Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:25:05 GMT

ریحانه: باید عصبانی بشم تا مملکت را بسازم - علی ربیعی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۴۳۸

ریحانه: باید عصبانی بشم تا مملکت را بسازم - علی ربیعی

این دختر شیرین‌زبان اهل روستای زلزله‌زده ورنکش چندی پیش در پاسخ به گزارشگر برنامه تلویزیونی "بیزیم کندیمیز" با عصبانیت از وضع تدریس درسها، می‌گوید سال اول خوب خوندیم اما امسال دو پایه شدیم؛ معلم نداریم. از فقدان امکانات شکایت می کند و چنان با شور و هیجان صحبت می‌کند که گزارشگر  برای تحریک او به سخنگویی بیشتر می پرسد :حالا چرا عصبانی می شی اینطوری؟ ریحانه می گوید باید عصبانی بشم که مملکت را درست کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدیو بی‌اختیار مرا به یاد ترانه‌ غنی فولکلوریک  آذربایجانی  "آپاردی سیلر سارانی" انداخت. کاش توانایی داشتم ترانه‌ای بسرایم و بخوانم:

"اویم یخیلدی داشلار آلتیندا قالدی ریحانه بالام

من سنی گول کولگه سی آلیتندا گورمک ایستردیم

آخی سن نیه داشلار آلتیندا قالدین قیزیم"

 (خانه خراب شدم، طفلکم ریحانه زیر سنگها ماند،   دلم می خواست تو را زیر سایه گلها می دیدم

آخه چرا زیر سنگها ماندی دخترم)

و اما ...

ریحانه ما زیر آوار رفت و جان باخت.

نگذاریم رویای ریحانه برای "ساختن مملکت " زیر آوار بماند. باید کشور را بسازیم. این روزها هرچه می‌شنویم کوک شدن سازهای ناخوش آهنگ اختلاف است. گاهی چنان تاخت و تازهایی ویرانگر صورت می‌گیرد که نه انگار دولت در جنگی اقتصادی است و  تحریم‌شکستن دشوار و مردم در سختی معیشت.   باید با یکدیگر آشتی کنیم. باهمدیگر بسازیم که مملکت را بسازیم. این است مفهوم همه باهم بودن همه باهم سازش کردن و همه باهم ایران را ساختن.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت

برچسب‌ها علی ربیعی میانه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی ربیعی میانه زلزله علی ربیعی میانه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین اسلامی هافبک هجومی تیم ذوب‌آهن در بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل تراکتور دو گل به ثمر رساند و ستاره این تیم در پیروزی پرگل گاندوها مقابل تراکتور بود.

بازی فردا تراکتور و ذوب‌آهن فرصتی برای درخشش هافبک ذوب‌آهن خواهد بود و این بازیکن می‌تواند روند موفق خود مقابل سرخپوشان تبریز را ادامه دهد و در صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی نقش آفرینی کند.

هافبک جوان ذوب‌آهن در مقابل تراکتور بهترین عملکرد فصل خود را داشت و دو گلی که در طول فصل به ثمر رسانده مقابل این تیم بوده است و با نقش محوری که در این تیم داشت خط دفاع تی‌تی‌ها را به چالش کشید، حفظ عملکرد و تاکتیک‌های تیمی ذوب‌آهن و نقش آفرینی اسلامی در بازی حذفی می‌تواند در این مسابقه تاثیرگذار باشد و خط هافبک و دفاع این تیم را به چالش بکشد.

این مسابقه به همراه دیدار پرسپولیس و آلومینیوم سخت‌‌ترین بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود و تیم صعود کننده از این مسابقه با انگیزه زیادی در ادامه مسیر شانس قهرمانی خواهد داشت و با توجه به سابقه خوب دو تیم در جام حذفی شانس بالایی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود
  • ذوب آهن یک بازی تماشایی ارائه کرد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!