ها با اعتماد به نفس بتوانند شغلی را انتخاب کنند.
دژپسند با بیان اینکه استراتژی ما باید این باشد که به جای توزیع کالا و پرداخت نقدی به نیازمندان، باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شویم و ابزار‌های لازم را برای توانمندسازی در اختیارشان قرار دهیم، تصریح کرد: توانمندسازی امروز نسبت به گذشته متفاوت شده است، چرا که ابزار‌های تولید همان‌هایی نیستند که بتوان با فروش آن‌ها تأمین مالی کرد، به همین دلیل نهاد‌های حامی باید ورود پیدا کنند.

امسال نسبت به سال گذشته 840 هزار شغل ثابت ایجاد شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حوزه اشتغال تابستان امسال نسبت به سال گذشته 840 هزار شغل ثابت ایجاد شد و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی نیز 20 درصد رشد داشت، تأکید کرد: از سال 90 تاکنون فقط دو سال سرمایه‌گذاری ما مثبت بود و برای آن که اشتغال پایدار شکل گیرد و صادرات نیز متنوع شود، باید سرمایه‌گذاری و تولید را افزایش دهیم تا به پایداری اشتغال برسیم.
دژپسند با بیان اینکه ایجاد بنگاه‌های متوسط و کوچک، واحد‌های زیر 10 نفر و پایداری آن نیز تعیین‌کننده است و این موضوع در کشور‌های دیگر جواب داده است، افزود: باید با این دیدگاه در خصوص ایجاد اشتغال اقدام کنیم که به دنبال آن تولید و صادرات نیز بیشتر می‌شود و می‌توانیم تولیدات را با ایجاد بسته‌بندی‌های مدرن صادر کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بنیاد برکت نباید خودش را درگیر تصدی‌های مالی کند و نهاد مالی ایجاد نکند.
دژپسند تصریح کرد: با استفاده از ابزار‌های مدرن، تسهیلگران می‌توانند بیش از 15 روستا را تحت پوشش قرار دهند و با آموزش‌های غیرحضوری، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

توانمندسازی و ایجاد اشتغال از طریق آموزش و تأمین منابع
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید بنیاد برکت از طریق آموزش و تأمین منابع در جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال اقدام کند.در این راستا باید بنیاد برکت با تأمین بخشی از منابع، از هدررفت منابع جلوگیری کند و اجازه دهد فرد خودش بخشی از منابع را تأمین کند؛ این‌گونه از هدررفت منابع جلوگیری خواهد شد.
دژپسند با بیان اینکه حکومت نیز باید برای مقوله اشتغال و توانمندسازی تبدیل به جریان شود و زیرساخت‌ها را اصلاح کند، افزود: در حال حاضر نیز از طریق ایجاد شهرک‌های صنعتی، اقداماتی انجام شده است که این موارد باعث مهاجرت معکوس می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدام بنیاد برکت در زمینه اشتغال و توانمندسازی هم از تقدس لازم برخوردار است، ادامه داد: هم توجیه اقتصادی و اجتماعی دارد، علاوه بر این، مایه بقاء جمهوری اسلامی و پایداری و ماندگاری آن می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، اما با شرایطی که تحریم‌ها برای ما ایجاد کرده، توانستیم روی پای خود بایستیم.در حوزه غیرنفتی در هفت ماهه اول امسال 24.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم، همچنین واردات ما 3 درصد و واردات کالا‌های اساسی نیز 22 درصد رشد داشته است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال مهر در مورد اینکه چرا تراز تجاری پارسال منفی ۱۶.۸ میلیارد دلار شد، اظهار کرد: نکته اول آنکه پارسال ۱.۸ میلیارد یورو واردات طلا داشتیم که هم طلا وارد شده و هم در قبال رفع تعهد ارزی استفاده شده است.

وی افزود: همچنین بعضی از منابع کشور آزاد شد که این منابع هم برای آزادی نهاده‌ها و کمک به افزایش تولید در صنایع در حوزه تأمین ماشین آلات و مواد اولیه اختصاص یافت.

ضیغمی ادامه داد: بنابراین شاید عدد منفی ۱۶ میلیارد دلار برای تراز تجار چندان واقعی نباشد و ناشی از آثار موضوعات دیگر باشد.

به گفته وی، با برگزاری نمایشگاه‌هایی از جنس ایران اکسپو و اجرای برنامه‌های صادراتی و تعامل با بانک مرکزی برای تأمین بودجه واحدهای تولیدی برای صادرات محور شدن، قطعاً این عدد (منفی بودن تراز تجاری) کمتر خواهد شد.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 6090899 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست