Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:46:55 GMT

انواع آسیب‌های زانو در رشته‌های توپ و تور

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۷۵۵۸

انواع آسیب‌های زانو در رشته‌های توپ و تور

ضایعات زانو را می‌توان به چهار گروه اصلی تقسیم بندی کرد که شامل ضایعات استخوانی، ضایعات لیگامانی، ضایعات تاندونی و ضایعات منیسک می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مورد ضایعات Pcl بیان کرد که پارگی در لیگامان کمتر اتفاق می‌افتد و بیشتر در تصادف موتور سیکلت یا تصادف خودرو حاصل Dash board injury  است و در این ضایعه علائم حاد شامل درد، هماتوم و محدودیت حرکات است و در موارد مزمن درد حین فعالیت ناپایداری و خالی کردن زانو  Giving way است و در معاینه Post drawer tes مثبت می‌شود و در زانو Saging دیده می‌شود که گاهی باعث می‌شود اشتباها Ant drawer test  دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در ام ار ای بیش از ۹۵ درصد موارد گزارش دقیق است و پارگی مشخص خواهد بود.

در خیلی از موارد ضایعه Pcl همراه با کندگی تکه‌ای از استخوان تیبیا در سطح خلفی است. در این موارد درمان شامل جا اندازی و ثابت کردن استخوان با پیچ است و در مواردی که کندگی استخوان نباشد درمان بستگی به میزان جابجایی تیبیا مسبت به فمور در معاینه دارد که موارد بیش از یک سانتی‌متر جابجایی، درمان جراحی توصیه می‌شود.

در خصوص ضایعات منیسک‌ها نیز باید عنوان کرد که این ضایعه شامل منیسک داخلی و خارجی است و ممکن است علائم حادی نداشته باشد و فقط با درد حین فعالیت و خالی کردن زانو و یا قفل کردن خود را نشان دهد. در معاینه بالینی از تست مکموری استفاده می‌شود و ام ار ای در تشخیص حدود ۸۳ درصد حساسیت دارد و سی تی heigh resolution حدود ۹۶ درصد حساسیت را نشان می‌دهد.

انواع پارگی منیسک که به پنج مورد تقسیم می‌شود پارگی‌های کمتر از پنج تا ۱۰ میلیمتر که بدون پارگی Acl باشند و جابجایی کمتر از سه میلیمتر داشته باشند به درمان غیر جراحی جواب می‌دهند.

محمد اخلاق نجات -متخصص ارتوپدی ورزشی- ضمن ارائه این مطلب عنوان کرد که ضایعات لیگامان داخلی در اثر نیروی Valgus ایجاد می‌شود و در نیروی واروس پارگی لیگامان جانبی خارجی می‌دهد که درد در زانو، ناپایداری ایجاد می‌کند و در معاینه از تست Valgus نیز استفاده می‌شود که در گرید کمتر از پنج میلیمتر سطح مفصلی باز می‌شود و در گرید ۲، پنج تا ۱۰ میلیمتر و در گرید سه، بیش از ۱۰ میلیمتر باز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسیب زانو منیسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یکی از اتفاقات روز گذشته لیگ برتر برخورد شدید مهرداد محمدی با شجاع خلیل‌زاده بود که منجر به مصدومیت مدافع تراکتور و البته پارگی لب این بازیکن شد.

بیشتر بخوانید: حمایت شجاع خلیل‌زاده از سرمربی جدید تراکتور!

در این صحنه به‌زعم تراکتوری‌ها، مهرداد محمدی با آرنج به صورت شجاع ضربه زده و باید از زمین اخراج می‌شد اما از آن طرف پرسپولیسی‌ها نیز شدت ضربه را چندان نمی‌دانستند که مستحق اخراج باشد.

با این حال شجاع بعد از بازی به دلیل پارگی شدید لب، با هشت بخیه راهی خانه شد تا شرایط چندان خوبی را نداشته باشد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

کد خبر: 1229296 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • جان سینا به همراه WWE عازم فرانسه شد
  • وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • تصویر دلخراش از جراحت شجاع (عکس)
  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی