Web Analytics Made Easy - Statcounter

«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه پیشتر با هشدار نسبت به تعیین ارز دیجیتالی «لیبرا» به عنوان یک واحد پولی گفته بود، این یک خط قرمز برای ماست که ارز لیبرا نباید به واحد پولی رایج تبدیل شود.

«لیبرا» حاصل یک انجمن غیرانتفاعی متشکل از ۲۸ سازمان مختلف در سراسر جهان است که با همین نام فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این سازمان‌ها شامل پِی‌پال(PayPal)، مسترکارد(Mastercard) و ویزا(Visa) و همچنین اِیی‌بِی(eBay)، اسپاتیفای(Spotify) و اوبر(Uber) هستند. بنابراین فیسبوک به تنهایی درخصوص شیوه عملکرد لیبرا تصمیم نمی‌گیرد و در کنار همه ۲۸ عضو این انجمن اقدام می‌کند.
فیسبوک همزمان با لیبرا، خدمت جدیدی موسوم به «کالیبرا» نیز ارائه می‌کند که قرار است به عنوان «کیف پول الکترونیکی» عمل کرده و نگهداری، انتقال و دریافت این ارز رمزی را با هزینه بسیار اندک یا بدون هزینه انجام دهد.

روزنامه «لو فیگارو» فرانسه امروز به نقل از وزیر اقتصاد و دارایی این کشور نوشته، لومر دیروز(جمعه) در پایان نشست شورای امور اقتصادی و مالی در بروکسل،‌ ضمن مخالفت دوباره با طرح توسعه ارز دیجیتالی لیبرا گفته، اتحادیه اروپا می‌تواند ارز دیجیتال عمومی خود را توسعه دهد. «ما با پروژه ارز دیجیتالی لیبرا مخالفیم و نمی‌خواهیم غول‌های دیجیتالی نفوذ خود را در زمینه‌های جدید بیشتر کنند. به نظر ما ورود غول‌های دیجیتالی در یک زمینه رقابتی که متعلق به دولت‌هاست یعنی پول مشروعیت ندارد.»

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، فناوری ساخته شده توسط شرکت بزرگ رسانه اجتماعی فیسبوک سبب ایجاد نگرانی‌هایی جدی می‌شود بنابراین فعالیت آن در خاک اروپا مجاز نیست. این پروژه می‌تواند خطرات مالی برای اتحادیه اروپا داشته باشد که شامل سلطه ارز کشورهای دیگر می‌شود و احتمال سوء‌استفاده از نفوذ بازار نیز وجود دارد.

 آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا از فرانسه در ممنوع کردن این سکه مجازی حمایت کرده است. برلین و پاریس در یک بیانیه مشترک که در ماه سپتامبر منتشر شد تاکید کردند هیچ نهاد خصوصی نمی‌تواند ادعای قدرت پولی کند. این مساله مربوط به حاکمیت کشورهاست.

به نوشته فیگارو، هرچند لومر به نقص‌های سیاست‌های پولی اروپا که توسط لیبرا برجسته می‌شود اشاره نکرده اما گفته زمینه‌های کاری ضروری برای دولت‌ها وجود دارد. ما آماده‌ایم تا درباره ارز دیجیتال عمومی فکر کنیم. اما این کار در دراز مدت امکان‌پذیر است زیرا مشکلات بسیاری وجود دارد تا برطرف کردن آنها زمان می‌برد.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک ابراز امیدواری کرده که با گذشت زمان، کارکرد کالیبرا به گونه‌ای توسعه یابد که امکان پرداخت صورتحساب‌ها را برای کاربران فراهم کند. او گفته بود که قرار است لیبرا در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی عرضه شود.

برخی از قانون‌گذاران جهان درخصوص ورود و فعالیت فیسبوک در فضای مالی به ویژه با توجه به مشکلاتی که در رابطه با حریم خصوصی کاربران این شرکت به وجود آمده است، نگرانی‌هایی را ابراز کرده و بر لزوم مقررات‌گذاری و نظارت بر عملکرد چنین شرکت‌هایی تاکید کرده‌اند.
۲۰۲۳

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا فیس‌بوک آلمان ارز دیجیتال رمزارز لیبرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا فیس بوک آلمان ارز دیجیتال رمزارز لیبرا فرانسه اتحادیه اروپا فیس بوک آلمان ارز دیجیتال رمزارز لیبرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.
 داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.
معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
دکتر منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.
دکتر منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران