Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:05:17 GMT

استاندار لوری ارمنستان وارد مازندران شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۵۹۹۲

استاندار لوری ارمنستان وارد مازندران شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ضمن اعلام ورود استانداری لوری ارمنستان به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر ۲ روزه خواهد بود و در چارچوب فعال سازی دیپلماسی اقتصادی انجام می گیرد.

حسن خیریان‌پور ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده آقای آندره فوکاسیان استاندار لوری ارمنستان با جناب آقای حسین زادگان استاندار مازندران عصر روز یکشنبه برای تعمیق و توسعه مناسبات اقتصادی , تجاری و گردشگری ۲ استان در محل استانداری مازندران ملاقات و مذاکره خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزدید از بزرگ ترین واحد گلخانه ای هیدروپونیک مازندران واقع در صنایع گشت و صنعت دشت ناز ، بازدید از نمایشگاه گل و گیان زینتی محمود آباد و بازدید از کارخانه فرش و موکت در شهرستان بابل از برنامه های سفر استاندار لوری ارمنستان در مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: با دعوت جناب آقای حسین زادگان ـ استاندار مازندران عصر امروز شنبه آندره فوکاسیان استاندار استان لوری کشور ارمنستان وارد مازندران خواهد شد.

خیریان‌پور  این سفر را در چارچوب فعال سازی دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد و افزود: نشست با فعالان اقتصادی استان مازندان در محل اتاق بازرگانی, صنایع, معادن , کشاورزی استان و بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی از دیگر برنامه های استاندار استان لوری ارمنستان خواهد بود.

استان لوری که در قدیم به استان گوکارک شهرت داشت در شمالی ترین قسمت کشور ارمنستان قرار داشته و دارای سه هزار و 797 کیلومتر مربع مساحت و 224 هزار و 500 نفر جمعیت است.

گفتنی است در حال حاضر پرتقال ـ کیوی ـ نباتات زنده ـ محصولات گل کاری ـ مصالح ساختمانی ـ کاغذ و مقوا ـ شیر و محصولات حیوانی ـ ماشین آلات و وسایل مکانیکی ـ محصولات سرامیکی ـ مصنوعات چدنی وفولادی ـ مواد پلاستیکی ـ لوله و پروفیل از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان مازندران به کشور ارمنستان می باشد.

ارمنستان یکی از همسایگان ایران است که 90 کیلومتر با کشورمان مرز مشترک دارد .

این کشور اروپایی که جزء پیمان اتحدیه اروپا نیست با بیش از سه میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز مهم صنعتی منطقه قفقاز و از کشورهای نفت خیز این منطقه محسوب می شود.

برچسب‌ها صادرات استانداری مازندران مازندران ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات استانداری مازندران مازندران ارمنستان صادرات استانداری مازندران مازندران ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری، استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران با صدور پیامی؛ درگذشت غمبار و تاسف انگیز نخبه مازندرانی، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت. ‎

متن این پیام به شرح زیر است:

درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تاثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می‌برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

دیگر خبرها

  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم