Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:10:55 GMT

مستند پرتره منصوره اتحادیه در «حکایت دل»

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۰۵۹۲

مستند پرتره منصوره اتحادیه در «حکایت دل»

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «سایه سار مهربانی» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به زندگی علمی و فرهنگی «منصوره اتحادیه»، تاریخ‌نگار، نویسنده، ناشر و استاد دانشگاه می پردازد.

منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار، نویسنده و مدیر نشر تاریخ  و استاد دانشگاه است. او در  سال ۱۳۱۲ در تهران زاده شد و در سال ۱۳۵۸ دانشگاه ادینبورگ انگلستان در رشته تاریخ دکترا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۶۲ انتشارات «تاریخ ایران» را تاسیس کرد و فعالیت‌های علمی و تاریخی خود را گسترش داد. تالیف و انتشار ده‌ها اثر تاریخی حاصل سال‌ها فعالیت علمی او است که از جمله آن‌ها می‌توان به تدوین کتاب‌های تاریخ غفاری، خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی، گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما، پیدایش و تحول احزاب سیاسی مشروطیت، شیوه تاریخ‌نگاری، اینجا طهران است و... اشاره کرد.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۰ بازپخش می شود.

کد خبر 4767820

منبع: مهر

کلیدواژه: منصوره اتحادیه شبکه چهار سیما فیلم مستند نشست علمی کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی نقد کتاب آیت الله جوادی آملی فلسفه قرآن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خانه اندیشمندان علوم انسانی علوم اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه مهدویت انجمن جامعه شناسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو