Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:58:10 GMT

گسترش کتابخانه در شهرستان دشتی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۴۶۴۸

گسترش کتابخانه در شهرستان دشتی ضروری است

حجت السلام عبدالحسین مصلح روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: در هر شهرستانی بایستی نسبت به ظرفیت های آن منطقه برنامه ریزی کرد و با استفاده از ابزارهای مفید در راستای نهادینه نمودن فرهنگ عمومی تلاش کرد.

وی بااشاره به نقش و جایگاه فرهنگ عمومی  در زندگی  اجتماعی یادآورشد: فرهنگ عمومی عبارت از مجموعه منسجم و نظام یافته‌ ای از اهداف، ارزش ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ، قوم یا ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی  اظهارداشت: فرهنگ به منزله نفس و هوایی است که در آن زندگی می کنیم و حرکات خود را با آن تنظیم می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتی نیز گفت: فرهنگ عمومی،  شامل تمامی فعالیت های مبتنی  بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهای بشری رفتارهای عمومی مردم را شکل می‌دهد.

حیدر منصوری اضافه کرد: کتاب خواندن می تواند جنبه های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار دهد، اما شاید مهمترین آنها زندگی شخصی و فردی ما باشد.

وی با بیان ضرورت  برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه موثر است و شهرداری خورموج شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب را تسهیل کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز اظهار کرد: امروز دانایی و آگاهی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است  و یک جامعه فرهیخته افراد حاضر در آن به کتاب و کتاب خوانی اهمیت می دهند و آن را جزو اولویت های خود قرار می دهند.

حمید زارعی افزود: از چهار سال گذشته که برنامه ریزی کوتاه و بلند مدتی در حوزه کتاب خوانی در اسن شهرستان انجام شده توفیقات خوبی بدست آمده و گام بعدی ایجاد مهارت مطالعه و نهادینه کردن تفکر انتقادی در جامعه است.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب  امسال ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، و اجتماعی در دستور کار است که برگزاری زنگ مطالعه،  جشنواره قهرمان کتاب،  رونمایی و نقد و بررسی کتاب مولفین دشتی، نمایشگاه کتاب، تورکتاب گردی و میز خدمت فرماندار در کتابخانه برخی از این برنامه هاست.

زارعی گفت: علی رغم این که شهر بادوله و روستاهای پرجمعیت دشتی فاقد کتاب خانه هستند اما میانگین عضویت مردم در کتابخانه های عمومی از میانگین کشوری بالاتر است.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر شورای فرهنگ عمومی کتاب کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شورای فرهنگ عمومی کتاب کتابخانه بوشهر شورای فرهنگ عمومی کتاب کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی