Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه ملی علوم و فناوری ایران با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

به گزارش ایسنا، محسن سلیمانی، سرپرست هنرهای تجسمی و امور موزه‌های شهرداری تهران در آیین گشایش پنجمین جشنواره "علم برای همه" که در باغ موزه قصر برگزار شد و در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ما تولد "ابن سینا" را به عنوان روز پزشک گرامی می‌داریم، در حالی که ابن سینا حکیم هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه امروز شاهد هستیم که افراد به صورت تخصصی و خطی به کسب دانش ادامه می‌دهند و از سایر عرصه‌ها غافل می‌شوند. 

وی افزود: باغ موزه قصر را به عنوان یک منطقه فرهنگی می‌شناسیم و مقدس می‌پنداریم و امیدواریم بتوانیم با امضای تفاهم‌نامه با موزه ملی علوم و فناوری ایران، یک نگرش فرهنگی را نسبت به ترویج علم جا بیندازیم. 

انتقال فرهنگ و دانایی به شکل غیرمستقیم در موزه

به گزارش ایسنا، احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی ایکوم ایران در این مراسم  گفت: موزه ملی علوم و فناوری ایران از موفق‌ترین موزه‌ها طی پنج سال گذشته بوده است. 

وی ادامه داد: از آغاز قرن ۲۱، موزه‌ها اساسی‌ترین محور فعالیت‌های خود را در جهت صلح و همزیستی، استوار بر حفاظت از طبیعت و توجه به کودک و نوجوان قرار دادند و "جشنواره علم برای همه" نیز به این موضوعات می‌پردازد.

رئیس کمیته ملی ایکوم ایران با اشاره به اینکه شناخت منجر به "رفاه و آرامش" و "جهل و نادانی" موجب ایجاد تقابل و تناقض بین افراد می‌شود، گفت: آموزش مردم وظیفه‌ای بر عهده نهادهای عمومی است، اما آموزش در موزه‌ها متفاوت است و حکم مادری را دارد. در موزه، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر انجام می‌شود که به شکل غیر مستقیم بوده و منجر به دانایی می‌شود. 

محیط طباطبایی با اشاره به اینکه مخاطب موزه مخاطب دانشگاهی نیست و می‌خواهد از دانایی و دانش در زندگی خود استفاده کند، اظهار کرد: امیدواریم این موزه‌ها و مراکز علمی در شهرها تکثیر شوند و به این نقطه برسیم که موزه نه به عنوان ساعت فراغت، بلکه در برنامه درسی دانش‌آموزان و به عنوان یک اصل واجب در تحصیل آن‌ها گنجانده شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه علوم و فناوری ايران ترویج علم شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با زهیرحاجی حسینی مدیرکل  ورزش و جوانان استان یزد و معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که نارگانی معاون توسعه ورزش، راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان و شیر مدیر روابط عمومی این اداره کل و ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری هرچه نزدیک‌تر این دو نهاد تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بازوی قوی برای ماست و تعامل و همکاری دو این دو نهاد ثمرات زیادی در توسعه ورزش و اشاعه فرهنگ در جامعه خواهد داشت.

حاجی حسینی افزود: فرهنگ و ورزش دو مقوله جدانشدنی هستند که باید به هردو آنها توجه شود و ما نیز تلاشمان اشاعه فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران و جامعه ورزش است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به خوبی در زمینه توسعه ورزش در شهر یزد تلاش داشته و المپیاد محلات رویداد مهم ورزشی است که شور، نشاط و پویایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: برای توسعه هرچه بهتر ورزش و فرهنگ سازی ورزش کردن در جامعه باید تعامل و همکاری در بین دستگاه‌ها و نهاد برقرار باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بتوانیم گام‌های خوبی در پیشرفت ورزش در سال جدید برداریم و رویداد‌های بزرگی را برگزار کنیم. 

زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: قطعا ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که آمادگی این را داریم تا همکاری و تعامل همه جانبه‌ای باهم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی