Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد صدر که با روزنامه شرق گفتگو می‌کرد، ضمن توجیه و دفاع از پیوستن به FATF گفت: یک‌بار که درباره این موضوع در «مجمع» بحث شد، به این نتیجه رسیدند که ممکن است تعداد مخالفان پیوستن به FATF بیشتر از موافقان باشد و ظاهرا هم این طور بود. در این جلسات در سال گذشته یعنی سال ۹۷ جمع‌بندی اعضا این بود که در آینده CFT هم به مجمع می‌آید و بهتر است که این دو را با هم بررسی کنیم؛ به این دلیل به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است (قبل از عید) همان‌هایی که مخالف پالرمو بودند، می‌گفتند مخالفتمان را اعلام نکنیم، چون اگر اعلام کنیم شب عید است، بر نرخ ارز تاثیر می‌گذارد و به مردم فشار می‌آورد. همان‌جا گفتم خب در این حرف شما تناقض وجود دارد. اگر می‌دانید مخالفت‌تان بر مسائل اقتصادی کشور تاثیرگذار است، چرا مخالفت می‌کنید؟ پس به ما بپیوندید که فکر می‌کنیم عضویت در این نهاد، به نفع کشور است؛ حداقل تحریم جدیدی برای روابط تجاری و بانکی‌مان ایجاد نمی‌کنیم. اما دوستان پاسخی برای این نقد نداشتند. حرف ما موافقان این بود که شما وقتی درک می‌کنید تصمیمی که به آن اعتقاد دارید، باعث ایجاد مشکلات برای کشور می‌شود، چرا این تصمیم را می‌گیرید.

وی در ادامه گفته است: من سال‌ها مسئول کمک به جبهه مقاومت اعم از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بودم. در دولت اصلاحات که معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه بودم مسئول این موضوع بودم. وقتی دوره کاری دولت آقای خاتمی تمام شد، در اولین ملاقات آقای احمدی‌نژاد با آقای سیدحسن نصرالله (سال ۸۴)، سیدحسن نصرالله گفت: در دوره آقای خاتمی آن قدر که به ما و مقاومت کمک شد، قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما از پشتیبانی دولت اصلاحات راضی بودیم.

صدر می‌گوید: کمک به حزب‌الله و لبنان وظیفه ماست؛ برای اینکه امنیت ایران، مرزها، کشورمان و امنیت انقلاب را تامین کنیم و باید از تهدیداتی که همیشه برای ما وجود دارد، جلوگیری کنیم. واقعیت این است که اسرائیل و آمریکا برای ایران تهدید هستند و شوخی هم ندارند. الان کم‌کم خبرهایش منتشر می‌شود که اسرائیل چقدر در ایران کار اطلاعاتی- امنیتی انجام می‌دهد و حتی سعی می‌کند به سری‌ترین بخش‌های ایران نفوذ کند. اقداماتی که درباره مسائل هسته‌ای انجام می‌دهد یا جنگ‌های سایبری که علیه ایران دنبال می‌کند، همه تهدید‌هایی است که اسرائیل با کمک آمریکا انجام می‌دهد؛ بنابراین باید از این تهدیدات جلوگیری کنیم. اگر کمک‌ها به جبهه مقاومت و همکاری با آن‌ها نبود، چه بسا اسرائیل یا آمریکا به ایران حمله نظامی می‌کردند. این یکی از توان‌های ماست که آن‌ها را از حمله به ایران بازمی‌دارد.

صدر گفت: همکاری با FATF، کمک‌های ما به مقاومت را محدود نمی‌کند.

درباره این سخنان شایان ذکر است: اولا اگر منتقدان الحاق به FATF، به موضوع تورم شب عید اشاره کرده‌اند، منظورشان اثر مستقیم و اقتصادی مستقیم همکاری یا عدم همکاری با FATF نیست بلکه اشاره آن‌ها معطوف به فضاسازی مسموم و توأم با بی‌صداقتی است که برخی دولتمردان انجام دادند و برای لاپوشانی سوءمدیریت و بی‌کفایتی خود، قیمت گوشت و خودرو را به FATF و عدم تصویب دو لایحه مربوط به آن ربط دادند؛ و حال آن که دولت حداقل به مدت ۳ سال با FATF همکاری کرده و ۳۷ مطالبه از مجموع ۴۱ مطالبه این کارگروه در قالب برنامه اقدام ویژه ایران را پذیرفته بود؛ بنابراین باید آثار ضدتحریمی و ضدتورمی این همکاری یک‌طرفه معلوم می‌شد، اما برعکس، آن همکاری موجب تشدید فشار‌های تحریمی و افزایش تورم در حدفاصل سال‌های ۹۴ تا ۹۷ شد.

ثانیا اشاره جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به خاتمی مربوط به قبل از سال ۸۴ است که او ظاهرا از مقاومت حمایت می‌کرد وگرنه، خاتمی در سال ۸۹ جزو سران فتنه نیابتی مثلث «آمریکا، انگلیس و اسرائیل» بود که به بهانه تقلب در انتخابات، آشوب خیابانی راه انداختند، اما در میانه آن، شعار صددرصد صهیونیستی «نه غزه، نه لبنان» سر داده شد و با این همه خاتمی، تا آخر جولان گروهک‌های ضدانقلاب با آن‌ها همراهی کرد و بالاخره آن خباثت بزرگ، به حرمت‌شکنی عاشورای حسینی (ع) ختم شد؛ و بالاخره این که وقتی تمام وعده‌های برجامی مستند به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، زیرپای آمریکا و اروپاست، برخی افراد سیاست‌زده یا سهل‌اندیش، چگونه به خود جرأت می‌دهند از واگذاری امتیازات و تعهدات جدید به دشمنی حرف بزنند که اتفاقا لازمه کارگر شدن فشار‌های تحریمی خود را نفوذ اطلاعاتی از طریق FATF می‌داند؟!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سید حسن نصرالله سید محمد خاتمی اصلاحات محور مقاومت حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

استاد نصرالله شیرین‌آبادی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه- نهم اردیبهشت ماه- در ۸۰ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

نصرالله شیرین‌آبادی فراهانی آهنگساز، نوازنده و مدرس ویولن سال ۱۳۲۳ در شیرین‌آباد فراهان متولد شد، وی از معدود موسیقیدانان نابینای کشورمان محسوب می‌شد که با استعداد ویژه خود، مراحل پیشرفت در زمینه موسیقی را با موفقیت طی کرد.

شیرین‌آبادی یکی از بهترین شاگردان حبیب الله بدیعی بود که در ۱۷ سالگی چنان مهارتی در نوازندگی پیدا کرد که حسین تهرانی لقب «صبا کوچولو» را به او اطلاق کرد.

از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای وی می‌توان به همکاری با هنرمندانی همچون جلیل عندلیبی و شهرام ناظری در گروه مولوی به عنوان نوازنده قیچک آلتو و اجراهای دیگر او با همراهی محمدرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر اشاره کرد.

شیرین‌آبادی علاوه بر نوازندگی، در زمینه آهنگسازی و تدریس موسیقی نیز سال‌ها فعالیت داشته است. آیین نکوداشت وی دی ماه سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

بنا بر اعلام خانه موسیقی ایران، مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید چهارشنبه- ۱۲ اردیبهشت ماه- در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد. خانه موسیقی ایران این ضایعه را به جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گوید.

tags # موسیقی ، مرگ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق