Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@21:51:03 GMT

پاداش آمریکایی‌ها به زنی که به ترامپ توهین کرد!

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۸۷۷

به گزارش جام نیوز، دموکرات‌ها می‌گویند بعد از حدود ۴۰ روز سوال و جواب کردن مقام‌ها در پشت درهای بسته، اکنون با علنی کردن این جلسات قصد دارند به مردم آمریکا فرصت دهند که با شنیدن اظهارات شاهدان درباره "سوء عملکرد" دونالد ترامپ قضاوت کنند.

 

جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی که اخراج او از سوی ترامپ در بهار سال ۲۰۱۷ مقدمه شکل‌گیری تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر درباره ستاد انتخاباتی ترامپ شد، در یادداشتی که در واشنگتن پست منتشر کرده، نوشت: "در بهار سال ۱۷۹۸ کنگره (نوپای آمریکا) نخستین قانونی را که تصویب کرد همین قانون ادای سوگند نمایندگان مردم و مقام‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قانونی که مجلس نمایندگان و سنا آن را تصویب کردند و جورج واشنگتن، رئیس جمهور وقت آن را امضاء کرد... قانونی که نمایندگان و مقام‌ها را موظف می‌کرد که پشتیانی و التزام خود به قانون اساسی جدید آمریکا را طی مراسم سوگند رسمی اعلام کنند."

 

در ادامه این یادداشت کومی که پس از اخراج از اف‌بی‌آی به یکی از منتقدان جدی ترامپ بدل شده، به تشریح مبانی و اهمیت این قانون و نقش آن در حفظ دموکراسی آمریکا اشاره کرده است و در پایان هم آورد: "و اما حالا، هیچ چیز عوض نشده. این قانون به اندازه همین کشور قدمت دارد. تعهد به آن هم تغییری نکرده است. اگر ادای سوگند و تعهد دادن به وفاداری و حفاظت از قانون اساسی که سنگ بنای قانون ما هستند هنوز معنا دارند، بنابراین، سناتورهای کنگره و همکاران آنها باید آماده شوند که نشان دهند سوگندی که یاد کرده‌اند در مقابل اعمال ترامپ چه معنایی دارد. همه مردم آمریکا به این اظهارات گوش خواهند کرد؛ به ویژه کودکان و جوانانی که ممکن است یک روزی در آینده بخواهند سوگند وفاداری به قانون اساسی یاد کنند."

 

اما جمهوری‌خواهان می‌گویند اگر دموکرات‌ها راست می‌گویند چرا حالا که کمتر از یکسال به انتخابات سراسری مانده نباید "منتظر قضاوت مستقیم مردم" ماند.

 

البته دست کم آنچه از نتایج چند انتخابات ایالتی بیرون آمده خبر خوشی از "قضاوت مردم" برای جمهوری‌خواهان در پی نداشته است؛ از انتخاب (تقریبا قطعی) یک فرماندار دموکرات در ایالت کنتاکی که در سال ۲۰۱۶ با رای بسیار بالا به ترامپ آری گفته بود تا "پاداش" مردم ویرجینیا به زنی که دو سال پیش به هنگام عبور کاروان خودروهای حامل ترامپ با بالا بردن انگشت خود به رئیس‌جمهور آمریکا اهانت کرد و البته چند روز بعد از محل کارش اخراج شد!

 

دو سال پیش تقریبا در همین روزهای پاییز، انتشار عکسی از زنی دوچرخه‌سوار که به هنگام عبور کاروان خودروهای حامل دونالد ترامپ، انگشت خود را بالا گرفته بود، در رسانه‌های آمریکا و جهان خبرساز شد.

 

این زن، جولی بریسکمن، چند روز بعد شغلش به عنوان بازاریاب یک شرکت پیمان‌کار دولتی را از دست داد اما حالا تنها دو سال بعد شغل دیگری به دست آورده است. او تا دو ماه دیگر بر صندلی خواهد نشست که یکی از ماموریت‌هایش نظارت بر زمین گلفی است که دونالد ترامپ در ناحیه لائدن ایالت ویرجینیا دارد.

 

جولی بریسکمن که در جریان انتخابات محلی روز سه‌شنبه (پنجم نوامبر) نامزد شده بود، توانسته با پیروزی بر مقام فعلی این پست که یک جمهوری‌خواه است، به عنوان عضو جدید شورای ناظر بر دولت محلی انتخاب شود.

 

بریسکمن پس از این پیروزی درباره رفتارش در روز ۲۸ اکتبر سال ۲۰۱۷ به رسانه‌ها گفت: "دیدم رئیس جمهور و کاروان او که برای شنیدن انتقادهای من توقف نخواهند کرد... اگر فریاد هم بزنم او که از پشت شیشه‌های ضدگلوله صدایم را نخواهد شنید، بنابراین بالا بردن انگشتم تنها راهی بود که می‌توانست تقریبا همه انتقادهای من از سیاست‌های او را در آن لحظه تبیین کند."

 

بریسکمن تنها یکی از چند نامزد دموکراتی بود که در انتخابات دو روز پیش توانستند پس از ۲۶ سال اکثریت کرسی‌های حکومتی در ایالت ویرجینیا را به این حزب برسانند.

 

دانشگاه سی‌ینا و روزنامه نیویورک‌تایمز در یک نظرسنجی عمده جدید از مردم آمریکا پرسیده‌اند که نظرشان درباره شانس پیروزی دوباره دونالد ترامپ چیست و این که از نظر آنها کدام یک از سه نامزد پیشتاز در اردوی دموکرات‌ها قادر به شکست ترامپ خواهد بود.

 

این نظرسنجی نشان داده که در میان سه پیشرو رقابت‌های حزب دموکرات جو بایدن از نظر پاسخ‌دهندگان "انتخاب موجه‌تری" است چرا که به نظر آنها توانایی بیشتری برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد.

 

بعد از بایدن، برنی سندرز در ایالت‌هایی که اصطلاحا "ایالات بنفش - غیرقابل اتکاء برای یک حزب" نامیده می‌شوند، برای رویارویی با دونالد ترامپ "قوی‌تر" است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست دونالد ترامپ آمریکا انتخابات استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فیلم| توهین‌های هیستریک منشه امیر به دانشجویان آمریکایی!
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه