Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:11:08 GMT

لغو اعتبارنامه خانم بازرس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۴۷۹۵

لغو اعتبارنامه خانم بازرس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص بازرس جنجالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیحاتی ارائه کرد. روز چهارشنبه اعلام شد که هفته گذشته ایران یکی از بازرسان آژانس را به‌دلیل «نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک» از ورود به تأسیسات هسته‌ای نطنز منع کرده و این بازرس به وین بازگشته است.  بهروز کمالوندی در این باره گفت: «ما اجازه ورود این بازرس را به سایت نطنز ندادیم و همین‌طور اعتبارنامه‌اش را نیز لغو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» به گزارش ایرنا وی ادامه داد: این اتفاق در نتیجه اعلام سیستم‌های کنترلی ما مبنی بر اینکه بازرس مورد بحث آلوده به مواد مشکوک است رخ داد. حال یا این فرد آغشته به مواد بود، یا موادی همراهش داشت. به هر حال گزارش کاملی را آقای غریب آبادی در شورای حکام مطرح کردند و به نظر ما اعضا هم غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی و احتمالاً یکی دو کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس متقاعد شدند که گزارش ایران یک گزارش جامع، منطقی و مستدل است. البته اسنادش هم موجود است و اگر لازم باشد ما اسناد و حتی فیلم‌های مربوطه را می‌توانیم ارائه دهیم تا ثابت شود حرف ما بر اساس منطق است.  اظهارات کمالوندی در حالی منتشر شد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، بدون اشاره به همراه داشتن مواد مشکوک از سوی بازرس یاد شده، رفتار ایران با بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای ایجاد ارعاب عنوان کرد. پمپئو در بیانیه‌ای ادعا کرد ایران باید به بازرسان آژانس اجازه دهد وظایف خود را بدون هیچ گونه محدودیت و مانعی انجام دهند. طبق روایتی که کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس از ماجرای اخراج نماینده آژانس داشته است، گروهی از بازرسان آژانس در ششم آبان ماه برنامه بازدید از سایت هسته‌ای نطنز را داشته‌اند. به‌گفته کاظم غریب آبادی، مطابق رویه‌های معمول، فرآیند بازرسی معمولی همواره در ورودی مجموعه انجام می‌شود که شامل استفاده از دستگاه‌های تشخیص شیمیایی ویژه برای کشف طیفی از مواد انفجاری که حاوی نیترات هستند، می‌باشد. در هنگام فرآیند بازرسی معمول، آلارم دستگاه تشخیص روی یک فرد معینی روشن شد که تیم امنیتی این فرآیند را مجدداً چند بار تکرار کرد و نتایج، هر بار برای یکی از بازرسان یکسان بود. سفیر کشورمان با اشاره به اینکه تیم امنیت مشکوک شد که روشن شدن آلارم ممکن است به علت لباس‌های بازرس مذکور یا وسایل شخصی او باشد، افزود: «تیم حفاظت مجموعه، از او خواست تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و وی نیز قبول کرد. تیم امنیتی حتی سرویس بهداشتی را که این بازرس از آن استفاده کرد، با دستگاه‌های مخصوص چک کرد که دستگاه‌ها با حساسیت بیشتری آلارم دادند.» نماینده دائم کشورمان افزود: «با رضایت بازرس مذکور و در حضور وی و همکارانش و با هماهنگی با مقامات آژانس، از محل اقامت وی بازدید و متعاقباً برخی لوازم و داروهای وی چک و بررسی شد که داروهای وی مشکلی نداشت، اما دستگاه‌ها روی کیف خالی وی آلارم می‌دادند. پس از تماس با دبیرخانه آژانس و با هماهنگی و موافقت مقامات آژانس، برخی نمونه گیری‌ها از همان کیف دستی صورت پذیرفت و به‌طور مشترک، پلمب شد» . این بازرس زن آژانس پس از مواجه شدن با ممنوعیت ورود به کارخانه نطنز خواستار خروج از کشور شده بود که مقامات ایرانی به طور موقت این اجازه را به وی نداده بودند. در پی این رویداد بود که به گفته نماینده کشورمان در آژانس، ایران رسماً از این سازمان خواسته است تا نام بازرس مذکور را از فهرست بازرسان تعیین شده برای جمهوری اسلامی ایران خارج کند و یک بازرس جایگزین را معرفی نماید.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موسوی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این طرح ۱۵ دستگاه خودرو ۳۱ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.
موسوی تصریح کرد: در ادامه این طرح ۲۵ نفر معتاد، ۱۳ نفر سارق، یک نفر به جرم حمل مواد مخدر، چهار نفر به جرم مالی و اقتصادی، چهار نفر به جرم مفاسد اجتماعی، ۱۰ نفر به جرم قاچاق کالا و ۵۵ نفر نیز به برای سایر جرایم دستگیر شدند.

وی بیان داشت: همچنین ۲۰ قبضه سلاح، ۱۱۰۰ عدد مواد محترقه و ۴۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان کشف و ضبط شد و این طرح با مشارکت یگان‌های انتظامی و با تعامل پلیس راهور و با هماهنگی مرجع قضائی در محل‌های پر تردد و میادین شهر اجرا شد.

موسوی افزود: هدف از اجرای این طرح، ارتقا نظم و امنیت و آسایش و آرامش مردم با محوریت پیشگیری از تردد خودروها در ساعات ممنوعه و خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش و موتورسیکلت‌های فاقد مدارک و مزاحم به امنیت و آسایش مردم بود که به مرحله اجرا درآمد.

کد خبر 6087749

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • دستگاه بلوک زنی
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان