Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، سلیم صفیر، رئیس مجمع بانک‌های لبنان از برگزاری نشست مقامات مالی و اقتصادی لبنان با حضور میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور، جهت بررسی راه‌های برون رفت از بحران خبر داده و افزود: «وزرای دارایی و اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک لبنان و رئیس مجمع بانک‌های کشور ماموریت یافتند پیگیر شرایط مالی و بانکی کشور باشند تا در این زمینه از انتشار اخبار نادرست جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس مجمع بانک‌های لبنان گفت: «نکته دیگری که در این نشست تاکید شد این بود که اموال افرادی که در بانک‌های پس انداز دارند محفوظ خواهد بود و سپرده گذاران نگران نباشند.»

سلیم صفیر گفت: «از رئیس کل بانک لبنان خواسته شد تا با هدف حفظ شرایط پولی، ثبات اقتصادی و سلامت نظام بانکی کشور، تدابیر لازم اتخاذ شود.»

بانک مرکزی لبنان برای کنترل سرمایه با مشکلاتی روبه‌‎رو است.

طبق دستور بانک مرکزی لبنان بانک‌ها اقدام به کنترل سرمایه‌ها و سپرده‌های مشتریان خود کرده اند، این در حالی است که در گذشته این کشور از نظام مالی آزاد برخوردار بود. (بیشتر بخوانید)

مردم لبنان در روز‌های اخیر با تظاهرات گسترده خواهان اصلاحات در کشور و مبارزه با فساد شدند. تظاهرات لبنان از ۲۵ مهر در اعتراض به وضعیت اقتصادی آغاز شد.

به دنبال این اعتراضات، سعد حریری طرحی اصلاحی را پیشنهاد کرد. به نوشته رسانه ها، کاهش ۵۰ درصدی حقوق همه نمایندگان و وزرای فعلی و سابق، اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، لغو مصوبه کاهش مستمری بازنشستگی نیرو‌های ارتش و سازمان‌های امنیتی و تعیین سقف برای حقوق نظامیان از جمله مهمترین بخش‌های این طرح اصلاحی بود. اما طرح پیشنهادی وی نتوانست معترضان را راضی کند و آن‌ها همچنان به حضور در خیابان‌ها ادامه دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنان اقتصاد جهان تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی