Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «استیون بنن» عضو ارشد کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ و همچنین مشاور ارشد پیشین کاخ سفید، در جلسه دادگاه «راجر استون» مشاور سابق ترامپ در انتخابات و دوست دیرینه او، اذعان کرد که در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ کمپین ترامپ برای پیروزی به دنبال به کارگیری «حقه‌های کثیف» و استفاده از اطلاعات به سرقت رفته از سوی سایت افشاگر ویکی‌لیکس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنن که پس از به قدرت رسیدن ترامپ به مدت شش ماه به سمت مشاور ارشد کاخ سفید منصوب شد روز گذشته در دادگاهی در واشنگتن که برای رسیدگی به هفت اتهام علیه استون برگزار شد در جایگاه شهود حاضر گشت. استون دوست ۴۰ ساله ترامپ به دروغگویی به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ و تلاش برای ممانعت از شهادت یکی از شهود به منظور پنهان کردن دروغ خود متهم است.

بنن در این دادگاه گفت از آنجاییکه استون در «بُعد سرسختانه‌تر سیاست» مهارت بالایی داشت و سه ماه پیش از انتخابات کلینتون ۱۶ امتیاز از ترامپ جلوتر بود او با استون صحبت‌هایی داشته است. بنن در این خصوص گفت: «وقتی تا این حد عقب بیفتید، سعی می‌کنید از هر وسیله‌ای در جعبه ابزار خود استفاده کنید. مثلا انجام تحقیقات علیه مخالفان خود و حُقه‌های کثیف».

بنا به نوشته نیویورک تایمز، کمیته اطلاعاتی مجلس در سال ۲۰۱۷ در حال انجام تحقیقات در خصوص نحوه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از جمله نقش ویکی‌لیکس بود. همچنین، «رابرت مولر» بازپرس ویژه نیز در همان زمان تحقیقات موازی در خصوص حمله سایبری روس‌ها به کامپیوتر‌های دموکرات‌ها و سرقت ده‌ها هزار ایمیل و انتقال آن به ویکی‌لیکس آغاز کرده بود. ویکی لیکس این ایمیل‌ها را در زمان‌های حساس و مهم در طول رقابت‌های انتخاباتی منتشر ساخت.

در حال حاضر که رئیس‌جمهور آمریکا با فشار‌های زیادی از سوی دموکرات‌ها برای استیضاحش روبه‌رو است و دموکرات‌ها روند تحقیقات استیضاح را به دنبال رسوایی اوکراین گیت آغاز کرده‌اند، رسوایی که در آن رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته بود برای انجام یک سری از تحقیقات درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش، همکاری کند، دادگاه استون توجه‌های تازه‌ای را بر تلاش‌های کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ برای سودجویی از خرابکاری‌های انتخاباتی روسیه معطوف ساخته است. استون ششمین همکار رئیس‌جمهور آمریکاست که در نتیجه تحقیقات مولر با اتهامات کیفری روبه‌رو شده است. اتهامات وارد شده به او حداکثر ۲۰ سال حبس را در پی خواهد داشت.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: بنن پس از استعفای اجباری پل منافورت، مسئولیت کمپین انتخاباتی ترامپ را برعهده گرفت. منافورت به دنبال رسوایی مالی و حکم زندان هفت و سال و نیم مجبور به استعفا شد. یک روز بعد از شروع به کار بنن در کمپین انتخاباتی ترامپ، استون ایمیلی به او نوشت و اعلام کرد: «ترامپ هنوز هم می‌تواند پیروز شود-اما زمان دارد از دست می‌رود. می‌دانم که چطور می‌توان پیروز شد، اما چیزی که در ذهن دارم کار قشنگی نیست».

بنن در این دادگاه گفت چند هفته پیش‌تر، استون به او گفته بود که با ویکی‌لیکس و بنیانگذار آن جولیان آسانژ ارتباطاتی دارد و این موضوع می‌تواند به نفع ترامپ تمام شود. بنن در ادامه اظهاراتش در دادگاه گفت: «او (استون) نقطه دسترسی با جولیان آسانژ بود و طبیعی بود که من به او رجوع کنم».

بنا به نوشته نیویورک تایمز، در حقیقت، استون ارتباط واقعی با ویکی‌لیکس نداشت، اما مدام در تلاش بود تا به وسیله واسطه‌ها ایمیل‌های به سرقت رفته و اطلاعات مربوط به دموکرات‌ها را به دست آورد. استون متهم است که در تحقیقات کنگره درباره هویت واسطه‌ها، نتایج تلاش‌ها و ارتباطاتش با کمپین انتخاباتی ترامپ دروغ گفته است. بنا به گفته دادستان، او صد‌ها پیام متنی را از کمیته اطلاعاتی کنگره پنهان ساخته است، زیرا که روشن شدن حقیقت سبب ایجاد دردسر‌هایی برای ترامپ و کمپین او می‌شد.

پیشتر، مایکل کوهن، وکیل پیشتین ترامپ، گفته بود این استون بوده که ارتباط ترامپ و سایت ویکی‌لیکس را فراهم کرد تا به این وسیله کمپین ترامپ بتواند از اخبار مربوط به انتشار ایمیل‌های کلینتون باخبر شود.

کوهن در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: یک روز در دفتر ترامپ بودم که راجر استون تماس گرفت. ترامپ تلفن را روی اسپیکر قرار داد که در آن استون گفت تلفنی با جولیان آسانژ صحبت کرده و گفته به زودی ایمیل‌های زیادی را منتشر می‌کند که به کمپین هیلاری کلینتون ضربه می‌زند. پس از آن ترامپ گفت بهتر از این نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود