Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:36:23 GMT

حمایت از مشاغل خُرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۵۰۳۷

حمایت از مشاغل خُرد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در اعطای تسهیلات در بخش مشاغل خانگی نباید شرایط به گونه‌ای سخت باشد که افراد کارآفرین از ادامه کار منصرف شوند گفت : باید حجم کار در مشاغل خانگی بیش از پیش رونق گرفته و نباید این اشتغال‌های خُرد را دست کم گرفت، چرا که این مشاغل می‌تواند نقش موثر در ایجاد اشتغال استان ایفا کند

او تولید عسل، گیوه، گلیم و پرورش مرغ را جزء عمده‌ترین مشاغل خانگی اجرا شده در استان معرفی کرد و گفت : تاکنون ۱۲ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند، اما باید مشاغل از ۱۲ رشته به ۲۰ رشته افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استاندار به اجرای طرح مداخله سیاست فعال در بازار کار اشاره کرد و گفت: با توجه به سهم ۵ هزار و ۵۰۰ نفری استان در این حوزه متاسفانه تاکنون ۵۴۶ نفر اقدام شده که انتظار می‌رود در این حوزه نیز فعالیت‌های ارگان‌های ذیربط افزایش یابد

آزادی معاون جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در استان تاکنون در ۱۴ رشته انجام شده گفت: تاکنون از ۳ هزار ۸۴۶ نفر ثبت نام شده ۷۴۱ نفر تائید شده و ۶ برند و ۱۲ پشتیبان در استان در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند

آزادی با اعلام اینکه در سال ۹۸ سامانه‌ای برای ثبت نام این مشاغل راه اندازی شده و عمده مشکل این مشاغل نبود بازار عرضه است گفت: با حمایت دستگاه‌های دولتی و برپایی نمایشگاه در استان می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مدیرکل اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۳۱۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با پیش بینی ۵ هزار و ۸۳۵ فرصت شغلی به میزان ۹۱ درصد در استان جذب شده است.

عزیزی گفت: از سهمیه ۶۰۷ میلیارد تومانی ابلاغی اعتبارات اشتغال ویژه مناطق زلزله زده استان تاکنون ۷۳ درصد با پیش بینی از ۱۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی توسط بانک‌ها و موسسات عامل پرداخت شده است.

فتاحی مدیرکل اداره پست استان از اجرای طرح سکوی تجارت الکترونیک توسط شرکت پست استان خبرداد و گفت: در طرح سکوی تجارت کسب و کار‌های با هدف تجاری شدن، ایجاد کسب و کار‌های نوپا و تجارت الکترونیک انجام می‌شود.

فتاح از ثبت و صدور ۱۴ هزار و ۳۹۸ محموله به ارزش ۲ میلیارد تومان و رشد ۱۲۸ درصدی و ۷۴ هزار و ۱۰۲ محموله وارد شده به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: متاسفانه هنوز بازار الکترونیکی ما در استان رونق چشمگیری ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

حجم کار در مشاغل خانگی بیش از پیش رونق گرفت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون 95 درصد آب‌بندان های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و 350 هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش های ناشی از خشکسالی احتمالی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه ها و هرز آب ناشي از بارندگي در فصل هاي غيركاشت از طريق كانال ها و پمپاژ به آببندان ها هدايت شده و در فصل بهار و تابستان براي آبياري مورد استفاده قرار مي گيرد، ادامه داد: این شهرستان دارای 88 قطعه آب‌بندان در 48 روستا است که 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می هد.

هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش های خوب پاییزی و هدایت آب های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزارهای خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟