Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترمحمد امیری رودان که قصد دارد این سفر سخت و مسیر طولانی را به دور دنیا طی کند روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر توسط سازمان خواروبار جهانی فائو و با همکاری سازمان تحقیقات امور دام کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی قصد دارد از طریق مرز جمهوری آذربایجان از کشور خارج شده و پس از رسیدن به شهر رم از طریق آمریکای لاتین ،آمریکای جنوبی ،آفریقا و اقیانوسیه به سواحل همیشه نیلگون خلیج‌فارس بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل نیز روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شتر حاصل از انتقال جنین که در زمان تولد به بهنیا شهرت یافت، اکنون مرکب جهانگرد ایرانی است تا در مجامع بین‌المللی نسبت به معرفی قابلیت‌های علمی کشورمان و جلب توجه مردم کره زمین جهت حفظ این گونه حیوان نادر نقش‌آفرینی کند.

دکتر حسین کربلایی خیاوی افزود: شترهای دو کوهانه استان اردبیل به عنوان ذخائر ژنتیکی و جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند که نسل آن متاسفانه در خطر انقراض قرار گرفته است. 

او اظهارداشت: در حال حاضر از حدود ۲۰۰ نفر شتر دوکوهانه کشور ۱۵۱ نفر در مشگین‌شهر و بیله‌سوار نگهداری می‌شوند و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی جهت تولید و تکثیر شتر دوکوهانه در استان انجام شده است.

وی گفت: پس از چند سال تحقیق و پژوهش در سال ۸۶ دانشمندان کشورمان موفق به تولید بچه شتر دو وهانه از طریق انتقال جنین شتر دوکوهانه به تک‌کوهانه در ایستگاه جهادآباد شدند.

موطن شترهای دوکوهانه ایران به ‌عنوان ذخیره ژنتیکی دامی ارزشمند در استان اردبیل و در شهرستان‌های بیله‌سوار و مشگین‌شهر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشگین شهر فرهنگی جهانگردی فائو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشگین شهر فرهنگی جهانگردی فائو وزارت جهاد کشاورزی مشگین شهر فرهنگی جهانگردی فائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا؛ اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آن‌ها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود