Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر کشور گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که به حمد خدا تمام توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در شورای توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی برای نیازهای امروز داشته باشیم چند الگو را تعریف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: 31 شهر در کل کشور برای اقدامات توسعه‌ای انتخاب شد که شهرستان سروآباد نیز به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی‌فضلی گفت: سند توسعه را با اولویت‌ها در استان‌های پیش می‌بریم ضمن اینکه منطقه‌بندی استان‌ها از دیگر الگوهای تعریف شده است که طی آن و به صورت منطقه‌ای حوزه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با تبادل ظرفیت بین استان‌ها در یک منطقه کار کنیم و فرآیند توسعه را جلو ببریم.

وی اذعان داشت: دنبال کامل کردن سند توسعه استان کردستان هستیم، در زمینه توسعه استان به صورت اولویت‌بندی جلو می‌رویم و هر پروژه‌ای که تمام شود پروژه‌های دیگری را تعریف می‌کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان کردستان ظرفیت بزرگی است و همیشه به فکر این استان هستم، ظرفیت موسیقی این استان، موسیقی با اصالت و ماندگاری است که در کمتر جای دنیا می‌توان نمونه آن را پیدا کرد.

وی تصریح کرد: موسیقی کردستان که در دنیای امروز مورد توجه جهان قرار می‌گیرد، بااصالت و ماندگار است که این نشان از ظرفیت‌های غنی این استان در حوزه موسیقی دارد.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: باید ظرفیت‌های کردستان در حوزه‌های مختلف شناسایی شود و برای شکوفایی و بهره‌گیری از آنها برنامه داشته باشیم.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته افزایش سهم آب استان است که تقریبا دو برابر قبل است لذا باید با بهره‌وری بالا مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بیش از گذشته نیاز امروز کردستان است و ما باید کسانی که اهل کار و ریسک هستند، اعم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارج استان و تعریف پروژه‌هایی متناسب با نیاز و ظرفیت‌های استان بکارگیری کنیم.

وی گفت: اگر 100 پروژه خوب تعریف کنید و مجوزها را زود صادر کنیم قطعا سرمایه‌گذار پای کار خواهد آمد.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که به حمد خدا تمام توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: براساس آنچه دشمنان نظام اعلام کرده بودند ۱۳ آبان باید به تنش جدی برای ایران تبدیل می‌شد اما نه تنها بحرانی ایجاد نشد بلکه آنها به صورت جدی دنبال مذاکره هستند.

وزیر کشور اذعان داشت: ما به عنوان یک کشوری که به دنبال صلح، امنیت و پیشرفت هستیم آمادگی داریم که هر نوع کمک و قدمی برداریم.

وی گفت: ما به دنبال امنیت، صلح و توسعه هستیم، کسانی که هزاران کیلومتر می‌آیند فتنه انگیزی می‌کنند باید بدانند که در ایران نمی‌توانند فتنه‌انگیزی کنند چرا که کشور ما در طول 40 سال توانسته با تمام توطئه‌ها به جلو حرکت کند.

رحمانی‌فضلی اذعان کرد: یک روز ما را تهدید می‌کردند که اگر پای میز مذاکره نیایید، بنزین را قطع می‌کنیم آن زمان چه نگرانی‌هایی ایجاد شد الان دیگر این تهدید را نمی‌کنند چون الان ما نه تنها بنزین وارد نمی‌کنیم بلکه صادرکننده بنزین هم هستیم.

وی ادامه داد: وابستگی به نفت یکی از مشکلاتی است که باید به فکر گذر آن باشیم، این موضوع در اوایل انقلاب از سوی امام و رهبری مطرح شده است ولی متاسفانه آنگونه که باید در این زمینه کار نکردیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: کردستان باید نقش تاریخی خود را در توسعه کشور ایفا کند، اگر در استان فقر، فلاکت و غیره باشد مقصر کسانی هستند که پشت میز نشسته‌اند چون ما استان‌ها را اداره می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران استان اراده کنند و خود را صرف حواشی نکنند جمهوری اسلامی همه مردم را به یک چشم نگاه می‌کند.

وزیر کشور افزود: این نابخردی است که اگر کسی فکر کند که بین مردم ایران تفاوتی قائل می‌شوند دشمنان دنبال ایجاد توطئه‌افکنی هستند ولی در طول این چهل سال با هدایت رهبری این نظام جلو رفته است.

وی با بیان اینکه قدرت در ایران توزیع شده و در حال چرخش است، گفت: با هم بودن حول یک برنامه با عنوان سند توسعه موجب شده یک گام برداریم که البته این کافی نیست.

رحمانی فضلی عنوان کرد: گام اصلی این خواهد بود که باید مشکلات حوزه بیکاری حل شود و بخش خصوصی با جدیت پای کار بیایند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مالیات‌ها نقش مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی، فراهم کردن منابع ضروری برای عملیات دولتی، پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی ایفا می‌کنند. مالیات به عنوان منبع اصلی درآمد دولت، در تامین مالی منابع بودجه، حمایت از پروژه‌های استراتژیک دولت و تضمین دسترسی عادلانه به زیرساخت‌های ضروری برای شهروندان ایرانی نقش اساسی دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از درآمد‌های بودجه کشور از منابع پایدار با محوریت مالیات به دست می‌آید، مالیات نه تنها برای تأمین مالی وزارتخانه‌های دولتی ضروری است، بلکه برای رفع کسری بودجه، تسویه بدهی‌ها و ارتقای رشد اقتصادی نیز ضروری است.

تامین مالی بودجه ایران از طریق مالیات برای تسهیل منابع پایدار، رفع کمبود‌های بودجه و هدایت سرمایه گذاری در کشور حیاتی است. با کاهش اتکا به صادرات نفت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مالیات‌ها نقش کلیدی در ارتقای ثبات اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و تحریک رشد در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند. از طریق سیاست‌های استراتژیک مالیاتی و جمع‌آوری کارآمد درآمد، دولت می‌تواند پایداری مالی را افزایش دهد، فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی ایجاد کند و محیطی مساعد برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل ایجاد کند.

علاوه بر مالیات سهم دولت، سازمان امور مالیاتی مالیات‌هایی را که تأثیر مستقیم بر توسعه و زیرساخت‌های منطقه‌ای دارد، جمع آوری می‌کند. یکی از نمونه‌های قابل توجه سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که به توسعه شهری و پروژه‌های زیرساختی منطقه‌ای در سراسر کشور کمک می‌کند.

سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته است که در جهت سرمایه گذاری در شهر‌ها و ارتقای زیرساخت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده است. این تخصیص اعتبار مزایای محسوسی دارد که از جمله می‌توان به تکمیل کمربندی شهر قزوین با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که نشان از تاثیر مثبت مالیات بر توسعه شهری و ارتقای زیرساخت‌ها دارد.

علاوه بر این، مالیات‌ها با حمایت از خدمات ضروری، ترویج سرمایه گذاری و تقویت رشد فراگیر به عنوان محرک توسعه اقتصادی عمل می‌کنند. با تخصیص درآمد‌های مالیاتی به حوزه‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیرساخت‌ها، دولت رفاه عمومی را بهبود بخشیده است، استاندارد‌های زندگی را بالاتر برده است و فرصت‌هایی برای پیشرفت اجتماعی-اقتصادی ایجاد کرده است. سیاست‌های مالیاتی که توسعه پایدار، تخصیص عادلانه منابع و مدیریت کارآمد درآمد را در اولویت قرار می‌دهند، نقش مهمی در تضمین رفاه بلندمدت و ثبات اقتصادی برای کشور دارند.

در پایان، مالیات محور اصلی توسعه اقتصادی کشور است. مالیات با تأمین بودجه موردنیاز دولت، تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی، نقش اساسی در پیشبرد توسعه اقتصادی ایران ایفا می‌کند. با استفاده از درآمد‌های مالیاتی برای سهم دولت جهت رفع کسری بودجه، سهم شهرداری‌ها جهت حمایت از توسعه منطقه‌ای و سهم بهداشت در جهت زیرساخت‌ها و یارانه‌های حوزه بهداشت دولت می‌تواند رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، رفاه اجتماعی را با توسعه همگون منطقه‌ای افزایش دهد و فرصت‌هایی برای توسعه پایدار متوازن ایجاد کند. از طریق سیاست‌های مالیاتی استراتژیک، جمع‌آوری کارآمد درآمد و تخصیص شفاف منابع، ایران می‌تواند از قدرت مالیات‌ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی، تقویت خدمات عمومی و ترویج رشد فراگیر برای همه شهروندان استفاده کند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • نقش معلمان در توسعه و پیشرفت کردستان حیاتی است
  • وزیر : تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است