Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسین زاده رییس عملیات حفاری چاه های نفت وگاز شرکت ملی نفت ایران وعضو ارشد کمیته سرمایه گذاری و توسعه میادین نفتی وگازی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر  درخصوص ظرفیت های منطقه بیرم واشتغال جوانان تصریح کرد: شهر بیرم و حومه با جمعیت تقریبا ١٥هزارنفری با فاصله ١٣٥کیلومتری از مرکز شهرستان و ٣٦٠کیلومتری مرکز استان یکی از مناطق محروم منطقه جنوب فارس و لارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی که در این منطقه داریم، می توان صنایعی ایجاد کرد که علاوه بر توسعه ، رونق واشتغال جوانان  بیرم و منطقه را نیز در پی داشته باشد.

حسین زاده با بیان اینکه یکی از این صنایع، احداث کارخانه سیمان (سیمانهای مخصوص چاه های نفت )است، افزود: باتوجه به اینکه ما ، چاه های نفت را در عمق ٤ الی٥ هزار متری حفاری می کنیم نیاز به سیمان هایی داریم که در واقع ،  «compression strength» یا همان استحکام مقاومتی بالایی داشته باشد تا بتواند در حرارت های بسیار بالا، استحکام خود را حفظ کند، که البته تعداد این نوع کارخانه در کشور محدود است.

وی در خصوص ایجاد کارخانه سیمان در بیرم گفت: کارخانه های سیمان زیادی از جمله سیمان لامرد،لار،فیروزآباد ،فارس نو و... در مناطق اطراف وجود دارد که غالبا سیمان های پرتلند تیپ A،B،C را تولید می کنند که کاربرد آن در ساختمان و سد سازی است.

حسین زاده با اشاره به اینکه مواد اولیه سیمانSiO2 سلیس به همراه سنگ آهک است،گفت: با توجه به غنای کوه های بیرم از سنگ مرمریت،سنگ آهک ونمک، بیرم ظرفیت آن را داردکه در تولید سیمان بخصوص سیمان چاه های نفت به هاب منطقه تبدیل شود.

 حفاری چاه گاز بیرم

رئیس عملیات حفاری چاه های نفت وگاز شرکت ملی نفت ایران اظهارکرد: دومین صنعتی که با اراده وهمت مردم و پیگیری مسئولان می تواند این منطقه را متحول کند حفاری چاه گاز است،چرا که با لرزه نگاری هایی که  در دامنه رشته کوه های زاگرس به عمل آمده « کوههای بستکویه »منطقه بیرم لارستان از نظر ساختار زمین شناسی جز مناطـق پرفشـار گازخیز و مستعد حفاری است.

عضو ارشد کمیته سرمایه گذاری و توسعه میادین نفتی وگازی کشور خاطر نشان کرد: صنایعی از قبیل تقلیل فشار،احداث خطوط سراسری، تفکیک کننده ها  کارخانه هایی جانبی هستند که در کنار حفاری چاه های گاز ایجاد و سبب تحول واشتغال زایی در منطقه می شوند.

کارخانه کربنات سدیم

حسین زاده با اشاره به وجود معادنی از قبیل سنگ آهک ،نمک معمولی وآمونیاک در منطقه بیرم عنوان کرد: کارخانه کربنات سدیم (NA2CO3) سومین صنعتی است که می تواند در بیرم راه اندازی شود و کاربرد آن در شیشه سازی ، صنایع شیشه ،تولید مواد شیمایی ،تولید صابون، تولید کاغذ،شستوشوی لباسها،رنگ رزین صنعت غذا،تصفیه روغن های گیاهی،آزمایشگاه شیمی،پتروشیمی و... مشاهده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیرم با توجه به بیابانی بودن، مستعد سه صنعت مذکور بخصوص صنایعی از نفت و گاز و پتروشیمی که کمتر نیاز به آب دارند است و فاصله بسیار کم بیرم به خط لوله سراسری گاز نیز این فرصت را دو چندان می کند.

حسین زاده درپایان گفت: سهم یک میلیاردی بیرم از 8 میلیارد بودجه 3 درصد نفت و گاز لارستان در مقایسه با سهم 22 میلیاردی لامرد، 8 میلیاردی گراش و 13 میلیاردی خنج بسیار ناچیز بوده و نیاز به پیشرفت صنایع نفت و گاز دارد.

کد خبر 4767800

منبع: مهر

کلیدواژه: لارستان گاز حسین حسین زاده یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا