Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:16:42 GMT

ساخت پهپاد برای مراقبت از نمای برج‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۵۳۸۷

ساخت پهپاد برای مراقبت از نمای برج‌ها

آسمان‌خراش‌های با نمای شیشه‌ای باید به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که صفحات شیشه‌ای آن‌ها به شکل ایمن متصل باقی مانده و آسیب ندیده‌اند. این کار یک کار دشوار و وقت‌گیر است، اما به زودی این کار با کمک یک پهپاد میسر می‌شود.

در حال حاضر چنین بازرسی‌هایی توسط کارگرانی انجام می‌شود که از ساختمان آویزان می‌شوند و در نمای ساختمان معلق هستند تا یک یه یک شیشه‌ها را چک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، به علاوه یک کار خطرناک برای کارگران محسوب می‌شود که جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

با توجه به این محدودیت‌ها، گروهی از محققان آکادمی علوم چین یک نمونه اولیه از یک پهپاد خودران تهیه کرده‌اند که این وظیفه خطیر را به عهده می‌گیرد.



این پهپاد دارای یک بازوی چرخان است که در انتهای خود دارای یک مربع حسگر فشار است. در اصل، ایده این است که پهپاد با فشار دادن بازوی حسگر خود روی هر شیشه چگونگی اتصال شیشه به ساختمان و سلامت آن را ارزیابی کند.

"منگ شیانگدونگ" سرپرست این پروژه می‌گوید: در آینده نزدیک ممکن است شاهد استفاده گسترده‌ای از این سیستم جدید در نگهداری آسمان‌خراش‌های بزرگ باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند به کاپیتان چهارم پرسپولیس رسید

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌‌های اخیر بازوبند کاپیتانی پرسپولیس بر بازوی امید عالیشاه، کاپیتان اول پرسپولیس بسته می‌شد اما او در بازی با صنعت نفت مصدوم شد و در این مسابقه غایب است.

علاوه‌بر او وحید امیری که کاپیتان دوم سرخ‌هاست در این بازی از روی نیمکت کار را آغاز خواهد کرد. کاپیتان سوم پرسپولیس نیز که علیرضا بیرانوند است همچنان به علت مصدومیت دور از مستطیل سبز است.

در این شرایط بازوبند کاپیتانی در بازی برابر آلومینیوم از ابتدا بر بازوی مهدی ترابی بسته شده و در صورت ورود امیری به زمین، او کاپیتان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • بازوبند به کاپیتان چهارم پرسپولیس رسید
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن