Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:38:31 GMT

مقام ارشد اروپایی: اروپا باید زبان قدرت را بیاموزد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۴۰۰۵

مقام ارشد اروپایی: اروپا باید زبان قدرت را بیاموزد

«اورسولا فون در لاین» بر لزوم تقویت قدرت سخت اتحادیه اروپا در کنار قدرت نرم در سیاست خارجی و امنیتی تاکید کرد.
به گزارش اشپیگل، وی که در همایشی با موضوع «دولت اتحادیه اروپا» در بنیاد «کنراد آدناور» در برلین سخنرانی می کرد، گفت: اروپا باید زبان قدرت را بیاموزد.
فون در لاین افزود: این بدان معنی است که باید عضلات خود را تقویت کنیم، تا جایی که نیازی به تکیه به دیگران به عنوان نمونه در سیاست امنیتی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رئیس جدید کمیسیون اروپا، از سوی دیگر اتحادیه اروپا باید بتواند از قدرت موجود نیز به نحوی هدفمند استفاده و منافع خود را پیگیری کند.
فون در لاین به عنوان نمونه مناسبات تجاری اروپا با چین را مثال زد و گفت: بروکسل با قدرت نمایی خود می تواند مناسبات را به نفع خود تغییر دهد.
وی با بیان اینکه اروپایی ها باید به قدرت های خود باور داشته باشند، تاکید کرد: اروپا امروز جذابتر از چیزی است که ما گمان می کنیم یا در موردش سخن می گوییم. ما چیزهایی داریم که ارزشمند است. حاکمیت قانون، آزادی، دموکراسی و رفاه، چیزهایی که جوانان در چین و روسیه نمی یابند.

فون در لاین در حالی به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا انتخاب شده که به دلیل مخالفت ها با نامزدهای معرفی شده از سوی او برای عضویت در این کمیسیون، آغاز به کارش در این سمت با تاخیر مواجه شده است.
اواسط مهر ماه «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا ضمن اشاره به برخی مخالفت ها با نامزدهای معرفی شده برای کمیسیون اروپا، از احتمال آغاز به کار این کمیسیون از ابتدای دسامبر (دهم آذر) سخن گفته بود.
نامزدهای معرفی شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا در حالی با مخالفت پارلمان اروپا مواجه شده اند که وی نیز در رای گیری برای احراز این پست در اواسط ماه جولای (اواخر تیر ماه) اکثریت ضعیف آرا را به دست آورده بود.
در حالیکه رای گیری اصلی در مورد کمیسیون اروپا قرار بود ۲۳ اکتبر (اول آبان) انجام گیرد اما این اقدام با تصمیم ساسولی (رئیس پارلمان) و روسای فراکسیون های مختلف، موضوع نشست امروز پارلمان اروپا شد.
هنوز تاریخ مشخصی برای نشست بررسی صلاحیت نامزدهای جدیدی که باید از سوی فون در لاین معرفی شوند، اعلام نشده است.

۱۰۷۱

برچسب‌ها اورسولا فون در لاین اتحادیه اروپا كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا كميسيون اروپا اتحادیه اروپا كميسيون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!