Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی تقاضای استعفای کاظم جلالی نماینده تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی برای حضور در سفارت روسیه درخواست استعفا از نمایندگی مجلس را ارائه داده است.

جلالی طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: بنده از سال ۷۲ استخدام وزارت خارجه هستم و در معاونت بین الملل وزارت خارجه که آقای ظریف مدیریت آن را برعهده داشت، مشغول بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده مقام رایزن اول را در وزارت خارجه دارم.

وی افزود: ۳۲ ساله بودم که وارد مجلس شدم و الان حدود ۵۰ سال سن دارم. در ۵ دوره ای که در مجلس بودم، در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشتم و علاقه اولیه من وزارت خارجه بود. اگر چه لاجرم در سیاست داخلی نیز نقش آفرینی کرده ام.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بنده در حوزه دیپلماسی پارلمانی نیز فعال بوده ام، گفت: در مجمع عمومی IPU رأی آوردم و نایب رئیس کمیته بین المجالس بودم. علاوه بر این ۱۰ سال عضو کمیته حقوق بشر IPU بودم.

جلالی با بیان اینکه در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز رئیس کمیته روابط ایران و پارلمان اروپا بودم،  اظهارداشت: در مذاکرات مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس ششم نیز حضور داشتم.

وی گفت: بعد از اینکه برای ریاست مرکز پژوهش ها انتخاب شدم، انتقاداتی مطرح شد که با حضور بنده در مرکز پژهش ها شاید این مرکز عملکرد سیاسی داشته باشد یا بنده توان مدیریت مرکز را نداشته باشم اما عبارت مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید از عملکرد مرکز پژوهش ها نشان دهنده عملکرد موفق این مرکز در دوران مدیریت بنده بود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در دوره نهم و دهم برخی مسئولیت ها در دولت به من پیشنهاد شد اما دوره قبل به خاطر اینکه نماینده شهرستان بودم این مسئولیت ها را قبول نکردم، گفت: از مردادماه (اگرمان) بنده برای سفارت روسیه صادر شده و استوارنامه بنده نیز برای سفارت روسیه شهریورماه صادر شده است.

وی گفت: قصد داشتم تا پایان دوره دهم در مجلس حضور داشته باشم اما به دلیل فوت تنها فرزند دکتر سنایی، مقامات دولت معتقدند که سفارت روسیه نمی تواند بدون سفیر بماند، لذا از بنده خواسته اند که برای حضور در این سفارتخانه زودتر اقدام کنم.

جلالی همچنین برنامه هایش برای سفارت روسیه را شرح داد و گفت: باید نقشه راه همکاری بین ایران و سوریه تدوین شود، این نقشه راه باید جامعیت داشته باشد و همه دستگاه ها همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه»، گفت: این موافقتنامه به تصویب مجلس رسیده و از چهارم اردیبهشت ماه اجرایی شده است. روسیه ۲۵۰ میلیارد دلار انواع محصولات را وارد می کند، چرا باید سهم ایران از این بازار حداقلی باشد؟ در شرایط تحریمی بزرگترین راهکار نگاه به این اتحادیه است اما تا به امروز طبق اطلاعاتی که به بنده داده اند، از طریق این اتحادیه نه یک کالا صادر شده و نه یک کالا وارد شده است. این در حالی است که این بازار، نقطه رهایی ما از تحریم است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تأکید کرد: وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.

جلالی با تأکید بر لزوم ایجاد اتحادیه بین ایران، روسیه و آذربایجان، گفت: یکی از خطوط اصلی واردات ما کشور آذربایجان است، باید در این راستا کریدور حمل و نقل شمال به جنوب فعال شود.

وی تحرک بخشی به اقدامات استانی و حرکت به سمت رابطه بلندمدت تجاری را از اهدافش در سفارت روسیه خواند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه شاید این آخرین لحظاتی است که فرصت سخن گفتن از تریبون مجلس را دارم، گفت: از مردم شاهرود، میامی و تهران تشکر می کنم. اینجانب روستازاده ای بیش نبودم که اگر انقلاب اسلامی نبود، امثال من نام و نشانی نداشتیم. پیشاپیش دست تمام نمایندگان عزیز را می بوسم.

در پایان لاریجانی گفت: حالا ببیند رأی چه می شود، بعد دست ببوسید.

تکمیل می شود...

کد خبر 4767682

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا پارلمان اروپا وزارت خارجه مرکز پژوهشهای مجلس لاریجانی کاظم جلالی روسیه مجلس شورای اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف برجام محمدجواد ظریف سازمان انرژی اتمی لانه جاسوسی یوم الله 13 آبان حسن روحانی سید عباس موسوی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟