Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:05:03 GMT

تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت و همدلی شکل می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۵۶۶

تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت و همدلی شکل می گیرد

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی به‌زودی تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد گفت: باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم و با وحدت، همدلی و بصیرت خود نقشه‌هایشان را خنثی‌ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام « سعید مهدوی» شب گذشته(شنبه، ۱۸ آبان) در جشن هفته وحدت که با حضور گسترده علما، روحانیون و برادران اهل تشیع و تسنن در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: شیعه و سنی در گیلان سالیان سال است که در کنار هم و ضمن احترام به یکدیگر خلق زیبایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اهل تسنن استان در دوران دفاع مقدس ۱۵۴ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کردند، افزود: اهل تسنن در دفاع از حریم وطن و نظام در کنار برادران تشیع خود در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌های به‌یاد ماندنی خلق کردند.


وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با بهره‌گیری از رسانه‌ها تلاش دارند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، تصریح کرد: باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم و با وحدت و همدلی و بصیرت خود نقشه‌هایشان را خنثی‌ کنیم.


حجت الاسلام مهدوی داعش را عروسک خیمه شب‌باز صهیونیست و دشمن اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مهمات و تجهیزات نظامی داعش ساخته آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود و این مشخص می‌کند که دشمن اسلام و مسلمین چه کسانی هستند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی به‌زودی تمدن بزرگ نوین اسلامی شکل می‌گیرد، گفت: در طول چهل سال گذشته از انقلاب پوزه ابرقدرت‌ها را به زمین زدیم و در ادامه‌ نیز زیر سایه رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و همدل و همراه با هم چله دوم انقلاب را به تمدن نوین اسلامی می‌رسانیم.


وی با اشاره به اینکه در اوج تحریم‌ها در خیلی از زمینه‌ها پیشرفت کردیم، اظهار کرد: اگر به چنین صورتی یکی از کشورهای اروپایی تحریم می‌شد به زمین می‌نشست.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در طول چهل گذشته از انقلاب نشان دادیم که ما می‌توانیم و می‌شود، گفت: بعضی از مسئولین در حوزه مسئولیتی خود بی‌مسئولیتی می‌کنند و درد مردم را نمی‌دانند.

 

*حرکت در افق فکری مقام معظم رهبری کشور را به پیشرفت می‌رساند

حجت‌الاسلام «جابر عباد الهیان» نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: خواسته دشمن از ما اختلاف و تفرقه و خواسته خدا، پیامبر و مقام معظم رهبری از ما وحدت و همدلی است.


امام جمعه اهل سنت حضرت رسول اکرم (ص) روستای عنبران بندر آستارا تصریح کرد: اگر در افق فکری مقام معظم رهبری حرکت کنیم به پیشرفت و توسعه می‌رسیم و اگر در سمت و سوی دشمنان حرکت کنیم کشور و نظام تضعیف می‌شود.


وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام آراسته به اخلاق نکو بود، تصریح کرد: پیامبر علاوه بر اینکه با یاران و امت خود به خوبی رفتار می‌کرد با دشمنان و مخالفان نیز اخلاق‌مداری را رعایت می‌کرد و ما نیز باید از سبک زندگی و اخلاق آن بزرگوار الگو بگیریم.


حجت الاسلام عبادالهیان با اشاره به اینکه مسئولان آستارا در افق فکری مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، گفت: وحدتی که در آستارا است برای ما یک نعمت می‌باشد و این شهرستان در وحدت برای سایر نقاط کشور الگوست.


گفتنی است، شعرخوانی و مولودی خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) روستای عنبران بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مجلس آغاز امامت امام زمان عج روز 13 آبان ظهور امام زمان عج اختلاف افکنی وحدت شیعه و سنی تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم