Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج محمدی از افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان تا ۵۰ روز آینده خبر داد و گفت: متاسفانه شهر خلاق خوراک مورد بی‌مهری و غفلت قرار گرفته و تنها عنوان آن را یدک می‌کشیم و شاهد تحول خاصی در این حوزه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ناصر حاج محمدی» امروز(شنبه، 18 آبان) در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره کدو در تالار گفتگوی شهرداری رشت با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره‌های رویدادمحور در کشورهای مختلف دارای روزشمار بوده تا خانواد‌ه‌ها محصولات خود را عرضه کرده و اقتصاد محلی رونق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار رشت عنوان شهر خلاق خوراک را برای رشت یک فرصت بی‌نظیر در شکل‌گیری گردشگری بر مبنای خوراک دانست و بیان کرد: نباید نسبت به این عنوان بی‌توجه بوده و این فرصت بین‌المللی را جهت معرفی شهر رشت از دست دهیم.

 

وی با تاکد بر پیوند جشنواره‌ها با اقتصاد محلی افزود: متاسفانه از شهر خلاق خوراک تنها عنوان آن را یدک می‌کشیم و شاهد تحول خاصی در این حوزه نبودیم در حالیکه باید با بهره‌گیری از این ظرفیت به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کردیم.

 

شهردار رشت خواستار تمرکز بر اقتصاد محلی در برگزاری چنین رویدادهایی شد و اظهارداشت: شهر خلاق خوراک  مورد بی‌مهری و غفلت قرار گرفته است، اما باز هم فرصت وجود دارد تا این عنوان را عملیاتی سازیم.

 

وی بر بهره‌گیری از تجربیات شهرهای خلاق دنیا برای توسعه اقتصادی رشت تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره کدو فرصتی در فصل جدید فعالیت‌های شهرداری است تا بتوانیم از این موهبت الهی بهره گیریم.

 

حاجی محمدی با بیان اینکه تنوع کدو در گیلان ظرفیتی جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی است افزود: باید به‌جای اعزام مدیران و مسئولان شهرداری، فعالان عرصه خوراک به همایش‌های بین‌المللی شهرهای خلاق خوراک اعزام شوند تا ایجاد انگیزه‌ایی جهت تداوم این رویدادها باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به معضل سراوان و پایان مهلت 2 ساله آن جهت عدم انباشت زباله در محل دفن‌گاه، بر نفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و از بانوان گیلانی خواست تا در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

 

شهردار رشت از انعقاد قرارداد با شرکتی جهت خریداری زباله‌های خشک از طریق نصب اپلیکیشن خبر داد و افزود: اگر زباله در مبدا تفکیک شود دیگر شیرابه‌ای تواید نشده و در کارخانه کمپوست تبدیل به کود آلی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح سطل زباله‌هایی همراه با بارکد به منازل تحویل داده شده که با اعلام آن از طریق اپلیکیشن، شرکت نسبت به خرید آن اقدام کرده و هزینه خرید به کیف الکترونیکی شهروند افزوده می‌شود.

 

حاج محمدی تاکید کرد : تفکیک زباله علاوه بر صرفه اقتصادی منجر به سلامت محیط زیست شده و ار بروز بیماری‌های پوستی و سهمگین و مرگ و میرهای زودرس جلوگیری می‌کند ضمن اینکه با تفکیک ساده می‌توان از خروج ارز از کشور برای خرید دارو جلوگیری کرد.

 

وی از راه‌اندازی تصفیه خانه شیرابه سراوان تا ۵۰ روز آینده خبر داد و گفت: شیرابه تصفیه شده بعد از عملیات پاکسازی وارد رودخانه زرجوب می شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه ظهور امام زمان عج مجلس خبرگزاری شبستان آغاز امامت امام زمان عج تصفیه خانه سراوان شهر خلاق خوراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه