Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محبوب فر کارشناس منابع آب و توسعه پایدار با اشاره به طرح انتقال آب دریا خزر به استان سمنان اظهار کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان ابتدا در دولت نهم مطرح شد و سازمان محیط زیست به دلایلی مخالفت کرد، اما در دولت دوازدهم، این طرح مورد موافقت مجلس و دولت قرار گرفت و در حال حاضر هم عملیات اجرایی آن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، چون مغایر با طرح توسعه پایدار محیط زیست است، نظم محیط زیست و اکوسیستم را بهم می‌ریزد.

کارشناس منابع آب و توسعه پایدار محیط زیست تصریح کرد: اکثر کارشناسان و فعالان محیط زیست حتی در خارج از کشور با این طرح مخالفت کردند، اما دولت بدون توجه به نظر مخالفین عملیات اجرایی این طرح را فراهم کرده است.

محبوب فر با اشاره به کاهش آب دریای خزر گفت: طی چندسال گذشته و امسال بیش از یک متر آب دریای خزر کاهش سطح داشته است و حتی استان‌های شمال کشور و تالاب انزلی نیز خشک شده است و در این شرایط که شهر‌های شمالی خودشان با مشکل مواجه هستند چرا آب دریای خزر باید منتقل شود؟

او عنوان کرد: بنده فکر می‌کنم انتقال آب دریای خزر باید مقدمه‌ای باشد برای انتقال پایتخت از تهران و رئیس محیط زیست هم تحت تاثیر مافیای آب و مافیای اقتصادی کشور قرار گرفتند و سرانجام تسلیم دولت و مجلس شدند و ایشان بی توجه هستند به عواقب محیط زیستی این طرح که ممکن است برای خودش داشته باشد.

کارشناس منابع آب و توسعه پایدار محیط زیست گفت: در تمام جهان بر اساس اصول محیط زیستی، انتقال آب و سد سازی مغایر طرح توسعه پایدار محیط زیست است، مگر در موارد و شرایط خاص.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دریای خزر طرح انتقال آب دریای خزر استان سمنان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری