Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:45:49 GMT

نباید دین‌مان را از عرفا، شعرا و فلاسفه بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۲۴۵۲

نباید دین‌مان را از عرفا، شعرا و فلاسفه بگیریم

یک مفسر قرآن با بیان‌اینکه ما نباید دین خود را از عرفا، شعرا و فلاسفه بگیریم، گفت: دین نیاز فطری است، انسان و هر متحیری نیاز به راهنما دارد. دین راهنمای بشر به سوی سعادت است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم امروز بعد از ظهر ۱۸ آبان در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن مجید در چند جا فرموده که شهدا را مرده نپندارید آنها زنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی فکر می‌کنند که منظور از این زنده بودن به نیکی نام بردن آنها است در حالی که این نیست بلکه قرآن می‌فرماید آنها شاد هستند، می‌خندند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم عصمت پیامبر(ص)‌ صددرصدی است، عنوان کرد: طبق آیات قرآن درباره عصمت پیامبر(ص) آن روایت که روزی چوب پیامبر(ص) از روی خطا به یکی برخورد کرده و در پایان عمر حضرت شخص در صدد قصاص بوده است، از ریشه اشتباه و غلط است زیرا همه اعضای وجود پیامبر(ص) معصوم است و خطا نمی‌کند.

مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه این روایت حتی از نظر فقهی نیز دچار اشکال است، بیان کرد: زیرا قصاص برای موارد عمدی است و برای کارهایی که غیرعمد بوده نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: افزون بر موارد بالا راوی این حدیث مشخص نیست، این حدیث و روایت ضد عقل، قرآن و فقه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به داستان چوپان و حضرت موسی(ع) که در آن چوپان با خدای فرضی خود مناجات می‌کند و او را همچون انسانی جسم می‌انگارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم اگر کسی بگوید خداوند جسم است زمین و آسمان بشکافد حق است، حضرت موسی(ع) مامور بودند که چوپان بر اشتباه و خطایی که داشت آگاه کنند، بنابراین توجیه کردن این داستان و اعتقاد بر اینکه چوپان اشتباه نکرده و حضرت موسی(ع) باید او را به حال خود رها می‌کرد خطا است.

وی افزود: ما نباید دین خود را از عرفا، شعرا و فلاسفه بگیریم. شناخت و معرفت دین از طریق درست بسیار مهم است، بخشی از انحرافات و گمراهی‌های این گروه‌ها در این است که حق و باطل را به هم می‌آمیزند.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نیازهای عقلی و فطری انسان‌ها در همه جای دنیا یکی است، ابراز کرد: دین نیاز فطری است، انسان و هر متحیری نیاز به راهنما دارد. دین راهنمای او به سوی سعادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با باین اینکه خرافات اضافه شده بر دین و عمل برخلاف اسلام  توسط مسلمانان عامل رویگردانی از دین است، عنوان کرد:‌دین حق و خرافات باطل است خرافاتی که به حقیقت دین اضافه شده است یکی از عوامل رویگردانی است از دین است.

وی ادامه داد: اگر اسلام را از مسلمانان جدا کنید بسیاری به آن گرایش پیدا می‌کنند، بنابراین دین خود را از انسان‌ها نگیرید بلکه بر اساس عقل از قرآن و اهل‌بیت(ع) بگیرید.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان نماز جمعه ظهور امام زمان عج ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آغاز امامت امام زمان عج دینداری سبک زندگی اسلامی حجت الاسلام قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن