Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:17:57 GMT

یاقوت سرخ رودبار جنوب روی ریل دلالان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۶۷۳

یاقوت سرخ رودبار جنوب روی ریل دلالان

دلالان بدون هیچ زحمتی محصول چای ترش رودبار جنوب را باقیمتی پایین خریده و یک‌شبه سودی معادل سود یک‌ساله کشاورزان عایدشان می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ خستگی یک روز سخت را هیچ چیز جز به قول مادر بزرگ‌ها یک چای قند پهلو البته از نوع ترش، رفع نمی‌کند. در خانه ما ایرانی ها چای جزو لاینفک زندگی است و روزانه شاید دو یا سه بار آن را دم کنیم، اما باید مراقب قندهای پهلوی چای بود تا با مصرف زیاد آنها دندان ها، فشار خون و قند خون خود را نامتعادل نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به چای سیاه، سفید، قرمز و مانند آنها اشاره کرد اما آنچه که چای ترش را متمایز از سایر چای‌ها کرده خواص فراوان آن است اگر چه سایر چای ها نیز خصوصیات خود را دارند اما به قول معروف هرگلی بوی خود را دارد و بوییدن خواص گل چای ترش نیز خالی از حکمت نیست.

همزمان با مهر ماه زمانی که پاییز روزهای آغازین خود را در حال سپری کردن است اگر سری به روستاهای رودبارجنوب بزنی فرش‌های قرمزرنگی را می‌بینی که تمام مزارع این شهرستان را پوشانده‌اند مزارعی که با وجود خشکسالی همچنان سرسبز هستند اما با این وجود تنها سهم کشاورزان رودباری از این یاقوت سرخ تماشای محصولاتشان در حال بار زدن در وانت های دلالان است.

درواقع دلالان بدون هیچ زحمتی محصول را باقیمتی پایین از کشاورزان خریده و یک‌شبه سودی معادل سود یک‌ساله کشاورزان عایدشان می‌شود.

برداشت چای ترش از 40هکتار از مزارع رودبارجنوب

محسن سعیدی مدیرجهاد کشاورزی رودبار جنوب در گفت‌وگو با راه آرمان، اظهار داشت: امسال در سطح 40 هکتار، محصول چای ترش در شهرستان رودبار کشت شده است.

وی گفت: تاریخ کشت چای از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز و تاریخ برداشت اوایل مهرماه با متوسط عملکرد 200کیلوگرم در هرهکتار است.

سرپرست جهاد کشاورزی رودبار جنوب تاکید کرد: از خواص دارویی این محصول می‌توان به عنوان تصفیه‌کننده خون،کنترل فشار خون و درمان اختلالات کبدی و منبع غنی آهن اشاره کرد.علی ایحال، شاید اگر کارگاه های بسته بندی و خواص دارویی و درمانی این محصول در بازار های جهانی و حتی داخل کشور رسانه ای و شناخته می شد سهم کشاورزان رودباری از این محصول استراتژیک بیشتر می شد و دسترنج یک سالشان یک شبه به یغما نمی رفت.

آنچه مسلم است بهبود وضعیت تولید چای ترش نقش مهمی در اقتصاد و درآمد روستاییان ایفا می‌کند ازاین‌رو بررسی اقتصادی تولید و شناخت تنگناهای موجود می‌تواند برای رونق این محصول نقش مؤثر واقع شود و برای استان ارزش افزوده ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900579

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ویدیو/ چه کسانی با مالیات علیه دلالان مخالفند؟
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟