Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی هند علی‌رغم صدور رای به نفع هندوها برای ساخت معبد در زمین مورد مناقشه آنها با مسلمانان، نتوانست غیرقانونی بودن تخریب مسجد بابری را انکار کند و آن را نقض ‌آشکار حاکمیت قانون دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «aninews»، دادگاه عالی هند اگرچه به نفع هندوها برای ساخت معبد در زمین مورد مناقشه آنها با مسلمانان رای داد اما نتوانست غیرقانونی بودن تخریب مسجد بابری در حدود 27 سال پیش را انکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادگاه عالی هند، تخریب مسجد بابری را نقض آشکار حاکمیت قانون دانست.

 

در روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی، ساختار مسجد بابری به طورکلی تخریب شد.

 

به گفته دادگاه عالی، تخریب این مسجد با نقض نظم و قانون موجود در کشور روی داد و در حقیقت یک اقدام غیر قانونی بود.

 

دادگاه عالی هند همچنین اعلام کرد: آسیب رساندن به مسجد بابری در سال 1934 میلادی، هتک حرمت این مسجد در سال 1949 که منجر به بیرون راندن مسلمانان و تخریب نهایی مسجد در روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی شد، نقض آشکار حاکمیت قانون بود.

 

با این وجود از آنجا که به طور کلی مسلمانان در هند همواره مورد تبعیض واقع شده اند این بار هم با وجود اینکه غیرقانونی بودن تخریب مسجد بابری برای دادگاه عالی هم واضح و آشکار بود اما باز هم رای دادگاه علیه مسلمانان صادر شد.

 

هیئت پنج نفره قضات در دادگاه عالی هند رای خود را مبنی بر تحویل زمین مورد مناقشه به هندوها برای ساخت معبد صادر کردند و به این ترتیب یک بار دیگر مسلمانان از خواسته خود برای داشتن حقی که از آن آنها بود محروم شدند.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد شیراز مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان 13 آبان دادگاه عالی مساجد جهان مسجد بابری هند مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از قبرستان بقیع

بقیع، مهم‌ترین آرامستان مسلمانان است که هزاران نفر از مسلمانان از سال‌های نخست اسلام تا کنون در آن دفن شده‌اند. از جمله شخصیت‌های مدفون در بقیع می‌توان به اهل بیت پیامبر و ائمه چهارگانه علیهم السلام؛ امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) اشاره کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟