Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:23:32 GMT

گمراهی پس از مشاهده بینات الهی، سبب هلاکت است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۲۵۹۹

گمراهی پس از مشاهده بینات الهی، سبب هلاکت است

حجت‌الاسلام قاسمیان گفت: هر کس دلایل آشکار و بینات الهی را ببیند سپس به سوی گمراهی حرکت کند، هلاک خواهد شد مثل قوم حضرت موسی(ع) که بعد از شکافته شدن نیل و عبور از آن، باز هم بت‌ها را بپرستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» در جلسه تفسیر مسجد دانشگاه تهران، گفت: بسیاری از آیات کلیدی قرآن در سوره مبارکه حدید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه مشکات با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید مبنی بر اینکه یکی از مبانی حکومت‌داری را دارد، تصریح کرد: ما رسل را با بینات فرستادیم با آنها کتاب و میزان فرستادیم، بینه یعنی آن چیزی که برای انسان دلیل روشن دارد.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه انبیا مامور هستند که کتاب، میران و شاخصه بیاورند مردم خود موظف هستند که قسط را به پا کنند، تاکید کرد:‌ وقتی مردم بخواهند به سمتی حرکت کنند رهبران نمی‌توانند کاری انجام دهند.

 

وی افزود: پیامبران و رسل باید بصیرت‌افزایی داشته باشند و بینات و کتاب را به مردم نشان دهند، قرار نیست که رهبران، امامان و رسل جای مردم کار کرده و اقامه قسط کنند.

 

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: اگر امت نپذیرند که قسط در جامعه برقرار شود سختی و صعوبت کار پیامبران و انبیاء الهی را بیشتر می‌کنند، با این وجود آنها نمی‌توانند امت خود را رها کنند بلکه خود باید استقامت کرده و امت را هم به استقامت وادار کنند.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان بیان کرد:‌ رهبران جامعه حتی در بخش میانی آن هم باید مسیر هدایت را به امت نشان دهند بیش از این نمی‌توانند کاری انجام دهند و حتی گاهی مجبور هستند با وجود اشتباهات امت در کنار آنها حرکت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات تاکید کرد: سامری از انقلابیون قدیمی نهضت حضرت موسی(ع) بود که ترکیبی از دنیا و آخرت درست کرد تا مردم را گمراه کند.

 

وی با بیان اینکه مدیریت پیامبران، انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) به این علت پیچیده می‌شود که مردم به صورت پیچیده عمل می‌کنند، گفت: رهبران الهی نمی‌توانند امت را رها کنند و مجبور هستند در کنار اشتباهات مردم حرکت و راه‌حل پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه هدف همه انبیاء و اولیاء الهی رهایی همه دنیا از ظلم و جور است، اضافه کرد:‌ در این زمینه به هر میزان که امت حجت و بینات ببینند قدم‌های بعدی برای آنها تعریف می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات افزود: آنان که از سوی خدا دلایل روشن و بینات ببینند وظایف جدیدی پیدا می‌کنند که اگر بر آنها خیانت کنند عذاب خواهند شد. هر کس دلایل و بینات الهی را ببیند سپس به سوی گمراهی حرکت کند، هلاک خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بینات هلاکت و احیا دارد، خاطرنشان کرد: قوم حضرت موسی(ع) پس از عبور از رود نیل که بینه روشن الهی بر یاری آنها بود درخواست پرستش بت کردند در این حالت بود که حضرت موسی(ع) خطاب به آنها گفت که بسیار بیشعور و نفهم هستید.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم در جنگ تحمیلی بدون داشتن امکانات لازم به یاری خداوند به پیروزی رسید کسانی که این نشانه‌های آشکار الهی را مشاهده کرده باشند رویگردان شوند، هلاک خواهند شد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه مسجد یوم الله ۱۳ آبان مسجد مجلس روز 13 آبان گمراهی هدایت چراغ هدایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی ظهر دوشنبه در ویژه برنامه رادیویی با موضوع انتخابات در شبکه طبرستان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در دور اول انتخابات اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فقره پرونده در دوره مرحله اول انتخابات در استان تشکیل شد و بیشتر مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

وی با اظهار اینکه همچنین گزارش‌هایی را مبنی بر دخالت برخی افراد اعلام شده بود، گفت: با این حال سعی کردیم با بهره گیری از ظرفیت دستگاه قضائی، تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی شرکت پرشور در انتخابات را مساله مهمی برشمرد وگفت: برای در دور دوم انتخابات شعبات و قاضی کشیک به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا از آرای مردم صیانت شود و آنچه توقع است که امانت دار مردم باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در انتخابات پیروز واقعی مردم هستند و در مرحله اول در حوزه انتخابیه قائمشهر، مشارکت مردم بیش از ۴۱ درصد بوده است،

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید فضا را برای برپایی و مشارکت در انتخابات فراهم کنند، گفت: حفظ نظام از همه موضوعات برای ما اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6098141

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها