Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خوشبختانه با وجود همه تحریم های غیر قانونی و ناجوانمردانه آمریکا، روند تولید علم در ایران روند خوبی است و جایگاه اول منطقه متعلق به ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: آمریکا در بحث تحریم علیه کشور ایران دست به هر کاری که می‌توانسته زده است اما برخی از آن ها به صراحت با قوانین بین الملل در تضاد کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: چاپ مقالات در مجلات بین المللی یکی از موارد روابط علمی و فناوری است که آمریکایی‌ها از چاپ مقالات ایرانی‌ها در مجلات معروف بین المللی اجتناب می ورزند و حتی برخی از اعضای هیات تحریریه مجلات به صراحت اعلام کرده اند که بنا به دستور دولت نمی توانیم مقالات ایرانی ها را بپذیریم.

زاهدی تصریح کرد: آمریکایی ها اجازه نمی دهند ایران روابط فناورانه در برخی حوزه‌ها داشته باشد و حتی اجازه ادامه تحصیل به دانشجویان دکترا در برخی از رشته های مورد نیاز کشور داده نمی شود.

وی تحریم برخی تجهیزات مورد نیاز دانشگاه های کشور را از دیگر اقدامات تحریمی آمریکا در حوزه علمی و آموزشی برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه های ایران باید به روز باشند اما آمریکایی ها اجازه نمی دهند که حتی مواد اولیه آزمایشگاه های خود را خریداری کنیم بنابراین به طرق مختلف ایران را در یک تحریم علمی و فناوری قرار دادند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: خوشبختانه با وجود همه تحریم های غیر قانونی و ناجوانمردانه آمریکا، روند تولید علم در ایران روند خوبی است و جایگاه اول منطقه متعلق به ایران است.

زاهدی با بیان اینکه ایران توانسته است در زمینه فناوری که منجر به محصولات با تولید انبوه می‌شود گام های بزرگی بردارد، گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان ما در عرصه بین المللی برای خود جای پا باز کردند و این نشان می دهد که هرجا آمریکا به ما سخت گرفت ملت ایران به ویژه جوان‌های ما به میدان می‌آیند و تلاش می کنند آن خلأ را پر کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفت: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، کارواش‌های منطقه یک تهران ساماندهی شد.

احسان صفایی افزود: ۲۳ کارواش شناسایی شدند که ۹ مورد متعلق به اماکن نظامی و ۱۳ مورد متعلق به اشخاص حقیقی هستند.

وی گفت: برابر تعامل انجام شده با شرکت آب و فاضلاب همه کارواش‌های اشخاص حقیقی به جز یک مورد که مجهز به شبکه تصفیه فاضلاب بود ملزم به اتصال به شبکه تصفیه فاضلاب شهری شدند.

معاون شهردار منطقه یک به دیگر معضلات کارواش‌ها اشاره کرد و گفت: بهره برداری بی رویه و غیر مجاز از چاه‌های آب و سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز ۶ مورد چاه غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای شناسایی شدند که از این تعداد ۲ چاه غیر مجاز طی مراحل قانونی مسدود و ۴ مورد دیگر نسبت به اخذ مجوز از شرکت مذکور اقدام کردند.

او درباره کارواش‌های متعلق به اماکن نظامی نیزگفت: ضمن انجام مکاتبه با امور نهادها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح مکاتبه و جلسات مشترکی با نمایندگان در اینباره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است