Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان: 26 آبان ماه، همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی، برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس ابراهیم گل‌سرخی با اشاره به اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: این جمعیت یک‌نهاد مردمی و غیرانتفاعی و دارای 26 دفتر نمایندگی در استان‌های کشور بوده و هدف از تشکیل آن بهبود وضعیت ایمنی تردد درراه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشورمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان با تأکید بر ضرورت بسترسازی فرهنگی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی گفت: پشتوانه مهم اقدامات جمعیت ما همراهی و معاضدت دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم است.

وی تلاش جمعیت مذکور را در راستای کاهش سوانح رانندگی با محوریت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون میزبان هشت همایش در گیلان بوده‌ایم و به همین منظور همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها  به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 26 آبان ماه جاری در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر گیلان برگزار می‌شود.

گل‌سرخی محوریت اصلی این همایش را آسیب‌های وارده به موتورسواران و کودکان در سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: بالا بردن سطح آگاهی‌ها درزمینهٔ فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد ازجمله اهداف ماست.

وی بابیان اینکه ۲.۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با برگزاری این برنامه‌ها قصد دارد تا با آگاهی‌بخشی، حوادث مرگبار رانندگی را کاهش دهد.

مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری با اشاره به این‌که تعداد قابل‌توجه ای از آسیب دیدگان سوانح جاده‌ای از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، دانش آموزان و نخبگان جامعه بوده‌اند گفت: متأسفانه در این حوادث، خیل عظیمی از سرمایه‌های انسانی کشور را ازدست‌داده‌ایم.

این مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی‌شده‌اند که با تلنگر اطلاع‌رسانی و آموزش، قابل‌کنترل هستند متذکر شد: آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت افراد، جزو مباحث مهم ایمنی است و برگزاری همایش‌های مربوط به سوانح رانندگی، نقش مهمی برای ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم دارد و در دنیای امروز به‌منظور پیشگیری از حادثه‌ها، به آموزش گسترده و فراگیر نیاز داریم.

مهندس گل‌سرخی در پایان از همکاری استانداری، جمعیت هلال‌احمر و سایر مسئولان کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان، تقدیر کرد.

 

بیشتر بخوانید: درخواست کودک نابغه ایرانی از وزیر آموزش و پرورش: از ما حمایت کنید/ ببینید همایش بزرگداشت نخبه ریاضی کشور زنده یاد علیرضا سایه بان و ملکه ریاضی جهان زنده یاد مریم میرزاخانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان ایمنی راه ها جهان کودکان نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد