Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با یک وبگاه خبری این کشور از اقدام‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به شدت انتقاد کرد.  

 «ماریا زاخارووا» در گفت‌‌وگویی اختصاصی با وبگاه «وستنیک» درباره سخنان اخیر «عباس عراقچی» معاون  سیاسی وزارت خارجه ایران درباره احتمال خروج تهران از برجام گفت: «خیلی خوب به یاد می آورم که آن‌ها نمی‌توانستند گفت‌وگوها را آغاز کنند و در حالی‌که وخامت اوضاع  مداومی وجود داشت، اما 6 واسطه تلاش کردند و یک روند واقعی از مذاکره آغاز شد  و اتحادیه اروپا  نیز طی چند سال تلاش‌های گسترده‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال، این نمونه‌ای از یک ساختار موثر است که آمریکا  نیز در آن هنگام رویکرد بسیار گسترده‌ای را برای حل این مسئله نشان داد. مواضع ما و همچنین جایگاه سایرین نیز بسیار روشن است. بنابراین ، فروپاشی این توافق یک گزینه بسیار نامطلوب است.»

زاخارووا سپس ادامه داد: «متاسفانه، خروج یکجانبه و نامشروع ایالات متحده از توافق هسته‌ای اتفاق افتاد و توافقی که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، رعایت نشد. شرکای اروپایی نیز به نوبه خود، ناتوانی در تضمین شرایط پیشنهادی به ایران را نشان دادند. افسوس که اکنون شاهد نوعی عدم وظیفه شناسی غیرمسئولانه و سیاستی بدون نتایج واقعی هستیم که می‌تواند نگران کننده باشد. من مطمئن نیستم که اکنون کسی قادر باشد کل این مسیر را که حدود 4 سال مذاکره در آن انجام شد تکرار کند. چگونه می‌توان به موضوع «اعتماد در توافق» پرداخت؟ از این گذشته، اگر یک بار نتیجه حاصل از مذاکرات از بین برود، چه کسی موافقت خواهد کرد که با رعایت همین قوانین یکبار دیگر اقدامی صورت دهد؟»

بر اساس این گزارش، ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های این کشور در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در چهار گام از تعهدات خود در برجام کاسته است. گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح چهارشنبه با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات «فردو» و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات از نیمه شب پنجشنبه آغاز شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در روزهای گذشته نیز با انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا گفت، سیاست آمریکا درخصوص تقابل با ایران غیرسازنده است و امنیت منطقه بدون همکاری با تهران ممکن نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است