Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:28:44 GMT

تدارک بیش از ۱۸ هزار برنامه در هفته کتاب

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۲۸۶۹

تدارک بیش از ۱۸ هزار برنامه در هفته کتاب

رمضانی از افتتاح یازده باب کتابخانه در کشور همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: عضویت در کتابخانه های عمومی در ۲۵ آبان رایگان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مهدی رمضانی» عصر امروز شنبه 18 آبان در نشست نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، گفت: 18 هزار و 450 برنامه در سراسر کشور به گستره 31 استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه ها شامل نشست ها، مسابقات کتابخوانی، فروشگاه و نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتاب است. بیشترین برنامه با 12 برنامه در روز در سطح استان و کمترین برنامه نیز با چهار برنامه در روز در سطح استان است. در نهاد کتابخانه های عمومی تلاش مان این است که این اعداد بیانگر اتفاقاتی باشد که جریان ساز فرهنگی و فکری باشد.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه افتتاح کتابخانه های عمومی در مدل های مختلف را در هفته کتاب داریم، عنوان کرد: بخشی از این افتتاح ها مربوط به کتابخانه های جدید التاسیس است، بخشی هم جا به جایی کتابخانه است یعنی فضای ساختمانی جدید برای کتابخانه در نظر گرفته می شود. بخش دیگر نیز مربوط به تجهیزات کتابخانه مانند افزودن سالن مطالعه است. بخش دیگر این اتفاق ها مختص بازسازی است. یازده باب افتتاح کتابخانه جدید، چهار توسعه بنا، 10 جا به جایی ساختمان و یک کتابخانه بازسازی شده در هفته کتاب خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه های عمومی کشور در روز 25 آبان رایگان خواهد بود، افزود: بندی مبنی بر جریمه دیرکرد کتاب داریم، بخشودگی جرایم در ایام هفته کتاب به شرط بازگشت کتاب به کتابخانه را خواهیم داشت. دستورالعملی به عنوان کتاب یاران تهیه شد که این امکان را ایجاد می کند که آحاد مردم به عنوان کتاب یار در کتابخانه ها خدمت کنند. تلاش می کنیم این دستورالعمل سیر مراحل قانونی خود را طی کند. این دستورالعمل شامل دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال می شود.

 

رمضانی تصریح کرد: معرفی کتابخانه های عمومی، برگزاری کلاس های آموزشی و حضور مسئولان فرهنگی در کتابخانه ها را در هفته کتاب خواهیم داشت. تمام این موارد باعث ارتباط بیشتر و بهتر مردم با کتابخانه ها می شود و هدف نهاد مبنی بر توسعه کتابخوانی را فراهم می کند. دو هزار و 500 کتابخانه نهادی در سراسر کشور داریم و هزار کتابخانه مشارکتی وجود دارد. در قانون نهاد کتابخانه های عمومی تصدی گری تمام کتابخانه ها، اداره و نظارت کتابخانه ها با نهاد کتابخانه های عمومی است. این بند تا حالا اجرایی نشده بود. با حمایت وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراحل اجرایی آن به لحاظ قانونی پیش رفته است و از این به بعد کتابخانه های مستقل و سالن های مطالعه در سراسر کشور را خواهیم داشت.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی با بیان اینکه در حوزه کتابخانه های نهادی در اکثر شاخص ها رشد خوبی داشتیم، گفت: در تعداد امانت 30 درصد رشد، در تعداد مراجعه 15 درصد، در تعداد صندلی مطالعه هفت درصد، در تعداد نسخه کتاب شش درصد، در تعداد عضویت 17 درصد و در تعداد کتابخانه 25 درصد رشد داشتیم. کتابخانه های مشارکتی توسط خیرین اداره می شود که به لحاظ فشار اقتصادی با کاهش 15 درصدی کتابخانه های مشارکتی مواجه هستیم. تلاش می کنیم این کتابخانه ها را حمایت کنیم که برقرار بمانند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه مسجد یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان ظهور امام زمان عج مسجد مهدی رمضانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا

حوزه‌های علمیه کشور برای دهه کرامت تدارک ویژه دیده و در هزار نقطه کشور و ۴۰۰ نقطه جهان برنامه‌ خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار اعضای ستاد ملی دهه کرامت، گفت: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، افزود: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، گفت: عجیب‌ترین پدیده اجتماعی عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود نیز به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحه خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، گفت: مراسم دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، افزود: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریانات اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، افزود: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

نماینده حوزه‌های علمیه کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز در دیدار با آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: به عنوان حوزه علمیه اعتقاد داریم که دهه کرامت باید طراوت بخش باشد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید امید افزا، نشاط آفرین و مروج شادی حلال باشد، افزود: شعار جهاد تبیین باید یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های بدون وجاهت شرعی جلوگیری شود، عنوان کرد: به عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت در هزار نقطه کشور و 400 نقطه جهان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از تولید محتوای فاخر، به روز و مورد نیاز اقشار مختلف در قالب‌های مختلف یاد کرد و گفت: حدود 5 هزار مورد از این محتواها از هم‌اکنون قابل استفاده است.

 طیب حسینی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و بین المللی در دستورکار حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است