Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:30:19 GMT

انفجار شدید مرکز بغداد را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۶۴۵۸

انفجار شدید مرکز بغداد را لرزاند

صدای شدید یک انفجار در حالی در منطقه صالحیه و کراده مریم در مرکز پایتخت عراق شنیده شد که چند دقیقه پیش از آن نیز یک صدای انفجار به دیگر به گوش رسیده و اعلام شده بود که ناشی از انفجار بمب صوتی در خیابان ابونواس در نزدیک میدان تحریر بوده است.

هنوز از جزییات این دو انفجار اطلاعاتی بیشتری اعلام نشده است، اما تا لحظه انتشار این خبر انفجار‌های کوچک و بزرگ که بیشتر به نظر می‌رسد ناشی از بمب صوتی برخی افراد در میان تظاهرکنندگان علیه نیرو‌های امنیتی و یا گلوله‌های صوتی که نیرو‌های عراقی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان صدای تیراندازی‌های متراکم در منطقه شنیده می‌شود.

شهر بغداد امشب پس از چند روز آرامش نسبی بار دیگر دچار برخی ناآرامی پراکنده در اطراف میدان تحریر شده است.
سرهنگ خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق گفته که یک گروه با چهره‌های پوشیده ساعتی پیش یک ساختمان را در میدان الخلانی در ضلع شمالی میدان تحریر آتش زدند و سپس با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

این گزارش حاکی است آن‌ها قصد داشتند با عبور از موانع امنیتی از پل سنک بر روی رودخانه دجله عبور و خود را به منطقه سبز برسانند، اما نیرو‌های امنیتی مانع آن‌ها شدند و درگیری رخ داد.

با این حال منابع نظامی عراق اخبار برخی رسانه‌های غربی مبنی بر کشته شدن ۴ تا ۶ نفر در این درگیری را رد و تاکید کردند که این حادثه هیچ کشته‌ای نداشت و یک گروه از این مهاجمان بازداشت شده اند.

سخنگوی فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق نیز گفت که این گروه با آتش زدن لاستیک خودرو درگیر شدن با ماموران قصد عبور از پل سنک را داشتند که ماموران با آن‌ها مقابله کردند.

وی گفت که برخورد با تجمع کنندگان درمیدان تحریر و تحصن کنندگان در اطراف آن به هیچوجه صحت ندارد و نیرو‌های امنیتی تنها مانع برگزاری اعتراضات خیابانی و بستن معابر در نقاط دیگر شهر می‌شوند.

تکمیل می‌شود...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بغداد انفجار عراق انفجار در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از بارش شدید باران در اقلیم کردستان عراق و جاری شدن سیل خبر دادند.

این منابع صحنه هایی از جاری شدن سیل در سلیمانیه عراق منتشر کردند.

از سوی دیگر شهر اربیل نیز شاهد بارندگی شدید است.

منابع خبری اعلام کردند که بارش شدید باران در اربیل در اقلیم کردستان عراق سبب آبگرفتگی معابر شده است.

در برخی مناطق آب وارد منازل شده است.

کد خبر 6095612

دیگر خبرها

  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه