Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیوان گردان» به شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت اعلام کرد: عمده صادرات این صنعت به کشور عراق و در زمینه تجهیزات صنعت برق بوده، زیرا عراق به لحاظ زیرساخت های برق به شدت ضعیف و اغلب مردم این کشور از ژنراتورهای خانگی برق می گیرند.

وی اضافه کرد: صادرات به عراق و توسعه روابط تجاری و صنعتی بین تهران- بغداد فرصت مناسبی است که پیش روی قرار دارد و نیازمند حمایت همه ارگان ها به ویژه وزارت نیرو است و صنعت برق ایران توانمندی زیادی در وارد شدن به مراودات تجاری با عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گردان، پارسال ۵۸ ردیف تعرفه که  بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بود و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برآن تاکید شد، اضافه و به اجرا درآمد. 

مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک گفت:۱۶ تعرفه نیز ویرایش شده است که از این تعداد ۱۰ مورد شرح تعرفه است و ۶ مورد نیز در زمینه افزایش ردیف تعرفه ها بوده است.

وی ارزش میزان واردات سال گذشته در حوزه برق، الکترونیک، مخابرات و تجهیزات پزشکی را ۴.۸ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،آمارها و گزارش های پیشین سازمان توسعه تجارت ایران گویای آن است که انواع تابلو و تجهیزات برق صنعتی ایران به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، آفریقای جنوبی و سودان صادر شده و واردکنندگان سیم و کابل- تابلو و تجهیزات برق صنعتی ایران هم کشورهای افغانستان،

عراق، سوریه، ترکمنستان و عمان بوده اند و در سال ۹۵ عراق، افغانستان، سوریه، آفریقای جنوبی و سودان در مجموع ۹۰ درصد کل تابلو و تجهیزات برق صنعتی صادراتی ایران را جذب کردند.

بررسی های کارشناسی و دیدگاه های فعالان این بخش نشان می دهد سختی رقابت با تولیدکنندگان چینی و ترکیه ای به لحاظ قیمت و تنوع تولیدات برای ماندگاری در بازارهای موجود و نفوذ به بازارهای جدید صادراتی از مشکلات این عرصه به شمار می رود.

فقدان برندهای معتبر شرکت های تولیدی و صادراتی و نیز تعامل اندک با صاحبان برندهای جهانی از دیگر دغدغه های این بخش است.

مشکلات ناشی از رشد قیمت مواد اولیه به دلیل افزایش نرخ ارز و پیامدهای ناشی از تحریم های بین المللی در اجرای طرح های مخابراتی و الکترونیکی در خارج از کشور تاثیر بسیاری بر صدور محصولات و کالاهای این گروه گذاشت.

 مشکل بودن دریافت تسهیلات ریالی از بانک ها و غیررقابتی شدن تولید در همسنجی با محصولات مشابه خارجی در سایر بازارهای هدف تاثیر مستقیم گذاشته است.

فقدان زیرساخت ها و تجهیزات مناسب با تجارت خارجی ایران و مشکلات رایج در بندرها برای بارگیری، انبار، انتقال و... نیز مانعی بر سر راه سرعت گرفتن فرآیند صادرات به شمار می رود.
 

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت محمدرضا مودودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید