Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات مازندران روز شنبه از آغاز رهاسازی ۱۰ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در قفس ماهی سواحل رویان شهرستان نور خبر داد و گفت که میزان پرورش ماهی به شیوه نگهداری در قفس در آب های ساحلی دریای خزر سال گذشته ۶۰۰هزار قطعه بوده که امسال به ۲میلیون قطعه افزایش می یابد.

ولی االله محمدزاده  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد قفس های ماهی در سواحل دریای خزر در مازندران را ۴۰ قفس اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با کاهش دمای آب دریا ومناسب  شدن شرایط اقلیمی، کار انتقال و رها سازی ماهی درقفس‌های دریایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که پس از طی دوره سه ماهه ،ماهی پرورشی به وزن مناسب رسیده وبرای مصرف روانه بازار می شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب برای پرورش بچه ماهی ، رها سازی امسال در ۲ دوره انجام می شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت که  بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان و آزاد با میانگین وزنی ۵۰۰ گرمی که درآب شیرین مزرعه رشد می کنند، وارد قفس دریا می شوند.

محمدزاده توضیح داد: با توجه به نقش مهم پرورش ماهی در قفس های دریایی در افزایش تولید آبزیان و نیز به دنبال استقبال خوب سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان ، شیلات مازندران این طرح را در اولویت برنامه کاری و به عنوان یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در مازندران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد ولی از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و طرح مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی شتاب گرفت و اکنون همه قفس های پرورش ماهی در سواحل توسط بخش خصوصی اما با نظارت شیلات فعال است.

دریای خزر طبق تحقیقات شیلات ایران و نهادهای ذیربط خارجی ظرفیت تولید سالانه ۳۷۰ هزار تن ماهی را به شیوه پرورش در قفس دارد و سهم مازندران از این میزان ، ۲۰۰ هزار تن ارزیابی شده است.
مازندران دو سوم سواحل ایرانی دریای خزر را در اختیار دارد و هم اکنون صید ماهیان استخوانی مهم ترین شیوه معیشت صیادان این استان است.

مازندران همچنین سه هزار و ۳۳۰ واحد آبزی پروری دارد که ۲۷۶ واحد آن مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .
سفید، کپور، آزاد ( فیتیباک ) انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران هستند .

برچسب‌ها پرورش ماهی در قفس در دریا دریای خزر مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس در دریا دریای خزر مازندران پرورش ماهی در قفس در دریا دریای خزر مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و علی وفایی مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجموعه پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان بازدید کردند.

در این بازدید سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: تا کنون تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از این پروژه داشته‌اند.

وی افزود: ماهی قزل‌آلای تولید شده در این پروژه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای همسایه به ویژه روسیه متقاضی جدی این تولید استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هرچه بتوانیم در سال جاری کمک خواهیم کرد که این تولید گسترش یابد و معتقدیم دریا برای ما یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی خلیج گرگان باعث شد ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است ۱۰ هزار تن ماهی در قفس و پن پرورش داده و برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن در دریای خزر توسط استان گلستان مستقر است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در نیمه نخست سال ماهی‌های گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی‌های سرد آبی پرورش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه برای یک هزار نفر برنامه‌ریزی اشتغال انجام شده است.

کد خبر 6088617

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی