Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان امروز در جلسه اخلاق در خصوص هدف از خلقت انسان اظهار داشت: یکی از اهداف خلقت انسان رسیدن به مقام وصول و شهود است. البته این هدف مشکلی است که قرآن می‌فرماید خدا باید در این راه معلم اخلاق شود و کمک کند و گرنه کسی خود به خود نمی‌تواند به این مقام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از نظر سیر و سلوکی‌ها باید در این راه منازل خطرناکی طی شود؛ بنابراین آن هدف بسیار سخت است، ولی اگر کسی این مسیر را طی کند و به خدا برسد می‌تواند با خدا حرف بزند و خدا نیز با او حرف بزند، این مقام بالایی است که رسیدن به آن بسیار مشکل است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان درباره هدف دوم خلقت انسان بیان کرد: هدف دوم از خلقت انسان رفتن به بهشت است. بهشت یعنی زندگی جاویدان، یک زندگی منهای غم و غصه، بیماری، دلهره و اختلاف و زندگی که هر چه انسان بخواهد در آن باشد. قرآن می‌فرماید اهمیت دهید که به این مقام برسید.

او تصریح کرد: برخلاف هدف نخست، رسیدن به هدف دوم کار سختی نیست. رفتن به بهشت بسیار آسان است. اگر به اندازه یک صدم زحمتی که برای دنیا می‌کشید، برای آخرت تلاش کنید وارد بهشت می‌شوید و ۱۴ معصوم را در زمان مرگ می‌بینید.

آیت‌الله مظاهری گفت: اگر جوانی سواد زیادی هم نداشته باشد، ولی شبانه‌روز یک ساعت در زمینه اعتقادات کار کند متخصص در اعتقادات شده و دشمن نمی‌تواند در او اثر بگذارد، در حال حاضر استکبار جهانی، نوع جنگ را عوض کرده و جنگ شبهات در حال اجراست. این جنگ، نه به خاطر قوی بودن شبهه بلکه به علت کم‌کاری ما است.

او خاطرنشان کرد: اگر انسان در شبانه روز ۲ ساعت به عباداتی که خدا فرموده بپردازد، می‌تواند واجبات، مستحبات، قرآن و تعقیبات را به جا آورد. اما معمولاً انسان‌ها حاضر به این کار نیستند. حاضر هستند چند ساعت سریال ببینند، ولی زمان نماز که فرا می‌رسد تمایل به تمام کردن هرچه زودتر آن دارند. باید از نماز لذت برد.

این مرجع تقلید درباره گناه کردن اظهار داشت: همه گناهان خلاف فطرت است، یعنی فطرت ما این گنا‌هان را قبول نمی‌کند. زمانی که عقل را زیر پا گذاشتیم دروغ‌های بزرگی می‌گوییم، همه می‌دانند حق‌الناس بسیار بد است، اما زمانی که غفلت کند و روی فطرت و عقل پا بگذارد به صورت گسترده حق‌الناس می‌کند، در این گونه موارد فرد ابتدا فطرت را از بین می‌برد و بعد دست به گناه می‌زند.

او افزود: چنانچه انسان از فطرت اطاعت کند حق‌الناس به خدمت به خلق خدا تبدیل می‌شود و این بالاترین لذت برای او است، بنابراین بهشت رفتن خیلی آسان است.

آیت‌الله مظاهری گفت: پروردگار عالم وسایل بهشت رفتن را برای ما فراهم کرده است. خداوند از نظر درون و بیرون مأمورانی را برای ما گذاشته است. از نظر درون فطرت و عقل و وجدان اخلاقی را برای ما مأمور کرده و از برون هم ۱۲۴ هزار پیامبر را برای ما خلق کرده است تا وارد بهشت شویم.

انتهای پیام/م

  جلسه اخلاق در خصوص هدف از خلقت انسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبتهای مذهبی احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود

 به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ گروه درمانی و مشاوره انفرادی «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی، تست هوش کودکان (وکسلرویون) و... از جمله مشاوره‌های افرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

ضمن آنکه در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به منظور بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است