Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:17:41 GMT

دوستی و همبستگی مهمترین نیاز امروز ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۵۰۲

دوستی و همبستگی مهمترین نیاز امروز ایران اسلامی است

ایسنا/یزد دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این که ایجاد تفرقه بین ادیان و اقوام مختلف ادبیات دشمنان ایران است،گفت: امروز ایران اسلامی به دوستی، توسعه، رفاه و امنیت نیاز دارد و این مهم در سایه همبستگی ادیان و سلایق مختلف محقق می‌شود.

حجت السلام و المسلمین «علی یونسی» در حاشیه سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد با حضور در همایش اقلیت‌های دینی این استان، با بیان این که من شخصا جامعه زرتشتیان را دوست دارم، اظهار کرد: من شخصا مطالبات زرتشتیان استان یزد که همگی به حق هستند را پیگیری می‌کنم و امیدوارم بتوانم نتایج خوبی در این خصوص بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتظارات زرتشتیان را مطالبات ملی و مدنی دانست و افزود: انتظارات مطرح شده از سوی جامعه زرتشتیان یزد منطقی و هیچ ربطی به دین و مذهب مسلمان و زرتشتیان ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، فرهنگ ایرانی را فرهنگ خداپرستی، پایداری، استقامت، صلح، آشتی و انسان دوستی عنوان کرد و گفت: ملت ایران همیشه یزدان پرست و تابع دوستی و صلح بوده‌اند.

حجت السلام یونسی با بیان این که «خداپرستی» و «عشق به ایران» محور اصلی وحدت ملت همیشه بیدار ایران است، تصریح کرد: اخلاق و انسان مداری مهمترین هدف پیامبران بوده و ما باید تابع این باور ارزشمند باشیم.

این مسئول با اشاره به این که اصول مذهب و دین مقابل تعصب نابجاست، گفت: تعصب که همیشه در کمین پیروان ادیان مختلف است، در جای خود یک بیماری بوده و در برخی مواقع رنگ دین به خود می‌گیرد و با تنگ نظری عامل بسیاری از ناملایمتی‌ها در جامعه مدنی می‌شود.

دستیار ویژه رییس جمور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخی از سنت ها و آیین‌های دینی در عصرهای مختلف و متناسب با شرایط زمانی ایجاد شدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه از دیرباز تاکنون تعصبات نابجا در بزرگداشت آیین های دینی منشأ بسیاری از چالش‌هایی اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به دوستی، توسعه، شغل پایدار، رفاه و امنیت نیاز دارد و این مهم در سایه همبستگی ادیان و سلایق مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محقق می شود.

این مسئول با بیان این که مردم ایران با خود و آیین‌های دینی هیچ مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: پیروان ادیان مختلف به شرط قبول اساس نظام جمهوری اسلامی ایران در اقلیت نیستند و به واسطه ایرانی بودن همه ما در اکثریت هستیم.

یونسی انتخاب سپنا نیکنام و اختیاری به عنوان نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر یزد و مجلس شورای اسلامی را نماد همبستگی و وحدت ملی مسلمانان و زرتشتیان دانست و بیان کرد: زرتشتیان میراث داران فرهنگ و ارزش های ایرانی هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این که تمام جشن‌هایی که نماد فرهنگ ایرانی است باید حراست شوند، گفت: جشن سده به عنوان یکی از نمادهای ایرانی باید حفظ شود.

وی حراست از زبان فارسی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های ایرانیان در جهان را از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست اندرکاران مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت ایرانی ها در برابر مستکبران جهان به واسطه حراست از فرهنگ و ارزش های ایرانی تقویت می شود.

این مسئول در پایان سخنان خود ایجاد تفرقه بین ادیان و اقوام مختلف ایرانی را ادبیات دشمنان این نظام دانست و بیان کرد: ملت ایران فارغ از هر دین و قومیت باید با حفظ اصالت حامی ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی خود باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • پمپ هیدرولیک
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود