Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش شهرداران کردستان با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری کردستان و جمعی از شهرداران و نمانیدگان شهرداری‌های شهرهای استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست تعدادی از شهرداران و یا نمایندگان شهرداری ها به بیان مسائل و مشکلات موجود در حوزه کاری خود از جمله تنگناهای مالی، نبود طرح های سرمایه‌گذاری و عدم شفافیت بودجه‌های جاری و عمرانی شهرداری ها پرداخته و خواستار توجه جدی تر مسئولان کشوری به مشکلات موجود شدند.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

شهردار سنندج در این همایش با بیان اینکه شهرداری‌ها دارای خدمات متنوعی بوده و مردم ذینفع این خدمات هستند، افزود: پیشبرد اهداف و برنامه‌های شهرداری در گرو جلب اعتماد و مشارکت شهروندان است.

حشمت الله صیدی افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها با مشکلات و موانعی در حوزه‌های مختلف مواجه هستند و قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون شهرداری‌ها نیاز به اصلاح دارد که امیدواریم این اصلاح بتواند برخی از مشکلات موجود را رفع کند.

وی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر مجموعه مدیریت شهری تلاش کرده تا طرح ها و برنامه‌های خود را با مشارکت سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد انجام دهد که از جمله این کارها می‌توان به راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد و اجرایی کردن سامانه کارت پارک حاشیه‌ای هوشمند توسط نیروهای بومی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: همچنین در این مدت هیچگونه وجهی بابت سهم خودیاری برای آسفالت محلات از شهروندان اخذ نکردیم و در پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی نیز تلاش بر رعایت عدالت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انسجام و هماهنگی بین مدیران استانی به وجود آمده است، گفت: باید در شرایط فعلی کشور بتوانیم نسبت به جذب مشارکت بخش خصوصی در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی اقدام کنیم، ضمن اینکه تمام مدیران در سایه تعامل در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

بروکراسی اداری مانعی در جذب سرمایه گذار

شهردار بیجار نیز در این همایش با بیان اینکه بروکراسی اداری مانعی در زمینه جذب سرمایه گذار در این شهرستان است، گفت: مشکل دیگر ما در این زمینه نگاه شوراها در سرمایه گذاری است و باید قبل از هر چیز شوراها را نسبت به مزایای سرمایه گذاری توجیه کنیم.
مهدی بیگ محمدپور نبود نگاه توسعه ای شورا به توسعه شهری، توقع دیگر ارگان‌ها از شهرداری، نبود زیرساخت های لازم در حوزه سرمایه گذاری، دخیل نبودن شهرداران در تصمیم گیری‌ها، نبود طرح‌ها و پکیج‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان و عمر کوتاه شهرداران را از دیگر مشکلات مدیریت شهری اعلام کرد.

شهردار بلبان‌آباد نیز گفت: شهرداری‌ها با مشکلات زیادی از تنگناهای مالی و دغدغه تصادفات شهری گرفته تا ساماندهی سدهای معبر و حاکم بودن نگاه‌های سیاسی و سلیقه ای بر شهرداری و توقع دستگاه‌ها از شهرداری‌ها دست به گریبان هستند.

محمدی نبود هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را مانعی در زمینه توسعه شهری اعلام کرد و اظهار داشت: ظرفیت های بالای انسانی در استان به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مغفول مانده و نمی توان آنگونه که باید از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: علیرغم تنگناهای مالی کارهای خوبی انجام شده بطوریکه در بلبان آباد امسال ۱۰ برابر سال های گذشته کار عمرانی شده که از جمله آن می‌توان به آسفالت کوچه ها و معابر شهر اشاره کرد.

شهردار بلبان‌آباد اضافه کرد: هر چند علی‌رغم وضعیت موجود کشور و اعمال تحریم‌های مختلف اعتبارات عمرانی کاهش نیافته اما برای زیباتر شدن شهرهای کردستان نیازمند اعتبار هستیم و از مسئولان کشوری انتظار داریم شهرهای این استان را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند تا حداقل پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسند.
 

مسئولان کشوری مشکلات شهرستان‌ها را از نزدیک ببینند

سرپرست شهرداری دیواندره  نیز در این همایش با بیان اینکه هر مسئولی که از تهران به کردستان سفر می‌کند به برگزاری جلسه ای در مرکز استان اکتفا خواهد کرد، افزود: شهرهای استان با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستند و می طلبد مسئولان در سفر خود به استان به شهرهای کوچک نیز سفر کرده و مشکلات شهرستان‌ها را از نزدیک ببینند.

وی افزود: در شهرهای کوچک عموما تعامل وجود ندارد و مشکل پرداخت حقوق کارکنان از جمله مشکلات شهرداری دیواندره است و در حال حاضر ۲ تا سه ماه است که حقوق پرسنل عقب افتاده و همچنین اعتبارات ما صفر است.

آیین نامه سرمایه‌گذاری خاص هر استان و شهرستان تدوین شود

شهردار سقز نیز با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه بوده و  بیش از ۷۰ درصد پروژه های سرمایه گذاری با مشکل مواجه هستند خواستار تدوین آیین نامه و شیوه نامه سرمایه گذاری خاص هر استان و شهرستانی شد.

چیا بابامیری تاکید کرد: در زمینه جذب سرمایه گذار نیز است اختیارات شورای سرمایه گذاری بالا رفته و ارزیابی فنی سرمایه گذار در استان انجام شود، ضمن اینکه با شفافیت در انجام امور می‌توان علاوه بر اعتمادسازی بین مردم، در جذب سرمایه گذار نیز موفق عمل کرد.


پسماند معضل شهر مریوان

شهردار مریوان نیز در این همایش یکی از مشکلات شهرستان را بحث پسماند اعلام کرد و گفت: پسماند مریوان از یک مشکل اجتماعی ‌مدیریت شهری خارج و به معضلی بزرگ  تبدیل شده و از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع این معضل تمهیداتی بیندیشند.

شهردار سروآباد نیز عدم شفافیت بودجه های جاری و عمرانی را از جمله مشکلات موجود دانست و افزود: در حال حاضر اعتمادی که مردم به شهرداری دارند در این شهرستان از بین رفته است و باید برای ایجاد این اعتماد، رفع مشکلات را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرداری سروآباد هشت ماه حقوق و سه سال اضافه کار کارکنان را پرداخت نکرده است و بدهی زیادی نیز دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ماشین آلات آتش نشانی در این شهر نداریم و واحد آتش نشانی تعطیل است.

در ادامه این همایش معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه سرمایه اجتماعی موضوعی نیست که مقطعی کار شود، گفت: انتظاری که مردم استان کردستان از دولت و نظام دارند به مشکلاتی که در بخش های مختلف در سطح استان از قبل از انقلاب بوده و ریشه تاریخی دارد برمی‌گردد.

شهرام ملکی با بیان اینکه استان کردستان در برخی از شاخص های اصلی مثل حوزه راه جزو استان های آخر کشور است و مردم انتظار همراهی و همدلی  بیشتری دارند، افزود: در حال حاضر یک وفاق، همدلی، همراهی در بین مجموعه نماینده دولت و نمایندگان استان ایجاد و مطالبه گری هم شده و پاسخ های خوبی هم از دولت گرفته ایم اما اینها گذشته ما را پاک نمی‌کند و به نتیجه رسیدن آن نیازمند حمایت و پیگیری دولت است که بتوانیم سرمایه اجتماعی که استان  نیاز دارد را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: سرمایه اجتماعی به اعتبارات و نحوه تصمیم گیری شهرداری‌ها بر می گردد و اگر از سازمان شهرداری‌ها حمایت شوند نقشه راهی برای رفع مشکلات و معصلات موجود فراهم می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های نو و خلاقانه در اداره شهر و ایجاد سرمایه اجتماعی گفت: بی شک یک سرمایه گذار با حضور خود زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند ضمن اینکه شهرداری‌ها نهادهای عمومی مستقل غیردولتی هستند که خود باید با فکر و ایده اقدام به ایجاد درآمد کنند.

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه با تهیه ماشین آلات و غیره نمی‌توان جهش و توسعه ایجاد کرد، افزود: شهرهای زیادی هستند که ارزش افزوده ندارند اما با خلاقیت و نوآوری توانسته اند توسعه ایجاد کنند بنابراین از شهرداران انتظار داریم زیبایی‌ها، جاذبه ها، میراث معنوی و فرهنگی و سایر ظرفیت‌های شهرهای خود را معرفی و از آن برای توسعه بهره بگیرند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه همراه برخی از معاونان خود از جمله دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی و رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی این وزارتخانه در سفری ۲ روزە بە کردستان آمد، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از نواحی منفصل و برخی پروژەهای عمران شهری از جمله مراحل اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر همسطح توحید،  شرکت در جلسە شورای توسعە استان، نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، نشست با روحانیون و ماموستایان دینی و شرکت در جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) بە مناسبت آغاز هفتە وحدت از برنامەهای وزیر کشور در سفر به کردستان است.

برچسب‌ها کردستان وزارت کشور سنندج سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت کشور سنندج سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کردستان وزارت کشور سنندج سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

ایسنا/قم معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.  

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌هایی که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال، پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

 توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد سازوکارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

 وی به تحلیل ۱۰۴ هزار میلیارد ریالی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اشاره و اضافه کرد: از این مقدار ۵.۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه‌گذاری‌هایی که سازمان سرمایه‌گذاری داشت تأمین‌شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲۱۰۰ میلیارد تومان بابت کدها و جرایم ساختمانی است.  

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ‌داده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها