Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین نکوداشت پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: در کشور ما سالانه 10 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای سرطان هزینه می شود.

به گزارش ایرنا؛ ایرج حریرچی در آئین نکوداشت پروفسور قوام زاده پدر پیوند مغز ایران که به کوشش خبرگزاری ایسنا و با مشارکت سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی در اراک برگزار شد، با اشاره به شاگردی خود در محضر این استاد بزرگ افزود: دیسیپلین و نظمی که استاد بر آن تاکید دارند، الهام بخش و الگوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظم حاکم بر رفتار او یکی از ارکان اصلی ایجاد بخش عظیم پیوند در بیمارستان شریعتی بود و دانشجویان پزشکی و اساتید باید به اعمال این نظم توجه کنند.

وی گفت: توجه به عملکرد و دستاوردهای این استاد نشان می دهد که فعالیت علمی به تنهایی برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ کافی نیست. بسیاری از اساتید دانش فراوانی دارند ولی نمی توانند منشاء اثر زیادی باشند. دکتر قوام زاده پشتکار داشت و موفقیت های او نشان می دهد که پشتکار لازمه کار است.

حریرچی دیگر خصوصیت دکتر قوام زاده را استفاده از راهنمای بالینی عنوان کرد و گفت: وفاداری به اصول علمی و راهنمای بالینی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: سالانه 110 هزار مورد ابتلا به سرطان در کشور رخ می دهد که 53 درصد از این آمار مربوط به مردان و 47 درصد مربوط به خانم‌هاست.

وی با بیان اینکه وجود سونامی سرطان در ایران واقعیت ندارد، اظهار کرد: بروز سرطان در ایران به طرز معنی داری از میانگین جهانی کمتر است. در استان مرکزی هم این آمار از میانگین کشوری کمتر است ولی میزان سرطان ها در کشور به شدت رو به افزایش است که سه دلیل دارد.

حریرچی یکی از این دلایل را افزایش سن عنوان کرد و با بیان اینکه افزایش امید به زندگی در عین حال که دستاوردی بهداشتی و درمانی است، عوارض جانبی هم دارد به این معنا که با افزایش امید به زندگی آمار بیماری هایی مثل سرطان، آلزایمر و بیماری های قلبی زیاد می شود، افزود: عامل دوم عوامل خطر زندگی ناسالم است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد مردم ایران چاق هستند یا اضافه وزن دارند، 10.5 درصد دخانیات مصرف می کنند، 91 درصد مردم مصرف 5 وعده سبزی در روز را ندارند، 52 درصد مردم کلسترول بالا و 10.5 درصد قند بالا دارند.

حریرچی عامل بعدی را عوامل محیطی عنوان کرد و گفت: این سه عامل باعث خواهد شود در 20 سال آینده سرطان 115 درصد رشد کند. سرطان مشکل امروز دنیا و ماست و در دنیا 2 درصد تولید ناخالص ملی صرف سرطان می شود.

وی افزود: در ایران سرطان افزایش خواهد یافت، پس بهتر است هم آماده باشیم و آماده تر شویم. در کشور ما 10 هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم سالانه سرطان است که 3100 میلیارد تومان به صورت نقدی در درمان هزینه می شود. 50 درصد نیز سالانه معادل 1500 میلیارد تومان صرف داروهای شیمی درمانی می شود، در حالی که سازمان بهداشت جهانی می گوید از هزینه سرطان 50 درصد باید در جراحی انجام شود، 40 درصد در رادیوتراپی و 10 درصد در داروهای شیمی درمانی هزینه شود و این یک استاندارد است، این رقم در کشور ما 50 درصد است و البته این 50 درصد بودن، حسن نیست. بسیاری از داروهای شیمی درمانی که مصرف می کنیم، درست نیست خصوصا داروهای گران قیمت شیمی درمانی.

حریرچی افزود: اگر نسخه های دکتر قوام زاده را با دیگران که درمان شیمی درمانی می کنند مقایسه کنید متوجه می شوید که تجویزهای ایشان به مراتب ارزانتر از نسخه های دیگران است. در واقع دکتر قوام زاده تلاش می کند درمانی که هزینه زیادی نداشته باشد و در حد استطاعت بیمار باشد را تجویز کند.

وی اظهار کرد: تجویز داروی گرانقیمت که تامین آن در توان بیمار نیست علاوه بر اینکه او را از درمان محروم کرده تاثیر بد اجتماعی بر بیمار و خانواده او می گذارد.

حریرچی با بیان اینکه بزرگداشت برگزار می شود که یاد بگیریم چگونه مثل بزرگان رفتار کنیم افزود: الگوهای ما باید بزرگ باشند و دانشجویان باید سعی کنند این بزرگان را الگوی خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این آیین، نمایشگاه روایت پیوند افتتاح و کلینیکی در اراک بنام پروفسور قوام زاده نامگذاری شد. پروفسور قوام‌زاده ضمن بازدید از بیمارستان آیت‌اله خوانساری اراک، کلنگ مرکز پیوند مغز استخوان و مرکز تحقیقات را بر زمین زد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:????در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
????وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد خبر 847163 برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید