Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:02:21 GMT

طرح «کاهش مجازات حبس تعزیری» مغایر رویه قضائی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۷۴۵

طرح «کاهش مجازات حبس تعزیری» مغایر رویه قضائی است

محمد کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، پیرو تصویب کلیات طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری»، افزود: قریب به ۴۰ سال است که بر روی سیستم قضایی کشور کار می‌کنیم و در واقع آمده‌ایم هم برای جرم و هم برای مجازات تعاریفی داده‌ایم اما اینکه یک دفعه بیاییم و این ساختار را به صورت غیر کارشناسی به هم بزنیم و آنچه را که در اختیار قاضی است را از آن بگیریم عملا این مسئله هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بنده معتقدم طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری تمام نظامات قضائی را به هم خواهد زد.

کاظمی تاکید کرد: تقلیل جمعیت کیفری زندان‌ها مورد نظر طراحان این طرح است که امری کلی است و نیاز است تعاریف‌مان را از جرم تغییر دهیم نه اینکه بیایم و بگوییم کسی که مرتکب آدم ربایی شده باید مجازاتش نصف شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تاکید کرد: طرح «کاهش مجازات حبس تعزیری» را یک رویه قضایی نمی‌دانم بلکه آن را یک کار احساسی تلقی می‌کنم و این کمیسیون هم به جد مخالف طرح یاد شده است.

کد خبر 4767016 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون قضائی مجلس زندان محمد کاظمی شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی یوم الله 13 آبان محسن هاشمی بارندگی سازمان هواشناسی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها