Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@13:24:27 GMT

۴۰۰ تصویرگر پیوسته در سطح کشور فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۰۲۳

۴۰۰ تصویرگر پیوسته در سطح کشور فعال هستند

طباطبایی گفت: در سطح کشور ۴۰۰ تصویرگر پیوسته و ۱۵۰ عضو وابسته داریم و تاکنون ۶۰۰ فعال حرفه‌ای در این عرصه شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «کمال طباطبایی» امروز(۱۸ آبان) در آئین افتتاحیه هفته تصویرگری در مشهد، اظهار داشت: برنامه‌های هفته تصویرگری از ۴ سال قبل در کشور آغاز شده و امسال که شاهد پنجمین سال برگزاری برنامه‌های این هفته هستیم مشهد را به عنوان میزبان این رویداد ملی انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگری ایران افزود: پیش از آغاز این رویداد ۶ روزه نیز رونمایی از نشان آبان را داشتیم که به مناسبت ۱۵ آبان که به عنوان روز جهانی تصویرگری نامگذاری شده داشتیم؛ نشانی که به چهره‌های شاخص رویداد هفته تصویرگری در مشهد اهدا خواهد شد، نشان آبان از اعتبار مالی ویژه‌ای برخوردار نیست، اما از اهمیت علمی و هنری بالایی برخوردار است.

 

وی از شکل‌گیری انجمن‌های استانی این عرصه در سطح کشور خبر داد و گفت: امیدواریم که همچون مشهد شاهد شکل‌گیری انجمن‌های تصویرگری در سراسر کشور باشیم و انجمن تصویرگری ایران هم حمایت لازم را از انجمن‌های استانی شکل‌گرفته و نیز انجمن‌های استانی در حال تشکیل خواهد داشت.

 

طباطبایی با بیان اینکه در سطح کشور هنرمندان ایده‌پرور شاخصی در عرصه تصویرگری داریم، خاطرنشان کرد: این شخصیت‌های برجسته پایه‌گذار ریدادهای ناب در عرصه تصویرگری کشور بودند و همواره قدردان تلاش‌های بی‌پایان و خستگی‌ناپذیر آنان هستیم.

 

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگری ایران تاکید کرد: در سطح کشور ۴۰۰ تصویرگر پیوسته و ۱۵۰ عضو وابسته داریم و تاکنون ۶۰۰ فعال حرفه‌ای در این عرصه شناسایی شده و تصویرگری را حرفه‌ای می‌دانیم که از هنرش درآمدزایی هم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه موانع زیادی بر سرراه هنرمندان تصویرگر وجود دارد، بیان کرد: ما خطاب به مسئولان می‌گوییم که درخواست حمایت مالی نداریم و تنها خواسته‌مان رفع موانعی است که خودشان ناخواسته برسراه راه هنرمندان این عرصه قرار داده‌اند.

 

طباطبایی در رابطه با اقدامات صورت گرفته انجمن تصویرگری ایران در حوزه هنرهای فرهنگی، مذهبی و امام رضایی، گفت: انجمن تصویرگری ایران همکاری خوبی با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی دارد و می‌خواهیم از ظرفیت هنرمندان تصویرگر در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و امام رضایی حداکثر بهره را ببریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسجد یوم الله ۱۳ آبان مجلس خبرگزاری شبستان ظهور امام زمان عج استان بوشهر هفته تصویرگری تصویرگری مراسم افتتاح مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟