Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:26:55 GMT

فعالیت بندر ام القصر عراق از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۲۳۱

فعالیت بندر ام القصر عراق از سرگرفته شد

یک مقام مسئول در بندر ام القصر نزدیک بصره در جنوب عراق در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که با برداشتن موانعی که معترضان اطراف دروازه های  این بندر راهبردی، نصب کردند، دروازه های آن باز شد.

این مسئول عراقی که نامش فاش نشده افزود، همه اسکله های این بندر از امروز فعالیت خود را شروع و کشتی ها شروع به تخلیه بارهای خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هفته گذشته اعتراضات و تحصن ها در دروازه های اصلی بندر ام القصر و میدان نفتی مجنون در استان بصره، باعث نیمه تعطیل شدن این بندر راهبردی و میدان مهم نفتی مجنون در جنوب عراق شده بود.

مقصد کشتی های حامل غلات، روغن های نباتی و شکر بندر ام القصر عراق است و این کشور تا حد زیادی وابسته به واردات غذایی است.

این در حالی است که مقامات عراقی پنجشنبه گذشته اعلام کردند که فعالیت این بندر از سر گرفته شده است اما معترضان ساعاتی پس از آغاز فعالیت بندر دوباره مانع فعالیت آن شدند.

ارتش عراق پیشتر اعلام کرده بود که بسته شدن بندر ام القصر، بیش از ۶ میلیارد دلار برای عراق هزینه داشته است.

بندر ام القصر در ۶۰ کیلومتری جنوب بصره واقع شده و دارای ۱۲ سکوی اصلی و ۸ سکوی فرعی است که علاوه بر اینکه یکی از مرزهای مهم آبی عراق برای واردات کالا به شمار می رود بیشترین نفت این کشور از طریق این بندر به خارج صادر می شود.

اعتراضات در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی، صدور دستورالعمل‌های مختلف نتوانسته آرامش را به کشور بازگرداند.

مرحله نخست اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

برچسب‌ها بصره عراق بندر ام القصر تظاهرات عراقی ها پروندهٔ خبری برگزاری تجمع‌های اعتراضی در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره عراق تظاهرات عراقی ها بصره عراق تظاهرات عراقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)