Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نگویید تنبیه‌بدنی زیاد شده است، در برابر موارد اندک هم به سرعت واکنش نشان می‌دهیم، گفت: مطالبات فرهنگیان تا پایان ۹۷ تسویه شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه آیین افتاحییه کشوری ششمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا ساعت آموزش درس تربیت بدنی کافی است؟ اظهارکرد: برای مجموع اهداف تعلیم و تربیت ساعات درسی در نظر گرفته شد، اما فعلاً محصول سازمان پژوهش همین دوساعت در هفته است و امیدوارم بتوانیم از اوقات فراغت دانش‌آموزان برای تبدیل مدرسه به کانون نشاط استفاده کنیم و بعد از ظهر‌ها مدرسه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم گفت: از روزی که مسئولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم و با تأخیر بازنشستگی برخی همکاران و به‌کارگیری آن‌ها، به‌کارگیری نیرو‌های حق التدریس و مربیان پیش دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نظر داریم تا برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم و گزارشی از این وضعیت به هیئت دولت ارائه دادم، گروهی متشکل از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم و کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده بازنشستگی معلمان برای تامین معلم برنامه ریزی شود.
حاجی میرزایی بیان‌کرد: برنامه ویژه‌ای برای معلم تربیت بدنی نداریم و سعی داریم با وضعیت موجود و آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتماً امسال اجرا خواهد شد و البته آیین نامه‌ای دارد و از زمانی که مأموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود، امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.

حاجی‌میرزایی افزود: اعمال افزایش حقوق در طرح رتبه‌بندی از اول مهر ۹۸ خواهد بود و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح خواهند شد، همکاران در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه‌ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره‌های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

وی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است که تلاش می‌کنیم صفر شود، پاداش بازنشستگان پایان سال ۹۷ پرداخت شد. مقداری از اضافه کار و حق ماموریت برخی کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تا پایان ۹۷ تسویه شد و مطالبات سال ۹۸ را هم در تلاشیم که انجام شود. برای پاداش پایان خدمت و دیگر مطالبات کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان در طول این دو ماه پول به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلین توزیع شده و امیدواریم همین مقدار را هم که در سال ۹۸ نیاز داریم بتدریج تامین شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه‌داد: برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده و طبق ارزیابی همکارانم برای ۶ ماهه دوم سال ۹۸ کافی است و بودجه برای کل سال آینده هم در بودجه ۹۹ دیده خواهد شد.

وی درباره افزایش تنبیه بدنی دانش‌آموزان در روز‌های اخیر عنوان کرد: نگویید تنبیه بدنی زیاد شده است حدود ۱۱۰ هزار مدرسه داریم ممکن است موارد اندکی در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند، ما به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهیم و امید است تبیه‌بدنی به صفر برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تنبیه بدنی المپیاد درون مدرسه ای مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان