Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معصومه ابتکار با تاکید بر ضرورت توجه به نشاط اجتماعی بانوان افزود: برای افزایش سهم بانوان از فضا‌های ورزشی با پیگیری‌ها و مکاتباتی که با کمیسیون مجلس در خصوص آیین نامه واگذاری اماکن ورزشی صورت گرفت تلاش کردیم سهم زنان در سرانه فضا‌های ورزشی کشور پیش بینی شود و هیچ نهاد و حتی بخش خصوصی نتواند سهم زنان از امکان ورزشی را حذف کند که خوشبختانه این موضوع در آیین نامه قید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل برای ورزش بانوان این است که برخی سالن‌ها و فضا‌های ورزشی در دسترس همه نیست یا استفاده از آن‌ها هزینه زیادی بر دوش خانواده تحمیل می‌کند، در حالی که اگر بانوان یک بار ورزش در محیط‌های مناسب را تجربه کنند و متوجه تاثیر آن در روحیه و نشاط خود شوند طبیعتا ورزش و فعالیت بدنی را ادامه خواهند داد.

معصومه ابتکار در خصوص دغدغه‌های معاونت امور زنان در زمینه ورزش و سلامت بانوان بیان کرد: اولین قدم معاونت امور زنان، اصلاحات در آموزش و پرورش از همان سنین ابتدایی بود، تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکلی که در درس تربیت بدنی برای دختران در مدارس ابتدایی به وجود آمده بود به صورت عملی برطرف شود و دختران دانش آموز بتوانند در ساعت‌های ورزش، مهارت‌های حرکتی را به شکل اصولی آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر تلاش برای اجرای طرح مناسب سازی مدارس دخترانه است که در این راستا از تمامی خیرین، سازمان نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش دعوت می‌کنم تا فضای مدارس به شکلی مناسب‌سازی شود که دختران از نشاط بیشتر و فضای ورزشی و نور مستقیم آفتاب بهره‌مند شوند و مهارت‌های ورزشی و سواد حرکتی خود را تقویت کنند، مدارسی که از این امکان برخوردار نیستند باید تدابیر لازم در خصوص رفع این مشکل را به کار ببندند، رها کردن و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد.

ابتکار تاکید کرد: نشاط اجتماعی زنان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در راستای ارتقای آگاهی خانواده‌ها دنبال می‌شود، سرا‌های محلات و فرهنگ‌سرا‌هایی که در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد می‌توانند در این امر کمک کنند، در صورتی که فضا برای ورزش بانوان فراهم شود بدون شک بانوان نیز استفاده خواهند کرد.

منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، نشاط اجتماعی بانوان ، افزایش سهم بانوان از فضا‌های ورزشی ، سرانه فضا‌های ورزشی کشور ، سهم زنان از امکان ورزشی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نشاط اجتماعی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: ظاهر قضیه نشان می‌دهد اتفاق خوب افتاده اگر چه به درازا کشیده شد. می‌گویند استقلال به چهار شرکت تابعه هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شده و سهام پرسپولیس به ۶ بانک خصوصی واگذارشده، اینکه واقعاً این مجموعه‌ها خصوصی هستند مشخص نیست. در مجموع باید واگذاری را به فال نیک گرفت، چون وضعیت دو باشگاه مشخص شد. مسئولیت‌های چهار شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس و ۶ بانک خصوصی مشخص شده و اگر در آینده مشکلات زیرساختی، امکاناتی و مالی دو باشگاه حل شد گویای تصمیم گیری درستی بوده است.

مالکان می‌توانند از پس هزینه‌های گزاف سرخابی برآیند؟

وی ادامه داد: فارغ از اینکه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی داده‌اند یا نداده‌اند، مسئله مهم این است که یک کاری انجام شده و اگر نیاز‌های این باشگاه برآورده شد دیگر شاهد این نخواهیم بود که عوامل این باشگاه‌ها از امکانات ضعیف خود بگوید و مدیران و مربیان تیم‌ها هم از کمبود‌ها بگویند. البته این دو باشگاه در مقایسه با دیگر باشگاه‌ها امکانات ضعیفی نداشته‌اند و اتفاقاً در اندازه تیم‌هایی که توانستند در لیگ برتر با جام حذفی جام بگیرند بوده است. فقط در بوق و کرنا کرده‌اند که مشکل دارند در حالی که وزارت ورزش و دولت در بسیاری موارد به کمک این دو تیم آمده‌اند. حالا باید دید خواسته‌هایی که این دو باشگاه در خصوص امکانات سخت‌افزاری دارند از سوی مالکان جدید فراهم می‌شود یا اینکه آنها که پشتوانه مالی قوی دارند هم از پس هزینه‌های گزاف این دو باشگاه برنمی‌آیند؟

برای قهرمانی فقط بحث مالی نداریم

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: نمی‌توان منکر شد که مسائل مالی نه تنها در فوتبال که در هر سازمان و نهادی تأثیرگذار است و فقدان آن ایجاد مشکل می‌کند. از طرفی آقایانِ مدیرعامل که گفته‌اند با رفع مشکلات مالی دو باشگاه، قهرمانی در آسیا به دست می‌آید اما واقعیت این است که برای قهرمانی فقط بحث مالی نداریم. مباحثی، چون مدیریت قوی برای ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق با توجه به امکانات و موجودیت تیم هم مطرح است. ضمن اینکه آکادمی‌های فوتبالی هم بحث مهمی است که بازیکنان تیم‌های آکادمی این دو باشگاه به ندرت به تیم بزرگسالان می‌رسند و به دیگر تیم‌ها می‌روند تا به آنها بازی برسد. بعد که مطرح شدند با قیمت گزاف جذب می‌شوند. پول یکی از ابزارهای موفقیت است، اگر بی‌برنامگی و عدم مدیریت قوی باشد، هر چه هم پول وارد شود حیف و میل خواهد شد. کما اینکه در تمام این سال‌ها بیشترین پول در ورزش‌ها به فوتبال تزریق شده و خروجی آن تماشای موفقیت تیم‌های باشگاهی و ملی رقیب در تورنمنت‌های مختلف بوده است.

برای تیم‌های جنوبی کشور متأسفم

قاسمپور تصریح کرد: مهم‌ترین مثال در مورد هدر رفتن پول گزاف به انتخاب مارک ویلموتس سرمربی ناکام بلژیکی است که به عراق و بحرین باخت و بعد از اخراج خسارت خود را تمام و کمال گرفت؛ بنابراین هر چه پول به فوتبال تزریق کنید ولی کار اساسی و آینده‌دار نکنید، فوتبال پایه را نسازید و از نسل‌های بعدی حمایت نشود مثل این است که پول‌های وارد شده را به آتش کشیده‌ایم. آدم‌های سالمی را بر رأس امور بگذاریم تا دنبال بخور بخور و وقت گذرانی نباشند. آنجایی که پول زیاد باشد حیف و میل هم زیاد می‌شود. مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده و زیرساخت‌های ضعیفی دارد که اینجای جدول است و خطر سقوط از لیگ برتر را حس می‌کند؟ فصل آینده هم با اتکا به شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس و ۶ بانک مالک دو باشگاه، قرارداد‌های بازیکنان افزایش چشمگیری خواهد داشت، چون پشتوانه مالی لازم ایجاد شده است. نظارت دقیقی نباشد قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۵ میلیاردی به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. متأسفم برای تیم‌های خوزستانی و جنوبی ایران که منابع اصلی مالی کشور از جنوب تامین می شود ولی تیم‌های این مناطق در وضعیت نامناسب مالی اداره می‌شوند و سهمی از این منابع ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی