Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانی با بیان اینکه ۵۸ کتابخانه عمومی در کشور بخش نابینایان دارد، گفت: این در حالی است که جمعیت نابینایان در کشور حدود ۱۶۰ هزار نفر است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مهدی رمضانی» عصر امروز شنبه 18 آبان در نشست نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به منظور اعلام ویژه برنامه های هفته کتاب برگزار شد، گفت: اقدام اساسی که در نهاد کتابخانه ها داشتیم، پیگیری موضوع کتابخانه های مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتابخانه مرکزی بجنورد را به کتابخانه های مرکزی کشور اضافه کردیم. تلاش می کنیم کتابخانه مرکزی یزد را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم که بدین ترتیب تعداد کتابخانه های مرکزی کشور به 10 می رسد. در کلان شهرها مشکل سرانه کتابخانه ای جدی است و کتابخانه مرکزی به دسترسی بهتر و بیشتر مردم به کتابخانه کمک می کند. امیدواریم یک تا دو کتابخانه مرکزی را سال آینده به بهره برداری برسانیم.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مورد کتابخانه های سیار اظهار داشت: کتابخانه سیار کارکرد روستایی دارد. 28 کتابخانه سایر فعال در کشور داریم، کارکرد و کارایی این کتابخانه ها جزو مفیدترین کتابخانه های کشور است زیرا خدمت را به محل خدمت می بریم و این خدمت رسانی در مناطق محروم انجام می شود. علاوه بر توسعه کمی برای کیفی سازی کتابخانه های سیار تلاش کردیم. همه کتابخانه های سیار مجهز به GPS شدند.

 

وی اظهار داشت: توسعه کتابخانه های سیار ادامه دارد. تا پایان سال پنج کتابخانه سیار را به مجموع کتابخانه های سیار کشور اضافه می کنیم. از خیرینی که دنبال کتابخانه سازی هستند، دعوت می کنیم که در حوزه کتابخانه سیار که حوزه اثربخشی است، سرمایه گذاری کنند. در بخشی از مناطق برای به امانت گرفتن کتاب از کتابخانه سیار صف طولانی ایجاد می شود. جنس اتفاقی که در کتابخانه های سیار می افتد، متفاوت است.

 

رمضانی در مورد برنامه نهاد کتابخانه های عمومی برای گروه های خاص خاطرنشان کرد: در حوزه نابینایان اتفاقات خوبی را پیگیری کردیم چه به لحاظ توسعه فضای کتابخانه ای و و چه به لحاظ تولید منابع برای این عزیزان البته می دانیم تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. 58 کتابخانه عمومی در کشور بخش نابینایان دارد این در حالی است که با جمعیت میلیونی نابینایان مواجه نیستیم. جمعیت نابینایان در کشورمان 150 تا 160 هزار نفر است. نخستین بخش ناشنوایان را در کتابخانه مرکزی مشهد ایجاد کردیم. ناشنوایان جزو گروه های محدودی هستند که امکان یادگیری برای آنها دیرتر و سخت تر است. این عزیزان شرایط خاص تری دارند و تولید محصول برای آنها سخت تر است.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مورد نسخ خطی اظهار داشت: همه کتابخانه های عمومی کشور در استان ها توسط کارشناسان خبره بازبینی شده است. در همه کتابخانه ها بخش نسخ خطی نداشتیم. این بخش تقویت شد، کارشناسانی شناسایی شد، نسخ خطی در استان ها جزو سرمایه استانی محسوب می شود. ما وظیفه داریم که نسخ خطی را به بهترین نحو حراست و نگهداری کنیم.

               

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه ظهور امام زمان عج یوم الله ۱۳ آبان آغاز امامت امام زمان عج خبرگزاری شبستان مهدی رمضانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود