Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از لحاظ ایمنی استفاده از شومینه در فضای خانه برای گرمایش باید فقط به چند ساعت در روز محدود شود و به عنوان یک وسیله برای گرمایش دائم مورد استفاده قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محسن گلابی با اشاره به اینکه گاز منواکسید کربن یکی از خطرناکترین گازهاست که در اثر بد سوختن وسایل گرمایشی نفت سوز، گازوئیل سوز و گازسوز تولید می شود، اظهار داشت: شهروندان باید زمانیکه شعله وسایل گرمایشی با رنگ آبی نمی سوزد متوجه مشکل در سر راه مسیر خروجی گاز شوند و در این مواقع دودکش بخاری را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر دریچه کولر باز باشد و تمامی درهای محیط بسته باشد، در مواقعی که قطر دریچه کولر از دودکش بخاری بزرگتر باشد، مکش انرژی از طریق دریچه کولر انجام می شود. همچنین این حالت برای خانه های با آشپزخانه اپن که دارای هود است، نیز وجود دارد که باید به این مورد هم دقت شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه می توان برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن سنسور حساس به این گاز در محل نصب کرد، تصریح کرد: در زمانیکه اکسیژن فضا کم می شود میزان گاز منواکسید کربن بالا می رود و مشکلاتی شبیه به علائم سرماخوردگی برای فرد بروز می کند که نباید با این بیماری اشتباه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه علی رغم این توصیه ها متاسفانه هر سال شاهد گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن در فصل سرما هستیم، بیان کرد: این علائم شامل سرگیجه، تهوع و خواب آلودگی است که اگر بیشتر از چهار ساعت طول بکشد نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارد. در غیر این صورت با به خواب رفتن فرد امکان مرگ وجود دارد.

گلابی با اشاره به اینکه نباید از وسایل پخت و پز برای گرمایش فضا استفاده شود، اظهار کرد: بازدید و بررسی لوله های بخاری برای اطمینان از مسدود نبود مسیر، عدم استفاده از یک لوله برای چند وسیله گرمایشی و استفاده از لوله های غیر استاندارد از دیگر توصیه های ایمنی برای شهروندان است.

وی در مورد ایمن بودن استفاده از شومینه به عنوان یک وسیله گرمایشی هم گفت: شومینه در صورت داشتن نشان استاندارد هم بهتر است بیشتر از چند ساعت در فضای خانه برای گرمایش مورد استفاده قرار نگیرد و از آن به عنوان وسیله ای جهت گرمایش دائم استفاده نشود.

 

بیشتر بخوانید: تجمع مردم در آتش سوزی کارخانه ریسندگی، باعث راه بندان خودروی امدادگران شد تخریب منزل مسکونی دو طبقه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان سرماخوردگی قطر گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند

سرهنگ سید صادق رسولی،جانشین پلیس راه استان قم از یک فقره تصادف فوتی و جرحی در محور نیزار خبر داد و گفت:متاسفانه راننده   یک دستگاه سواری سوزوکی ویتارا در محور نیزار  به علت  ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیج در صحنه جان خود را از دست داد و  سرنشینان این خودرو توسط تیم امداد و نجات هلال احمر از خودرو خارج شدند و یک نفر مجروح این حادثه با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد . 

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد: با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی می‌توانیم جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کنیم، باید بدانیم سرعت عامل اصلی ایجاد خطر است و هر چه سرعت بالاتر باشد احتمال وقوع سوانح رانندگی و شدت تصادف نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

جانشین  پلیس راه استان قم تصریح کرد: هر چه سرعت کمتر باشد، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری و جلوگیری از حادثه وجود خواهد داشت و اگر برخوردی صورت گیرد، انرژی کمتری حاصل از حرکت وسیله نقلیه آزاد شده و صدمات کمتری ایجاد می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ