Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:11:12 GMT

از افتضاح می ترسم؛ نه استیضاح

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۰۲۶۱

از افتضاح می ترسم؛ نه استیضاح

گروه اطلاع رسانی ایرنا در راستای ایفای رسالت آگاهی بخشی به انعکاس برجسته ترین گزارش های روزنامه های مختلف با عناوینی چون از افتضاح می ترسم؛ نه استیضاح، خطر پوپولیسم برای  FATFجامانده های پاستور در سودای بهارستان، ۱۰ نما از مسیر توسعه ایران، سرعت‌گیر بورس در ابرکانال، فاطمی قربانی تندروهای افراطی شده بود، بنگاه‌داری کارگران؛ ممنوع و شهر آفتاب یا مصلی، کدام گزینه بهتر است؟ پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بازتاب گزیده ای از این مطالب می پردازیم:

از افتضاح می ترسم؛ نه استیضاح

روزنامه آرمان ملی در گزارشی با عنوان از افتضاح می ترسم؛ نه استیضاح می نویسد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار دیگر از وجود فساد گسترده در نهادهای زیر مجموعه خود گلایه کرده و گفته «شهدا نمی‌دانستند ما قرار است سازمان غذا و دارو را به رانت‌خوارها بسپاریم»؛ اظهار نظری شوک‌آور از وزیری که تاکنون چند بار از فساد گسترده در وزارتخانه متبوعش شِکوه کرده و گویا همچنان این مشکل برجای خود باقی است. ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه پیش اخباری از کشف یک فساد گسترده در وزارت بهداشت و درمان در فضای مجازی منتشر شد. در آن زمان گفته شد چندتن از مقامات سازمان غذا و دارو بازداشت شده‌اند. پس از گذشت مدتی وزیر بهداشت به بیان جزئیاتی از فساد در این وزارتخانه پرداخت و سخنگوی قوه قضائیه نیز اظهارات وزیر را تأیید کرد. در آن زمان سعید نمکی گفت که سرنوشت یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی مشخص نیست. او از توزیع داروی تقلبی نیز پرده برداشت. این سخنان وزیر بهداشت در دو جلسه با محوریت فساد در دیدار با نمایندگان مجلس مطرح شد. او جزئیات تکان دهنده از این شبکه فساد را مطرح کرد. سعید نمکی پس از این دو نشست در اینستاگرام خود نوشت: «شبکه‌های رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب ملت ارتزاق و داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می‌کنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می‌کنند و داروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند.»

نمکی اعلام کرد که شبکه فساد اقتصادی برای تخریب او و وزارت تحت امرش، میلیاردها هزینه می‌کند، اما او از پیگیری، شناسایی و افشاگری علیه این شبکه عقب نخواهد نشست: «در کنار سازمان غذا و دارو سامانه‌ای درست کرده بودند که سرور آن در خارج از این مرزها قرار داشت و تنها افراد معدودی به اطلاعات آن دسترسی داشتند. چهار ماه است روی این موضوع کار می‌کنیم. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقا معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است.» اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس به نقل از سعید نمکی گفته است: «یکسری افراد داروهای مشابه داخلی را وارد می‌کردند و فشار می‌آوردند تا تولید داخلی دارو در کشور را دچار اختلال کنند.» رسانه‌ها همچنین به نقل از وزیر بهداشت نوشته‌اند: «با یک فساد سازمان‌یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم، ابایی هم ندارم بگویم بسیاری از این شرکت‌های وابسته به هیات امنای ارزی هریک به‌نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و بعد از آن هم اغلب این شرکت‌ها هم منحل خواهند شد.

اولین دور افشاگری‌های سعید نمکی از سازمان غذا و دارو به تیر ماه ۱۳۹۸ بازمی‌گشت؛ افشاگری که با بازداشت چندین تن از مدیران همراه شد، اما گویا فساد در این زیر مجموعه وزارت بهداشت پایان نیافته و آقای وزیر همچنان از مبارزه با آن صحبت می‌کند. روز شنبه ۱۸ آبان یعنی ۵ ماه بعد از اولین دور افشاگری‌ها، سعید نمکی در مراسم تجلیل از بهورزان کشور در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به دو موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و فساد در سازمان غذا و دارو پرداخت و اظهار کرد: نمی‌گذارم کم‌سواد یا بی‌سوادی با اتکا به سرمایه بادآورده پدری در کسوت آقازادگی در صندلی دانشگاه بنشیند. در این راه از استیضاح و تهدید نمی‌ترسم. من تنها از افتضاح می‌ترسم، از اینکه من نتوانم در این دوره از آرمان‌های انقلاب خود دفاع کنم.

خطر پوپولیسم برای FATF

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان خطر پوپولیسم برای FATF آورد: با وجود تورم بالا و رشد اقتصادی پایین، امروز اقتصاد ایران به ثباتی جدید رسیده و این دولت را به ماه‌های پیش‌رو امیدوار کرده و موقعیت اقتصاد ایران در سال جاری را غیرقابل قیاس با سال ۹۷ می‌کند. مهدی کرباسیان ‌که در دهه‌های گذشته معاونت در بسیاری از وزارت‌خانه‌های اقتصادی و عضویت در هیات ‌مدیره شرکت‌های دولتی را تجربه کرده و در دولت یازدهم ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را بر عهده داشت از غیرقابل انکار بودن ثبات نسبی شکل گرفته در اقتصاد ایران می‌گوید اما معتقد است تا زمانی که راهی برای عبور از رکود و تورم پیدا نشود، اقتصاد ایران راهی طولانی تا آرامش قطعی خواهد داشت.

کرباسیان در کنار تحریم، ‌برخی تصمیم‌های غلط را در شکل‌گیری مشکلات اقتصادی سال گذشته سهیم می‌داند و بهبود نسبی شرایط را نتیجه اصلاح در تصمیمات غلط می‌داند. به اعتقاد او امروز اقتصاد ایران برای عبور از مشکلات، ‌نیاز به محوریت یافتن منافع ملی دارد، منافعی که گاهی پوپولیسم و دعواهای جناحی تا جایی دوره‌اش می‌کنند که دیگر تشخیص نظرات خیرخواهانه از نظرات حزبی جناحی به راحتی ممکن نیست.

او همچنین درباره تصویب لایحه FATF در مجلس و رد آن به وسیله شورای نگهبان افزود: در مواردی مانند اف‌ای‌تی‌اف، شورای عالی امنیت ملی می‌تواند نهاد تصمیم‌گیر در این زمینه باشد. ما باید تلاش کنیم که از فضای پوپولیستی به یک فضای عقلایی حرکت کنیم. در شورای امنیت ملی سران قوا و مسوولان امنیتی و نظامی حضور دارند و وقتی این شورا بررسی‌های خود را نهایی کند و این تصمیم به تایید رهبری انقلاب برسد، این تصمیم لازم‌الاجراست. متاسفانه در ماه‌های گذشته آنچه ما دیده‌ایم بیشتر حرف‌های بی‌مبنا بوده است. برخی در تریبون می‌گویند اگر عضو نشویم، فاجعه است و برخی می‌گویند، عضویت ما بحران‌آفرین خواهد بود. در حالی که اگر نهادهای تصمیم‌گیر بر اساس نتیجه‌گیری‌های خود اعلام نظر کنند دیگر این حرف‌ها دلیلی نخواهد داشت. ما باید منافع ملی را از پوپولیسم دور کنیم، منافع ملی بالاتر از نظرات شخصی و گروهی و جناحی است و متاسفانه در این مورد خاص ما می‌بینیم که بحث‌ها بیش از آنکه بر اساس منافع ملی باشد، رویکردی پوپولیستی دارند. من نفعا یا اثباتا در این مورد صحبت نمی‌کنم زیرا بحث تخصصی و کلان است اما اگر نهادهای تصمیم‌گیر به یک جمع‌بندی رسیدند باید به این جمع‌بندی نهایی عمل کرد. الان نزدیک انتخابات مجلس هستیم و به نظر بسیاری از این بحث‌ها بیش از آنکه تخصصی و کارشناسی باشد بیشتر خوراک جناحی و حزبی دارد.

جامانده های پاستور در سودای بهارستان

روزنامه ابتکار در گزارش خود با عنوان جامانده های پاستور در سودای بهارستان می نویسد: پنجشنبه هفته گذشته زمانی که مشخص شد علی لاریجانی از فهرست انتخاباتی اصولگرایان قم خط خورده و به نوعی حذف شده است؛ کاملا مشخص شد که تندروهای جریان اصولگرایی بالاخره سهم خود را گرفتند و گویا قرار است در این دوره از انتخابات سازوکار و نقشه راه انتخاباتی اصولگرایی را در دست بگیرند، طیفی که همیشه یکی از موانع بزرگ ائتلاف درونی این جناح سیاسی بوده است. به نظر می‌رسد در این دوره افتراق و پراکندگی و همچنین سهم‌خواهی در این جریان بیش از گذشته است و سه طیف مختلف با برنامه‌ها و اهداف و استراتژی‌های خاص خیز انتخاباتی برداشته‌اند و چشم به صندلی ریاست بهارستان دارند. این سه طیف شامل تندروها (احمدی‌نژادی‌ها)، به رهبری رئیس دولت نهم و دهم، نواصولگرایان به رهبری محمدباقر قالیباف و پایداری‌ها به رهبری سعید جلیلی. درواقع رقابت این طیف‌ها به معنای شکست وحدت درونی و شکل‌گیری یک رقابت درونی میان اصولگرایان است.

درواقع این سه نفر از پرکارترین چهره‌های اصولگرایی هستند که بیشترین تلاش را برای کسب ریاست مجلس و تکیه بر جایگاه علی لاریجانی دارند. اما شانس کدام یک بیشتر است و اصولگرایان کدام یک از این چهره‌ها را به عنوان سرلیست معرفی خواهند کرد؟ چقدر احتمال دارد که هرکدام به صورت جداگانه لیست ارائه دهند؟ آیا محمود احمدی‌نژاد قادر خواهد بود صلاحیت شورای نگهبان را بگیرد؟ اصولگرایان یک لیست واحد خواهند داشت یا نه با چند لیست وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه خواهند شد؟

هرچه انتخابات نزد اصلاح‌طلبان با بی‌رمقی پیش می‌رود و آنها همچنان درگیر برنامه و استراتژی خود برای حضور یاد عدم حضورشان هستند. اما در جناح مقابل برعکس به گونه‌ای پیش می‌رود که انتخابات در میان برخی طیف‌های اصولگرایی حکم بودن یا نبودنشان در فضای سیاسی دارد. اصولگرایان که در این دوره بیشترین تلاش خود را برای وحدت و رسیدن به یک ائتلاف درون‌جناحی کردند اما دوباره دراین‌باره ناکام شدند و طیف‌های مختلف و به‌خصوص تندروها مثل همیشه ساز ناکوک زدند و هرکدام به صورت جداگانه استارت انتخاباتی خود را زده‌اند. درواقع سهم‌خواهی هرکدام از این طیف‌ها در جریان اصولگرایی مهم‌ترین عامل افتراق و عدم وحدت در این جناح سیاسی است. بنابراین بزرگان این جریان چاره‌ای جز همراهی در این سهم‌خواهی ندارند.

۱۰نما از مسیر توسعه ایران

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان ۱۰ نما از مسیر توسعه ایران می نویسد: آنچه دست اقتصاد را می‌گیرد و به‌سمت توسعه می‌برد؛ در وهله اول برنامه و برنامه‌ریزی مطلوب است. برنامه‌ای که متناسب با شرایط و اوضاع هر کشور طراحی شده و اراده و عزم جمعی نیز بر اجرای مو به موی دستورات آن باشد. در هر مقطع از اجرا نیز که مجری به دست‌انداز بر بخورد، باید یک راه همسو با برنامه طراحی کند و از آن مسیر به هدف غایی برنامه برسد. بسیاری از کشورهای جهان حتی در بحران‌های اقتصادی و سیاسی دست به تهیه و اجرای چنین برنامه‌هایی زده‌اند. از آلمان و شوروی سابق گرفته تا کره جنوبی و چین و ژاپن.

تاریخ نشان می‌دهد که مدل‌های برنامه‌ریزی هر کشور نیز متناسب با شرایط و نیاز آن کشور انتخاب شده است. موضوع دیگری که در تورق تاریخ توسعه کشورها می‌توان ملاحظه کرد، جدیت نهادهای برنامه نویس در تدوین برنامه‌ها بر مبنای واقعیت و اجرای آن است.

به طوری که بسیاری از کشورهای توسعه یافته در دهه‌های اخیر که به الگویی برای سایر کشورهای درحال‌توسعه بدل شده‌اند، یک نهاد خاص متولی برنامه‌ریزی استراتژیک برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی بوده و این نهاد خاص با تمام توان و همراهی سایر نهادها ریل‌های توسعه و حرکت اقتصاد روی این ریل‌ها را رقم زده‌اند.

بعد از برنامه مهم‌ترین رکن پایبندی به اجراست. برای مثال کره‌جنوبی نخستین برنامه پنج‌ساله توسعه خود را از سال ۱۹۶۲ میلادی (۱۳۴۱ شمسی) آغاز کرد. در این برنامه ایجاد یک ساختار صنعتی خودکفا و پرهیز از مصرف‌گرایی مورد توجه قرار گرفت. اما از همان ابتدا نه تنها مسئولان این کشور بلکه مردم نیز دست‌به‌دست هم دادند و اقتصاد کشورشان را در مسیر توسعه به نوعی هل دادند تا از یک کشور فقیر به موقعیت کنونی برسند. در برنامه دوم توسعه این کشور بر مدرن‌سازی صنعت و ایجاد صنایع داخلی و در برنامه سوم نیز بر رشد سریع صادرات تأکید شد. برنامه چهارم توسعه دیگر وارد موضوع افزایش توان رقابتی صنایع استراتژیک شده بود و این روند ادامه یافت تا آنکه کره جنوبی در برنامه ششم توسعه به آزادسازی تجارت و توسعه فناوری‌های نوین رسید.

آنچه در مورد برنامه‌های توسعه‌ای کره جنوبی گفته شد، تنها یک مثال از میان ده‌ها برنامه توسعه‌ای تنظیم و اجرا شده در جهان است. اما تمام این برنامه با رعایت چند شرط و الزام به نتیجه رسیده‌اند. مواردی نظیر تدوین قوانین در راستای تعریف شده برنامه‌ها و انتخاب مدیرانی پایبند به برنامه و کاردان.

در مقابل برنامه‌های موفق، نمونه‌هایی نیز بوده‌اند که با شکست یا ناکامی مواجه شده‌اند. ناکامی در اجرای برنامه‌ها امری نسبی است و همان‌طور که اشاره شد، نشان دهنده ضعف در تدوین برنامه و اجرا و فراهم کردن زیرساخت‌هاست. البته ثبات اقتصادی، اجتماعی و حتی بین‌المللی نیز در میزان موفقیت برنامه‌ها نقش برجسته‌ای دارد و کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی آن را به‌عنوان یک موضوع مهم عنوان می‌کنند.

سرعت‌گیر بورس در ابرکانال

 روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان سرعت‌گیر بورس در ابرکانال آورد: بورس تهران دو هفته اخیر را با نوسان در محدوده ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار واحدی سپری کرده و در عبور از هر کدام از این سطوح ناموفق بوده است. صورت‌های مالی شرکت‌ها در فصل تابستان توانسته در نقش حامی نسبی قیمت سهام عمل کند. در سوی دیگر فروشندگان بالقوه با آغاز هر موج صعودی دست‌ به کار شده و عبور از سقف‌های پیشین را دشوار می‌سازند. عقب‌نشینی ارزش معاملات خرد بورسی به زیر مرز هزار میلیارد تومان اگر چه سقف‌شکنی‌ها را با تعلیق همراه کرده، در سوی دیگر از عدم حضور جبهه قدرتمند عرضه خبر می‌دهد. ثبات بورس در محدوده فعلی نشان از آن دارد که سرمایه‌گذاران دامنه اثر اخبار را با جزئیات بیشتری مدنظر قرار می‌دهند و فضای معاملاتی یک گروه را چندان قابل‌تعمیم به جو عمومی بازار نمی‌دانند. بنابراین بهانه‌ها به تنهایی نمی‌توانند صعود دسته‌جمعی و پرشتاب سهام را رقم بزنند و صعود بورس بیش از پیش نیازمند دلایل واقعی است. چنین شرایطی زمینه را برای بازگشت به عرصه تحلیل فراهم می‌کند. به این ترتیب، گرچه روند کم‌نوسان بورس ممکن‌ است نزد برخی بازیگران بازار، رخوتی ادامه‌دار جلوه کند؛ اما دیدگاه تحلیلی می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری معرفی کند. بر این اساس، مقطع فعلی بیش از هر چیز به موعد غربال‌گری سهام قابل تعبیر است.

شاخص کل بورس تهران اولین جلسه معاملاتی هفته را با صعود محدود ۵۲۶ واحدی به پایان برد. نکته بارز معاملات روز گذشته عقب‌نشینی دوباره شاخص کل از سقف روزانه و تشدید عرضه‌ها پس از موج صعودی آغازین بود. این موج صعودی که با محوریت نمادهای خودرویی و پس از شفاف‌سازی‌ سایپا از افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها شکل گرفته بود نتوانست تقاضای پایداری را در فضای عمومی سهام رقم بزند. رفته‌رفته دامنه نوسان‌های شاخص سهام محدودتر می‌شود و به نظر می‌رسد عاملی که بتواند خروج از این محدوده را رقم بزند باید با جدیت و قطعیت بیشتری همراه باشد.

فاطمی قربانی تندروهای افراطی شده بود

روزنامه همدلی در گزارش خود با عنوان فاطمی قربانی تندروهای افراطی شده بود، می نویسد: سیدحسین فاطمی وزیر امور خارجه دکتر مصدق، از جمله چهره‌های برجسته و نام‌آشنای تاریخ معاصر است که پس از محاکمه غیرعلنی در دادگاه نظامی، به اتهام اقدام برای برکناری شاه و اقدام علیه سلطنت در سحرگاه ۱۹ آبان ۱۳۳۳ اعدام شد و در قبرستان ابن بابویه شهر ری در کنار کشته‌شدگان قیام ۳۰تیر به خاک سپرده شد. به این مناسبت، صادق زیباکلام در گفت و گو با همدلی به تبیین چرایی اعدام فاطمی و اندیشه‌های وی می‌پردازد.

زیبا کلام در این باره ابراز داشت: اصولا جریانات افراطی خود را حق مطلق، اسلام مطلق و فضیلت مطلق می‌دانند و همه چیز را در خودشان خلاصه می‌کنند، در این میان اگر کسی با آنها مخالفت کند و همراه‌شان نباشد به سرعت اتهام کفر، زندیق و الحاد به او نسبت می‌دهند. در کل، مشکل اساسی مرحوم دکتر مصدق، شهید فاطمی و جبهه ملی این بود که با بسیاری از افکار و عقاید رادیکال فداییان اسلام مخالف بودند و مرحوم شهید فاطمی این مخالفت را عملا در نوشته‌هایش در روزنامه باختر امروز و سایر مقالات و سخنرانی‌هایی که داشت ابراز می‌کرد و بیان می‌داشت که فداییان اسلام رادیکال هستند، آنها هم ایشان را به قضاوت خود، مهدورالدم تشخیص دادند و بعد هم فداییان اسلام حکم ترور ایشان را صادر کردند. جالب است که آقای عبدخدایی که این عمل را انجام داده، چند جور در این خصوص صحبت کرده است. من در سال ۸۸ یا ۸۹ بود که آقای عبدخدایی را به هتل لاله نزد خانم پریوش سطوتی همسر دکتر فاطمی که آن زمان به ایران آمده بود بردم و آقای عبدخدایی گفت: من نمی‌خواستم ایشان را بزنم یا من نبودم، خلاصه اتهام خود را انکار کرد، البته بعدها چیزهای دیگری هم گفته شد. در کل، مرحوم دکتر حسین فاطمی قربانی تندروی بود، تندروی که از فداییان اسلام به گروه‌های دیگر رسیده و ما همچنان امروز هم چه در جامعه خود و چه در خاورمیانه شاهد هستیم که تندروی‌های دینی چه بلایی بر سر منطقه آورده است.

شهر آفتاب یا مصلی، کدام گزینه بهتر است؟

روزنامه فرهیختگان در گزارش خود با عنوان شهر آفتاب یا مصلی، کدام گزینه بهتر است می نویسد: سال‌هاست نمایشگاه کتاب جای ثابتی ندارد و بعد از برگزاری هر دوره، می‌نشینند و در مورد اینکه سال بعد نمایشگاه را در کجا برگزار کنیم، صحبت می‌کنند و درنهایت هم دو ماه مانده به برگزاری، شرایط اضطرار پدیدار می‌شود و مسئولان محترم مجبور می‌شوند بالاخره نمایشگاه را در یک جایی برگزار کنند و تصمیم برای جای ثابت را به سال آینده موکول می‌کنند. همین می‌شود که این چرخه سال‌هاست در حال تکرار شدن است و نمایشگاهی که بزرگ‌ترین نمایشگاه فرهنگی کشور محسوب می‌شود، جای ثابتی برای برگزاری ندارد. در این گزارش به این چالش تکراری حوزه نشر پرداختیم که برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۹ بین دو مکان یعنی «شهر آفتاب» و «مصلی تهران» مردد مانده‌اند.

هرساله در فضای نمایشگاه نظرسنجی‌هایی انجام می‌شود و در این نظرسنجی‌ها مردم نظرات خودشان را در مورد مسائل برگزاری نمایشگاه می‌گویند؛ از مکان برگزاری تا بقیه چیزهایی که به نمایشگاه مربوط می‌شود. طبیعتا همین نظرسنجی‌ها می‌تواند ملاک عمل و تصمیم‌گیری برای برگزارکنندگان باشد. طبق نظرسنجی‌ای که در سال‌جاری در نمایشگاه کتاب انجام شد، نکات زیر به دست آمد که جالب توجه است:۵۵.۹ درصد پاسخگویان از مترو برای حضور در محل نمایشگاه کتاب استفاده کرده‌اند. ۵۸.۲ درصد پاسخگویان معتقدند مصلای تهران، مکان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه کتاب است. ۸۶.۱ درصد پاسخگویان از امکان دسترسی راحت به محل برگزاری نمایشگاه کتاب رضایت داشتند. ۵۴.۲ درصد بازدیدکنندگان از سهولت دسترسی به غرفه‌ها رضایت داشتند.

طبق موضوعی که در نظرسنجی گفته شد، مردم مصلی را گزینه بهتری برای برگزاری نمایشگاه می‌دانند و همین باعث می‌شود نمایشگاه در فضای مصلی باقی بماند. از طرف دیگر این موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم که شهر آفتاب چنانچه گزینه مدنظر برگزاری نمایشگاه باشد، احتمالا هزینه‌های بسیاری را در این شرایط اقتصادی در پی دارد، چون نمایشگاه شهر آفتاب به‌دلیل میزبانی نکردن از رویدادهای مشابه، نیاز به احیای مجدد دارد که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نزدیکی زمان نمایشگاه، شاید چنین فرصتی برای احیای آن فراهم نباشد. از مصادیق آماده نبودن هم، سالن‌هایی است که حدود دو سال است زیرساخت نمایشگاه نداشته و حتی چک کردن آنها هم زمان‌بر است. برای همین برگشت دوباره به شهرآفتاب طبیعتا زمان‌بر و هزینه‌بر است، هرچند ابزار آماده‌سازی مصلی نیز کم‌هزینه نیست، اما با توجه به دسترسی بهتر و شرایط مناسب‌تر، گزینه مطلوب، نظر ناشران و مردم است.

برچسب‌ها آزمون سراسری ریاست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی آزمون سراسری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشور‌ها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی اظهار کرد: کشور‌های دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشور‌های دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشور‌ها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارز‌های ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران